Pysslingen Förskolor

Recensioner från anställda på Pysslingen Förskolor

Maria Montesori skolan Lund är den bästa.
Barnen opedagogerna är jätte trevliga
Skulle tyvärr inte REKOMENDERA någon att jobba inom pysslingen förskoleverksamhet
Jag skulle aldrig rekommendera någon att jobba hos Pysslingens förskolor såsom de behandlar sina anställda. Jag har aldrig mått så dåligt som när jag jobbade för Pysslingens förskolor.

Pysslingen är en privat, vinststrävande företagskoncern vars enda mål är att tjäna så mycket pengar som möjligt. De bryr sig inte överhuvudtaget om oss som är/ har varit anställda utan de byter ständigt ut personalen såsom de känner för, och så pass ofta att föräldrarna till barnen på förskolorna börjat anmärka på att "vikarierna kommer och går" lite hursomhelst. Det tycker jag säger en del om verksamheten.

Jag rekommenderar därför alla som frågar mig att undvika Pysslingens förskolor som arbetsplats. Ingen förtjänar att må lika dåligt som jag när jag jobbade för dem.
Fördelar
Enda fördelen är den pedagogiska måltiden som är gratis då man äter med barnen.
Nackdelar
Vinstrdrivande, bryr sig ej om sina anställda
Jag skulle aldrig rekommendera någon att arbeta hos Pysslingens förskolor. När jag arbetade hos Pysslingens förskolor som nyanställd blev jag så pass illa behandlad att jag inte vet vart jag ska börja.

Jag är en väldigt duktig och engagerad tjej som alltid gör mitt bästa. Jag skulle aldrig missköta mig i jobbet som att till exempel vara ointresserad av barnen eller kolla telefonen när jag jobbar. Jag blev därför otroligt chockad när jag efter mina få första dagar hos en av Pysslingens förskolor fick höra att jag fått kritik av mina kollegor. Kritik som dessutom var helt påhittad.

Jag hade ALDRIG i min värld kunnat föreställa mig att mina arbetskollegor hos Pysslingens förskolor skulle ljuga om mig för chefen.

Chefen i sin tur var väldigt hård och lät som att det redan var "tack och hej". Jag blev otroligt chockad och kränkt. Jag som älskar mitt jobb.

I deras papper står det att man ska kommunicera direkt med varandra och inte vänta till APT. Detta struntade personalen i. De var dessutom falska. På förskolan var de vänliga och trevliga men sedan när chefen frågade hur jag jobbat så gick de bakom ryggen på mig och hittade på saker som inte var sanna.

Chefen lät mig sedan "på nåder" prova att jobba på en av deras andra förskolor då jag tydligen inte längre var välkommen hos den första.

På den andra förskolan hade de inget att anmärka på men sedan jag jobbade hos dem har de inte hört av sig överhuvudtaget. Jag skrev ju på ett anställningsavtal i förhoppningen att få jobba åtminstone någon dag i veckan men som anställd hos Pysslingens förskolor blir jag aldrig
 - mer...
Fördelar
Enda fördelen är att lunch och mellanmål är gratis då man äter med barnen.
Nackdelar
Man blir aldrig inringd, lögnaktiga kollegor, omöjligt att få tag på chefen och förskolorna
Det jag har lärt mig från Förskolan är mest pedagogik, få ta ansvar, utvecklat sig själv som person.
En typisk arbetsdag kan se ut hur som helst, man har sina rutiner i arbetslagen och det börjar redan när man är på plats. Mycket lek och lärande i allt som man gör, fånga upp barnen och diskutera mycket, prata med föräldrar som kommer och lämnar/hämtar, mycket arbete med "hemmet" inkludera föräldrarna i Förskolan.

Den svåraste delen av jobbet var nog alla konflikter man hamnade med barnen och att man ska räcka till.

Det bästa med jobbet är all kärlek man får av alla barn och arbetsmiljön är fantastisk.
Fördelar
Gratis Lunch
Nackdelar
Inga Förmåner
jag intresserad som barnskötare och tycker om jobbar med barnen..Jag jobbar i stickling förskola som vikary time fyr månder och i två föskolr peractkel jag är social och snäll jag vill jobbar med oss tack .jag hoppas börjar med oss.
mvh

mun ali
Fördelar
ta hndom barn
Nackdelar
arbets loss
Ett seriöst företag som ser alla medarbetare och där det finns stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. Det var väldigt bra chefer där och härliga medarbetare.
Fördelar
Gratis måltid
Nackdelar
Att komptimmarna ej fick tas ut i tid
Roliga men intensiva arbetsdagar med barn i olika åldrar
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
stressigt
Ett arbete fyllt av glädje, utmaningar och reflektion.
härlig arbetsplats med härliga människor. fin skola
Pysslingen behöver sluta tänka på sina investerare och aktieägare . De behöver höja de anställdas lön och förmåner!
Fördelar
Utbildning
Nackdelar
Ingen gratis lunch, för låga löner
Ingen dag är en annan lik när man får möjligheten att arbeta med barn. Ett givande arbete där man tar sig ner på individnivå och möter alla barns individuella behov. Där man tar sig ner på golvet - ger sig in i barnens värld, stöttar, utvecklar och stimulerar alla barn utifrån deras nivå. Glädje, utmaning, spänning och utveckling är 4 ord som sammanfattar arbetet.
Jag har arbetat inom skolan i lrak som lärare i gymnasium skolan i 5 år . Jag har arbetat inom förskoleverksamhet i 3 år .Jag har arbetat med i åldrarna 1-3 år. Jag har haft ansvar över uppstart av nya avdelingen och inskolningar.Mina tre viktigaste byggstenar för barnen är ,närhet,trygghet och omsorg.Får varje barn det kan de på ett lustfyllt sätt utvecklas i sin egen takt !
Fördelar
Friskvård
Nackdelar
Långresa
Ingen riktig arbetsmoral el respekt för sin personal. Det är deras sätt eller hejdå. Säger upp folk över telefon dessutom!
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
Ingen repons från chefer el arbetsmoral
Jag har lärt mig att lyssna på barnen, låta dom med egna ord förklara vad dom vill göra och lära sig.

Det var en mycket informativ och lärorik miljö.

Väldigt trevliga arbetskamrater som man hade lätt att prata med och arbeta med.

Man arbetade ofta utomhus, bygga kojor i skogen, leta maskar och myror. Sniglar va ett stort samtalsämne bland barnen.

måla, rita, bygga använda sig av lärplattor.
Som vikarie på Pysslingen förskola är det roligt att under dagen få höra både svenska och engelska då detta är en tvåspråkig förskola.
Medarbetarna är positiva och det är en god stämning i arbetsgruppen. Alla försöker att låta alla få vara som de är.

Chefen är väldigt lätt att tala och umgås med. Lyssnar på det jag har att säga och hjälper till när det är möjligt. Tydlig och klar.
Fördelar
Gratis luncher
Nackdelar
Väldigt små luncher, nästan ingen lunch.
Se fler recensioner av Pysslingen Förskolor