Region Skåne

Recensioner från anställda på Region Skåne i Kristianstad

Mycket givande och varierande arbetsuppgifter . Tacksamma patienter . Provtagningar , attesterande vid olika undersökningar och operationer . Mycket självständigt arbete och planering samt man får jobba under högt tempo .
Bra arbetsmiljö och solidaritet mellan arbetsledning och arbetstagarna.
Fördelar
Trygghet
Nackdelar
Outsourcing
Jag har ganska lätt med patienter och kommer överens både patienter och personal
Stressigt, höga krav, massa måsten, osynlig, ingen kompensation och hög personalombyte, men även roligt, lärorikt, ombytligt och utvecklande.Dålig lön och ingen kompensation.
Fördelar
Fredagsfrukost och kamratskapet
Nackdelar
Inga förmåner eller kompensationer.
Är på låsta avdelningar inom psykiatrin och hjälper patienter som mår dåligt
Fördelar
Samarbeta gäller Avd 4
Nackdelar
Inte ärliga Resterande avd ej avd 4
Ett kul företag att jobba med, växlande arbetstider,goda kollegier,arbetsledare,Leveranser till olika sjukhus i södra Sverige där möte med andra anställda inom Region Skåne är ett trevligt inslag i vardagen.
Fördelar
Inga speciella
Nackdelar
Inga speciella
Från mitt arbete på CSK bär jag med mig skratten och tårarna som kollegor, patienter och anhöriga bjuder till. Det är mestadels tårar av glädje men även sorg förekommer. Känslan av att kunna hjälpa människor i nöd, att tillsammans med andra vårdgivare skapa goda förutsättningar för individer i behov av hjälp, stöd och vård, den känslan är drivkraften som tar mig framåt i yrket. Varje dag ställs jag inför nya utmaningar, ingen dag är den andre lik vilket gör att min kompetens och jag som person utvecklas dagligen. Jag kan lite om mycket och har fortfarande mycket kvar att lära vilket jag omfamnar varje dag.
Fördelar
Att kunna hjälpa andra
Nackdelar
Att ibland inte vara tillräcklig för alla, både kollegialt och för patienter
Det bästa med jobbet är att få känna att man gör skillnad! Skillnad för det enskilda barnet och skillnad för familjerna i allmänhet. Jag kan få vara med och forma den första, viktiga tiden med den nya familjemedlemmen. Vi har ett fantastiskt kollegialt klimat - utan mina arbetskamrater hade man inte orkat! Vi finns till för varandra, stöttar i motgångar och skrattar i medgångar. Att inte riktigt veta hur ens arbetsdag kommer att se ut passar mig perfekt. Att få lite adrenalinpåslag vid larm och sedan vara fullt sysselsatt med det ett tag är spännande inslag i "en vanlig dag på jobbet". Här är det viktigt att kunna vara flexibel och att hela tiden göra omprioriteringar.
Fördelar
Ett väldigt givande jobb, ingen dag är den andra lik.
Nackdelar
Roterande tjänstgöring, neddragningar som skapar oro, schemaproblematik
Jag kom dit första gången och kände ingen och hade aldrig arbetat inom servisarbetet så allting var nytt men efter att man träffade sina arbetskollegor och blev visad hur saker och ting fungerade gick arbetsdagen smidig och det blev inte allt för många fel. Det jag gillade var att man träffade nya människor hela tiden och att man kunde snabbprata och småskoja med den ena kunden men ändå att man kunde fokusera på nästa kund.
t inte så bra arbetsplats dom sista åren pga arbetsledar byta trivsam arbetsplats men dålig ledning dom sista åren
Fördelar
fast arbete
Nackdelar
ej tid för oss arbetare