Region Skåne

Recensioner från anställda på Region Skåne i Ängelholm

Att arbeta inom sjukvård är meningsfullt och utvecklande. Trevliga och engagerade kollegor som är stolta över sitt arbete vilket skapar en bra atmosfär. Då vi jobbar med livets svåra delar som sjukdom och död behöver vi vara i kontakt med oss själva och varandra på ett mer öppet sätt än på många andra arbetsplatser. Relationen till arbetskollegorna blir djup och närvarande vilket är fantastiskt. Många härliga skratt blir det också.Trots vår viktiga funktion i samhället är lönen och arbetsmiljön (gällande tex personaltäthet, arbetstider, stressnivå etc) urusel. Det är svårt att förstå att det inte syns i lönekuvert eller i arbetstidsförkortning.
Fördelar
Det meningsfulla uppdraget
Nackdelar
Lönen och arbetstiden
Byggt på min erfarenhet och kunskap under tiden på den här arbetsplatsen.
Fördelar
Trygg anställning.
Nackdelar
Dålig löneutveckling och lite utbildning.
Trivdes med jobb o arbetsuppgifter o möten med föräldrar barn o ungdomar o teamarbete, men hela tiden nya idéer från verksamhetsledning som inte hade grundats i personalens kunskaper. Så mkt klokhet finns där, Allt mer tid tog åt administrativa uppgifter. Finns utrymme för kreativitet o utveckling med du får göra det på ege tid. Man känner dum o utnyttjar för att man jobbat så många år utan bonus för detta. Känner sig om
trevlig personal, stormtrivdes när jag jobba, det jag vill jobba med, som skötare då jag älskar jobba med andra människor, positivt bemötande dagligen, svåraste var ju när man hade många nätter på rad (jobba 3, ledig 1, och jobba 3) svårt att komma igen när man sen var ledig några dygn. Därför söker jag halvtid natt
Nackdelar
inget fast jobb