Rättviks kommun

Recensioner från anställda på Rättviks kommun

Rättvik tycker jag om också för det är där det började mitt första jobb. Jog jobbade i Rättviks kommun i Boda, så den är liten därför finns det inte så många jobb att välja på bara.
Kommunen har en del utmaningar i att få de olika verksamheterna inom kommunen att se och förstå att de är en del av kommunen och inte helt fristående organisationer. En spännande och utmanande organisation att verka i om en gillar utmaningar och mycket arbete.
Växel och administration samt allmänna kontorsgöromål
Finns ingenting negativt att säga om Dalbyns gruppbostad utom en sak. Vi hotades hela tiden av nedläggning. Detta hängde som ett moln över huvudet på oss , både personal och boende så länge jag jobbade där, i tre år. Samtidigt som kommunledningen varje gång vi frågade rent ut sa : Neeej då, ni ska inte vara oroliga. Sen BLEV det nedläggning trots alla personalens och släktingars skrivelser och bönanden. Det gör mig vemodig att tänka på Dalbyn, hur mycket jag älskade att jobba där, trots att lönen var i stort sett obefintlig (min tjänst var bara på 75 procent) och i stort sett gick hela lönen till bensinpengar. Det var fjorton mil att köra fram och tillbaka varje dag.
Fördelar
Personalen, de boende, lammen, grisarna, utflykterna...allt
Nackdelar
18000 i lön
Finns för lite personal och pengar för att kunna sköta om personalen och brukare!!!
Fördelar
Nära och vackert
Nackdelar
Finns inga pengar