Region Skåne
Recensioner från anställda på Region Skåne

Trevlig och bra arbetsplats

4 oktober 2018
En typisk arbetsdag var att man kom dit och stämplade in sig, sen gick man till olika avdelningar och hämtade disk, satt disken i maskinen och sedan plocka ny disk från skåpen man har sakerna i. Gå och lämna till de olika avdelningarna. Sen har man frukost i en kvart ungefär. Efter det kollar man disken om den är klar. Sätter den på tork och väntar på att det ska bli klart. Sen plockar man ut disken och sätter in i skåpen de tillhör. Efter lunch går man och kollar om det finns disk o.s.v. Fick även laga kaffe/te och servera till läkarna när de hade möte. Även när det var lite större möten så fick man ta fram fler bord och göra fint. Sen hade vi även saltsyredunkar som vi höll på med. Trygg arbetsplats med bra chef och trevliga kollegor.
Fördelar
Fick möta trevliga människor
Nackdelar
Hälsorisk pga kemikalier
21 oktober 2020
Logistiker (Tidigare anställd) - Malmö
Massa rasister på region Skåne. Fullt med vuxen mobbning och utstötning , ni borde kolla igenom er personal bättre kanske ( mest dom äldre som är rasister)
Fördelar
Hjälper människor
Nackdelar
Hade kunnat skriva 2 A4 papper
8 februari 2020
Servicevärd (Tidigare anställd) - Malmö
1- tisdagen och torsdagen 2-att vara tålig och punktlig och håller tider , samarbetar med andra personal och fråga andra När behöves! 3-svåraste delen att man måste komma ihåg detaljer till cheferna! 4-att göra Dina uppgifter rätt varje day !
4 februari 2020
Städerska (Tidigare anställd) - Malmö
Att arbeta som städerska var väldigt påfrestande både fysiskt och mentalt. Man måste vara bered på att städ på avdelningar med patienter och sjukhuspersonalen.