Pysslingen Förskolor
Recensioner från anställda på Pysslingen Förskolor

Givande och utvecklande arbetsplats

13 januari 2017
Ingen dag är en annan lik när man får möjligheten att arbeta med barn. Ett givande arbete där man tar sig ner på individnivå och möter alla barns individuella behov. Där man tar sig ner på golvet - ger sig in i barnens värld, stöttar, utvecklar och stimulerar alla barn utifrån deras nivå. Glädje, utmaning, spänning och utveckling är 4 ord som sammanfattar arbetet.
14 september 2018
Barnskötare/ Platsansvarig (Tidigare anställd) - Älvsjö
Ett seriöst företag som ser alla medarbetare och där det finns stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. Det var väldigt bra chefer där och härliga medarbetare.
Fördelar
Gratis måltid
Nackdelar
Att komptimmarna ej fick tas ut i tid
1 november 2020
Barnskötare (Tidigare anställd) - Stockholm
Arbetsplats nu öppnade ,oklart uppgifter ,medarbetarna viste inte vad de ska göra att fungera som ett arbetslag.Dåligt kommunikation i hela huset.Ledningen håller inte tiden om de har möte med medarbetare.
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
Lunch var för liten
14 januari 2020
Barnskötare (Tidigare anställd) - Stockholm
Jag skulle aldrig rekommendera någon att jobba hos Pysslingens förskolor såsom de behandlar sina anställda. Jag har aldrig mått så dåligt som när jag jobbade för Pysslingens förskolor. Pysslingen är en privat, vinststrävande företagskoncern vars enda mål är att tjäna så mycket pengar som möjligt. De bryr sig inte överhuvudtaget om oss som är/ har varit anställda utan de byter ständigt ut personalen såsom de känner för, och så pass ofta att föräldrarna till barnen på förskolorna börjat anmärka på att "vikarierna kommer och går" lite hursomhelst. Det tycker jag säger en del om verksamheten. Jag rekommenderar därför alla som frågar mig att undvika Pysslingens förskolor som arbetsplats. Ingen förtjänar att må lika dåligt som jag när jag jobbade för dem.
Fördelar
Enda fördelen är den pedagogiska måltiden som är gratis då man äter med barnen.
Nackdelar
Vinstrdrivande, bryr sig ej om sina anställda
  1. Givande och utvecklande arbetsplats