Recensioner från anställda på Randstad

helt ok, stressigt och tungt men värt det med tanke på lönen.
Fördelar
konsultchefer e oftast snälla och hjälpsamma.
Nackdelar
teamledare, en kan vara duktig och 10 är mindre duktiga. dom kan vara för pryda.
Jag är mycket nöjd med Randstad som arbetsgivare.
Fördelar
Friskvårdsbidrag.
jobbet är jätteroligt och självständigt där man jobbar med roligt grupp
Jätte trevliga människor väldigt omtyckt och underbart
Fördelar
Inga problem
Nackdelar
Strålande
Ingen särskild uppskattning från rekryterare, finns bättre företag.
Det har varit en upplevelse. Jag har lärt mig de mesta inom lager o industri. Har fått mycket ansvar pga att Jag är så driven och vill utvecklas .
Jag jobbade för Dfind Finance som sen blev Ranstad. Jag jobbade där för 2,1/2 år. Jag jobbade som ambulerande tjänsteman, konsult, som ekonomi assistent och systemadministratör. Jag kunde se hur mycket dom betalade för mig, och kunde jämföra det med vad jag fick i lön. Vi kan säga det var 70-30, det kändes inte ok.

Jag träffade min konsult chef för lunch fem gånger på 2,12 år. Jag var bjuden till 2 utbildningar och några AW. Jag fick ingen julklapp på tre jul, inte ens en penna med loggan. Jag var på deras kontor två gånger på hela min tid hos dom. Jag fick i princip ingen förmån, förutom friskvårdsbidrag.

Jag blev köpt av kunden så att jag så upp mig. Det tråkigaste är att i min sista dag hade ingen ringt eller mejlat för en exit intervju eller något.

Jag fick själv ringa min chefs chef för att klaga, och helt plötsligt började min chef att ringa, skicka blommor och bjuda på lunch. Jag tackade nej till allt.

Jag har jobbat i många bolag, i flera länder, några med dåliga vilkor. Jag har aldrig jobbat för en sämre företag än den här. Som tur är jobbade jag hos jättebra kunder.

Jag tror att det är bättre att jobba för mindre bemannings företag som tar hand mer av sitt folk.

Jag förstår att deras affär är att hyra ut människor, men det här var extremt opersonligt

Det kändes som att jobba för Uber.... tråkigt
Bra variation med arbetsuppgifter och gemenskap. Tydliga mål och riktlinjer.
Randstad är en fantastisk arbetsgivare. De värnar om både sina egna och utomstående på ett egendomligt sätt, vilket sammantaget ger organisationen en välförtjänt marknadsledande position.
Tar inte ansvar och står upp för sin peresonal på uppdragen om/ när det uppstår konflikt, eller kunden säger upp uppdraget/ konsulten utan grund.
På exempelvis Galderma som beter sig som idioter och ser till att folk slutar eller får sluta på inga grunder alls. Tar inte hand om sin personal över huvud taget. Lyssnar inte ett dugg på sina anställda eller konsulter.

Kort sagt; Ett djävla skitföretag.! Som de flesta medicinska företag i Uppsala.
Ett bra företag, bra chefer som är intresserade av konsulternas arbete, bra uppföljning,
Det är svårt att få ett längre uppdrag. Dom roterar en gärna för att få bredare kompetens hos sina anställda. Detta leder dock till problem om man har familj och behov av rutin.
Vid början på Proffice en chef som hade full koll men sedan när hon slutade blev det för många chefsbyten och som inte hade koll på verksamheten
Undermåligt stöd av konsultchefer när man är utplacerad.
Randstad är en bemanningsfirma. Så om ett uppdrag tog slut så fick man gå hemma med en garantilön tills att de hade hittat ett nytt uppdrag.
Fördelar
Månadsbonus på de företag som hade det för sina anställda.
Nackdelar
Uppdragen kan ta slut, och man vet inte när nästa dyker upp.
Det är lätt att få jobb genom randstad oavsett ort ,, ålder och bakgrund bilden till sökande personer
Man får hoppa runt lite på olika arbetsplatser om det inte finns jobb på det ordinarie arbetet.
Fördelar
Garanti lön
Nackdelar
Det är en bra arbetsmiljö. Men dem är inte bra på att hålla det dem lovar.
Fördelar
miljön
Nackdelar
cheferna
Chefen var inte medgörlig alls angående ens liv utanför jobbet.
Företaget sysslar med profilering där man anställer folk efter ålder, ursprung vilket är olaglig praxis enligt lagen om arbetsrätt. Man vill ha unga människor då dessa får lägre lön och är lättare att sparka, man anställer också etniska Svenskar före andra vilket jag anser är rasistiskt. Om du har någon sort av självrespekt, skippa detta företag och sök jobb via andra portaler då de inte bedriver någon seriös eller laglig rekryteringsprocess. Arbetsgivare använd er INTE av detta företag! Finns en anledning till varför de inte är etablerade i Sverige.
Detta jobb utvecklade mig på många fronter. Jag anpassade mig snabbt inom företaget och blev bland de bästa kodarna på arbetsplatsen. Videokodning kräver högt tempo samt väldigt mycket noggrannhet.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Nackdelar
inga nackdelar