Region Skåne

Recensioner från anställda på Region Skåne

Hittade 102 recensioner som matchade sökningenVisa alla 104 recensioner

Samarbete

Roligt arbete med samverkan mellan olika professioner för samma mål.

Fördelar

Bra möjligheter till fortbildning

Mycket att göra men mindre lön

Hade det väldigt streesigt och mycket att göra men var inte lika intresserad eftersom lönen var inte bra alls.

Ingen bra ledarskap.

Ingen struktur då grundutbildad sjuksköterskan fick leda sjuksköterskor och specialistsjuksköterskor när det finns specialistsjuksköterskor på avdelning och ledningen brydde sig inte om specialistsjuksköterskors inkomst. Jag fick mindre betald än grundutbildad sjuksköterskan. Ledningen tvingade mig att stanna 4månader efter uppsägningen även om jag berättade att jag var hemlös och kunde inte stanna 4månader.Jag tappade min RISD kort i samband med uppsägning och spärrat den men min enhetschef hotade mig med polisen.

Dåligt ledarskap

Under tiden jag jobbade som städerska på csk så fort jag försökte ta kontakt med chefer så fick jag direkt som svar "jag jobbar inte med det, prata med .... istället" och detta fortsatte i flera rundor tills jag blir skickad till den första personen jag pratade med för tredje gången som återigen säger samma sak. Om du jobbar här så får du räkna med att dina chefer inte tar hand om dina problem/förfrågningar, du kommer bli runt skickad och till sist kommer de säga att "men du har aldrig hört av dig om detta innan" när du i själva verket har haft mycket kontakt. Det som är positivt är medarbetarna och teamledarna, de är positiva och stödjer en genom arbetsdagen.

Ej rolig arbetsmiljö och dålig ledning både på golvet och högre upp i regionen.

Dålig arbetsmiljö och dålig lönesättning. Ingen respons från chefen och ej heller från högsta regionen. Rekommenderar ej att jobba inom Region Skånes områden.

Inkompetenta, konflikträdda ”nära-chefer”.

Person enl ovan skall leda 4-5 yrkeskategorier. Katastrof!Rådgör med äldre erfarna, mkt sämre betalda. Står aldrig för uppenbara fel de gör. Skrattar och kör vidare.Inte förrän olika fel kommer i daga, tar man tag i det. Statistik, ekonomi, mobbing etc etc

Fruktansvärt

Pennalism ,mobbing ,Illa behandlad,Trakasserier ,LögnerIngen hjälpsamhet IllviljaSkitprat

Skit jobb

Du blir snabbt utbränd,kass lön ,tungt och slitigt, mycket stress,kassa chefer som är helt ointresserade av dig sitter mest och fikar och pratar telefon dagarna igenom.

Fördelar

När man går hem för dagen

Nackdelar

Absolut inga

stor kunskap krävs, föreläsningar av läkarna

multisjuka patienter, äldre tunga. hur man bäst vårdar för patienten bästa.Är inte med så mycket i själva vården, lätt att rita en gubbe men vem får den att springa. nja e dåligatt tröstanär patenten GÅR hem, från sjuk till bättre

Fördelar

tacksamhet, leende

Dåligt avtal = Frustrerande jobb

RS har avtal som gör att jobbet blir mycket svårt att utföra & frustrerande. Personalen jobbar hårt & är mycket bra. Tråkigt att ledare/chefer är från botten av vad som är möjligt. Har inte upplevt mycket till kultur pga av ni vet vad..Kan tänka mig att jobba på RS i framtiden men inte på den avdelningen.

Fördelar

Normal lön

Nackdelar

Chefer/ledare, ingen utveckling

Stressigt ingen som helst utveckling

Anställd sedan 25 år som sjuksköterska. Stressigt ingen utveckling. Skamlig lön i jämförelse med ansvaret.Kan inte rekommendera detta företaget för nyutexaminerade sjuksköterskor.

Fördelar

Nackdelar

Inga förmåner. Dålig lön stressigt

Spännande jobb

För låga löner i förhållande till ett arbete med mycket ansvar och med högttempo.

Fördelar

Spännande arbetsuppgifter

Nackdelar

Dåligt lön

Rättspsykiatriskt centrum Trelleborg

Hemsk arbetsplats, trevliga patienter men gräslig personal. Otrevligt, skitsnack, lägerbildningar. Chefer som är passiva. Min uppfattning är att fler patienter verkar vara mentalt balanserade men jag mötte många kolleger som verkligen borde söka hjälp. Pekande arbetsplats, inte lärande. Rasistisk och fördummande. Ingen vård utan bara en parkeringsplats för patienterna. Har aldrig någonsin tittat så mycket på TV som på Rättspsyk i Trelleborg. Idag räcker det att jag tänker på arbetsplatsen för att jag faktiskt ska bli illa berörd. Aldrig, aldrig mer!

Fördelar

Nackdelar

Allt

Dåligt ledarskap och mobbning

Stress, mobbning, dåligt ledarskap. Hemskt ställe att jobba på. Det var 7 år sen men glömmer det aldrig.

Fördelar

Inget

Nackdelar

Allt

Har alltid trivts på mina arbetsplatser

Som uska och tsk har jag alltid trivts inom region Skåne, absolut o givetvis vill jag dit igen... För jag har så mycket mer att ge.

Fördelar

Kollegor med empati

Nackdelar

Utvecklande arbete med kollegor som kommer från olika arbetsplatser, vi får en hög kunskapsbank tillsammans.

PÅ onkologen jobbar vi som kontaktsjuksköterskor med spetskompetens. Vi kan tyvärr inte naturligt ersätta varandra för vi kan bäst vårt eget område. De flesta av oss har dock varit verksamma inom olika områden tidigare vilket gör att det sammanlagt finns en bred och hög kompetens påMottagningen.

rolig arbetsmiljö

en stressig arbetsmiljö men en rolig och lärorik arbetsplats

Stressigt

Stressig arbete där enhetscheferna sällan lyssnade på personalen och deras behov.

Meningsfullt och utvecklande

Att arbeta inom sjukvård är meningsfullt och utvecklande. Trevliga och engagerade kollegor som är stolta över sitt arbete vilket skapar en bra atmosfär. Då vi jobbar med livets svåra delar som sjukdom och död behöver vi vara i kontakt med oss själva och varandra på ett mer öppet sätt än på många andra arbetsplatser. Relationen till arbetskollegorna blir djup och närvarande vilket är fantastiskt. Många härliga skratt blir det också.Trots vår viktiga funktion i samhället är lönen och arbetsmiljön (gällande tex personaltäthet, arbetstider, stressnivå etc) urusel. Det är svårt att förstå att det inte syns i lönekuvert eller i arbetstidsförkortning.

Fördelar

Det meningsfulla uppdraget

Nackdelar

Lönen och arbetstiden

Lärorik miljö.

Byggt på min erfarenhet och kunskap under tiden på den här arbetsplatsen.

Fördelar

Trygg anställning.

Nackdelar

Dålig löneutveckling och lite utbildning.

Tråkigt jobb

Städade olika avdelningar där många läkare är bittra och hälsar inte ens på dig. Man gör dessutom för lång tid på sig att städa klart så när du väl är färdig har du inget annat att göra än att vandra runt i korridoren tills man slutar, jobbiga kollegor (vissa), cheferna ger dålig information om vad som händer och jag är allmänt trött på detta jobb. På utbildningen lär de dessutom att man bara ska använda vatten utan medel på toaletter.....jätteäckligt.

Fördelar

God kaffemaskin. Helt ok lön

Nackdelar

Städningen

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Region Skåne. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Region Skåne med

• Region Skåne