Region Skåne

Recensioner från anställda på Region Skåne i Helsingborg

Lärorikt och många roliga utmaningar som sker på en avdelning på sjukhuset
Städade olika avdelningar där många läkare är bittra och hälsar inte ens på dig. Man gör dessutom för lång tid på sig att städa klart så när du väl är färdig har du inget annat att göra än att vandra runt i korridoren tills man slutar, jobbiga kollegor (vissa), cheferna ger dålig information om vad som händer och jag är allmänt trött på detta jobb. På utbildningen lär de dessutom att man bara ska använda vatten utan medel på toaletter.....jätteäckligt.
Fördelar
God kaffemaskin. Helt ok lön
Nackdelar
Städningen
de som arbetade längst hade lägre lön än de som kom senare
Brister i arbetsledning och politisk "röra" gör arbetet onödigt tungrott. Vissa dagar känns det som patientsäkerheten äventyras. Patientomvårdnaden blir lidande av all administration.
Fördelar
Mötet och omvårdnaden av patienter
Nackdelar
Väldigt roligt och tacksamt arbete, trevlig personal, läkare, brister lite i chefsstöd . Väldigt lärorikt och kompetensförsörjning .
Fördelar
Fredagsfikat, arbetskamraterna
Nackdelar
Chefsstödet, platsbristen
Då jag varit mestadels timanställd och där emellan sommarvikarie, så får jag säga att när man kom från hemvården så var detta ett jobb som gav enorma utvecklingsmöjligheter. Jag fick göra mer än bara duscha, ge mat och sköta den allmänna omvårdnaden om människor. Jag fick möjlighet att koppla sondmat, sätta kateter, ta blodprover, duka fram till olika undersökningar och provtagningar, assisterat läkare vid undersökningar och mindre ingrepp. Jag har verkligen fått utvecklats som människa och i mitt yrke hos Region Skåne.En arbetsdag har inte varit den andre lik och jag har varit omgiven av bra chefer och kolleger. den bästa delen med jobbet är att man träffar så många intressanta livsöden som kan lära en en hel del om sig själv också. Den svåraste delen är att veta från gång till annan hur man ska bemöta anhöriga som tex precis har förlorat en familjemedlem.
Fördelar
Utvecklande och berikande
Nackdelar
hög stress
en typisk dag på BB är att vi börjar med att Ronda våra patienter, sen går vi runt och hälsar och presenterar oss. vi börjar med våra dags sysslor, svara på ringningar, bäddar rent, städar, kommunicerar med patienterna, får dem att känna sig så bekväma som möjligt i den situation de befinner sig. Man lär sig något nytt varje dag, man blir aldrig fullärd. kommunikationen med ens kollegor är mycket viktig att man hjälper varnadra i olika situationer. det jag kunde tycka var lite jobbigt var att man velat ha ännu mer tid för varje patient än vad man hade när där var mycket att göra. Det som jag tyckte var absolut svårast med jobbet på BB var att känna att man inte alltid räckte till. Jag hade velat ge så mycket mer. Det bästa med jobbet var när man såg att man hade lyckas exempelvis får en mamma att förstå hur man skulle lägga till barnet vid bröstet att man såg att de klarade det själv med ens hjälp.
Fördelar
mycket glädje och bra gemenskap
Nackdelar
kan vara stressigt men de e inget hinder för mej jag presterar bra i stressade sitvationer
Rapport 7.00 – Mina dagar ser ganska olika ut. För att jag arbetar på två olika ställe med olika människor,tycker att detta är intressant. Jag tycker att det är en bra blandning mellan män och kvinnor med varierande åldrar och erfarenhet. Jag känner även att alla är omtänksamma och hjälper varandra. Personal brist och stressande arbetsmiljö värsta. Bästa delen av jobbet att se resultat.
Fördelar
arbete
Nackdelar
facebok