Recensioner från anställda på PwC

Lärorik & utvecklande arbetsplats
PwC i Göteborg har ett underbart kontor! På arbetsplatsen finns verkligen möjlighet att bygga sociala relationer och för nyrekryterade finns alltid stöd och vägledning nära till hands!
Fördelar
Gratis frukost, sociala relationer, fina lokaler
Nackdelar
Inga nackdelar
Otroligt stressigt
En otroligt stressad arbetsplats där man jagar deadlines hela tiden. När man tror att man har koll på situationen, så får man ännu fler ärenden att behandla.
Man jobbade över jämnt och hade väldigt låg lön. Jättemånga som slutade eftersom de inte orkade med tempot.
Una empresa que llevo en mi corazón, un gran equipo
trabajo en equipo, apoyo entre equipos diferentes, compartir conocimiento.
Great place
A place where you can really advance. You can start projects if you want to and you have many opportunities in the company. Beautiful place and very much to learn.
Fördelar
Activities, much too learn, many projects.
Nackdelar
Salary
Ett varmt företag som tar väl hand om sina anställda
En fantastisk arbetsplats som jobbar med Management by Heart, ett varmt företag som tar väl hand om sina anställda vilket gör att medarbetarna ger sitt allra yttersta hela tiden eftersom det är ett företag man trivs på. PwC var min bästa arbetsplats jag någonsin haft och skulle med glädje gärna komma tillbaka dit!
Fördelar
Bara fördelar, bra förmåner och underbara kollegor
Nackdelar
Inga nackdelar alls
En fin sammanhållning bland kollegor och högt i tak
En otroligt stimulerande arbetsplats där jag lärde mig väldigt mycket, Kul att få chansen att jobba med så kompetenta medarbetare.
Utmannande arbetsmiljö
Under 5 månader lärde jag mig otroligt mycket i en miljö som var främjande för utveckling.
Produktiv arbetsplats med mycket samlad kompetens.
Kan kännas stressigt ibland. Trivs bra med mina kollegor men känner att arbetssättet inte passar mig.
väldigt utvecklande och rolig arbetsmiljö
Har erfarenhet av projektledning, budgetarbete samt coachning. Arbetar med främst fastighetsbolag, både mindre och noterade bolag. Tillsammans med alla kollegor är varje arbetsdag rolig vilket jag värdesätter högt.
Bästa språngbrädan i din karriär som ekonom
En typisk arbetsdag under högsäsong så kommer jag till jobbet runt 8, kollar mina mejl och sätter mig i en taxi och åker ut till den kund som vi ska arbeta med under dagen tillsammans med mitt team. Vi kommer ut till kund och har ett par planerade möten under dagen och resterande tid så reviderar vi färdiga bokslut där olika delar är fördelade efter tidsåtgång och erfarenhet inom teamen. Andra pågående uppdrag vilar inte utan man bollar ofta flera projekt samtidigt, både externt och internt under dagen. Strax innan 17 så åker vi tillbaka till kontoret. Läser mejl igen, löser det som går att göra via mejl eller bokar upp nya möten med klienter samt arbetar ikapp det som inte hunnits med under dagen.

Jag har lärt mig otroligt mycket och som revisor så slutar man aldrig lära sig. Projektledning är något som man snabbt kommer in i och på PwC så har man högt till tak, öppna dörrar och en teamanda som jag inte haft på någon annan arbetsplats tidigare. Allt är upp till dig.. Vill du och kan du jobba mycket så får du det, behöver du gå tidigt så är det också ok i de flesta situationer så länge som du tar ansvar för ditt arbete.

Säsongen som revisor är väldigt varierande, på PwC har du komp timme för timme vilket inte alla revisionsfirmor har. Detta har lett till att jag jobbat 40-80 timmar/v under högsäsong och sen tagit ut 8-10 veckor ledigt under ett år.

Intresset från rekryterare är stort och att ta nästa steg mot controlling redan efter några år är inte ovanligt. Är du kvar längre så är befordran till en början i stort sett konstant med en bra lönehöjning varje år.
 - mer...
Fördelar
Flera bra förmåner inom allt från träning till städhjälp. 35h arbetsvecka på sommaren, kompledigt för övertid utan gräns (eller pengar)
Nackdelar
Dåligt med resande, dragit in på massage (dock går detta under sjukförsäkringen)
Härlig arbetsplats
Man lär sig nya saker hela tiden. Man träffar många olika klienter, har trevliga kollegor och har bra förmåner.
Bra utväkling
Det är mycket utvecklande arbetsmiljö, flera utbildning som jag gick genom
Jag hade bra relation med mina arbetskollegor . samarbete och dela ansvaret.

Det svåraste delen i jobbet var did line och har nöjda kunder med god effektivitet, men den var samtidigt den roligaste på jobbet, precis när man känner att vi har uppnått målet .
Otroligt variende arbetsuppgifter
Otroligt variende arbetsuppgifter. Man arbetar mycket inom team och tillsammans med kundera. Man har lärt sig att samarbeta, prioritera och delegera.
För mer information vänligen kontakta mig direkt.
En mycket bra arbetsplats med en bred och djup kunskapsbank som bidrar till kontinuerlig utveckling för individen.
Se fler recensioner av PwC
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos PwC. Vår community är redo att svara.
Baserat på 7 596 omdömen
2 780