Region Skåne
Recensioner från anställda på Region Skåne

Bra medarbetare som jobbar mer än dem orkar

24 januari 2020
Trivdes med jobb o arbetsuppgifter o möten med föräldrar barn o ungdomar o teamarbete, men hela tiden nya idéer från verksamhetsledning som inte hade grundats i personalens kunskaper. Så mkt klokhet finns där, Allt mer tid tog åt administrativa uppgifter. Finns utrymme för kreativitet o utveckling med du får göra det på ege tid. Man känner dum o utnyttjar för att man jobbat så många år utan bonus för detta. Känner sig om
14 augusti 2020
Usk (Nuvarande anställd) - Ängelholm
Att arbeta inom sjukvård är meningsfullt och utvecklande. Trevliga och engagerade kollegor som är stolta över sitt arbete vilket skapar en bra atmosfär. Då vi jobbar med livets svåra delar som sjukdom och död behöver vi vara i kontakt med oss själva och varandra på ett mer öppet sätt än på många andra arbetsplatser. Relationen till arbetskollegorna blir djup och närvarande vilket är fantastiskt. Många härliga skratt blir det också.Trots vår viktiga funktion i samhället är lönen och arbetsmiljön (gällande tex personaltäthet, arbetstider, stressnivå etc) urusel. Det är svårt att förstå att det inte syns i lönekuvert eller i arbetstidsförkortning.
Fördelar
Det meningsfulla uppdraget
Nackdelar
Lönen och arbetstiden
13 augusti 2020
Dialyssjuksköterska (Tidigare anställd) - Ängelholm
Byggt på min erfarenhet och kunskap under tiden på den här arbetsplatsen.
Fördelar
Trygg anställning.
Nackdelar
Dålig löneutveckling och lite utbildning.
18 augusti 2015
Skötare (Tidigare anställd) - Ängelholm, M
trevlig personal, stormtrivdes när jag jobba, det jag vill jobba med, som skötare då jag älskar jobba med andra människor, positivt bemötande dagligen, svåraste var ju när man hade många nätter på rad (jobba 3, ledig 1, och jobba 3) svårt att komma igen när man sen var ledig några dygn. Därför söker jag halvtid natt
Nackdelar
inget fast jobb
  1. Bra medarbetare som jobbar mer än dem orkar