Pysslingen Förskolor
Recensioner från anställda på Pysslingen Förskolor

Undvik Pysslingens förskolor som arbetsplats

14 januari 2020
Jag skulle aldrig rekommendera någon att jobba hos Pysslingens förskolor såsom de behandlar sina anställda. Jag har aldrig mått så dåligt som när jag jobbade för Pysslingens förskolor. Pysslingen är en privat, vinststrävande företagskoncern vars enda mål är att tjäna så mycket pengar som möjligt. De bryr sig inte överhuvudtaget om oss som är/ har varit anställda utan de byter ständigt ut personalen såsom de känner för, och så pass ofta att föräldrarna till barnen på förskolorna börjat anmärka på att "vikarierna kommer och går" lite hursomhelst. Det tycker jag säger en del om verksamheten. Jag rekommenderar därför alla som frågar mig att undvika Pysslingens förskolor som arbetsplats. Ingen förtjänar att må lika dåligt som jag när jag jobbade för dem.
Fördelar
Enda fördelen är den pedagogiska måltiden som är gratis då man äter med barnen.
Nackdelar
Vinstrdrivande, bryr sig ej om sina anställda
1 november 2020
Samma rollSamma plats
Barnskötare (Tidigare anställd) - Stockholm
Arbetsplats nu öppnade ,oklart uppgifter ,medarbetarna viste inte vad de ska göra att fungera som ett arbetslag.Dåligt kommunikation i hela huset.Ledningen håller inte tiden om de har möte med medarbetare.
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
Lunch var för liten
4 juli 2018
Barnskötare (Tidigare anställd) - Hägersten
Ett arbete fyllt av glädje, utmaningar och reflektion.
4 januari 2020
Timvikarie (Tidigare anställd) - Stockholm
Jag skulle aldrig rekommendera någon att arbeta hos Pysslingens förskolor. När jag arbetade hos Pysslingens förskolor som nyanställd blev jag så pass illa behandlad att jag inte vet vart jag ska börja. Jag är en väldigt duktig och engagerad tjej som alltid gör mitt bästa. Jag skulle aldrig missköta mig i jobbet som att till exempel vara ointresserad av barnen eller kolla telefonen när jag jobbar. Jag blev därför otroligt chockad när jag efter mina få första dagar hos en av Pysslingens förskolor fick höra att jag fått kritik av mina kollegor. Kritik som dessutom var helt påhittad. Jag hade ALDRIG i min värld kunnat föreställa mig att mina arbetskollegor hos Pysslingens förskolor skulle ljuga om mig för chefen. Chefen i sin tur var väldigt hård och lät som att det redan var "tack och hej". Jag blev otroligt chockad och kränkt. Jag som älskar mitt jobb. I deras papper står det att man ska kommunicera direkt med varandra och inte vänta till APT. Detta struntade personalen i. De var dessutom falska. På förskolan var de vänliga och trevliga men sedan när chefen frågade hur jag jobbat så gick de bakom ryggen på mig och hittade på saker som inte var sanna. Chefen lät mig sedan "på nåder" prova att jobba på en av deras andra förskolor då jag tydligen inte längre var välkommen hos den första. På den andra förskolan hade de inget att anmärka på men sedan jag jobbade hos dem har de inte hört av sig överhuvudtaget. Jag skrev ju på ett anställningsavtal i förhoppningen att få jobba åtminstone någon dag i veckan men som anställd hos Pysslingens förskolor blir jag aldrig - mer...
Fördelar
Enda fördelen är att lunch och mellanmål är gratis då man äter med barnen.
Nackdelar
Man blir aldrig inringd, lögnaktiga kollegor, omöjligt att få tag på chefen och förskolorna
  1. Undvik Pysslingens förskolor som arbetsplats