PwC recensioner av medarbetare

Hittade 10 recensioner som matchade sökningen Se alla 6 045 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
En fin sammanhållning bland kollegor och högt i tak
Assistent Manager - Godkänd revisor (Tidigare anställd) –  Stockholm17 augusti 2017
En otroligt stimulerande arbetsplats där jag lärde mig väldigt mycket, Kul att få chansen att jobba med så kompetenta medarbetare.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Utmannande arbetsmiljö
Rekryteringskonsult (Tidigare anställd) –  Malmö23 januari 2017
Under 5 månader lärde jag mig otroligt mycket i en miljö som var främjande för utveckling.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Arbetsplatskultur
Produktiv arbetsplats med mycket samlad kompetens.
Redovisningskonsult (Nuvarande anställd) –  Örebro9 januari 2017
Kan kännas stressigt ibland. Trivs bra med mina kollegor men känner att arbetssättet inte passar mig.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Arbetsplatskultur
väldigt utvecklande och rolig arbetsmiljö
Revisor, Senior Associate (Nuvarande anställd) –  Stockholm31 augusti 2016
Har erfarenhet av projektledning, budgetarbete samt coachning. Arbetar med främst fastighetsbolag, både mindre och noterade bolag. Tillsammans med alla kollegor är varje arbetsdag rolig vilket jag värdesätter högt.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Bästa språngbrädan i din karriär som ekonom
Assistant Manager, Auditing (Nuvarande anställd) –  Stockholm21 juni 2016
En typisk arbetsdag under högsäsong så kommer jag till jobbet runt 8, kollar mina mejl och sätter mig i en taxi och åker ut till den kund som vi ska arbeta med under dagen tillsammans med mitt team. Vi kommer ut till kund och har ett par planerade möten under dagen och resterande tid så reviderar vi färdiga bokslut där olika delar är fördelade efter tidsåtgång och erfarenhet inom teamen. Andra pågående uppdrag vilar inte utan man bollar ofta flera projekt samtidigt, både externt och internt under dagen. Strax innan 17 så åker vi tillbaka till kontoret. Läser mejl igen, löser det som går att göra via mejl eller bokar upp nya möten med klienter samt arbetar ikapp det som inte hunnits med under dagen.

Jag har lärt mig otroligt mycket och som revisor så slutar man aldrig lära sig. Projektledning är något som man snabbt kommer in i och på PwC så har man högt till tak, öppna dörrar och en teamanda som jag inte haft på någon annan arbetsplats tidigare. Allt är upp till dig.. Vill du och kan du jobba mycket så får du det, behöver du gå tidigt så är det också ok i de flesta situationer så länge som du tar ansvar för ditt arbete.

Säsongen som revisor är väldigt varierande, på PwC har du komp timme för timme vilket inte alla revisionsfirmor har. Detta har lett till att jag jobbat 40-80 timmar/v under högsäsong och sen tagit ut 8-10 veckor ledigt under ett år.

Intresset från rekryterare är stort och att ta nästa steg mot controlling redan efter några år är inte ovanligt. Är du kvar längre så är befordran till en början i stort sett konstant med en bra lönehöjning varje år.
  mer...

Ingångslönen är låg! Men första fyra åren kan likställas med en utbildning till på ditt CV. Löneskillnaderna är här stora mot andra typer av arbeten.
Dock så tar du dig till auktorisationen (efter ca: 4 år) så är du garanterat attraktiv på arbetsmarknaden framöver och där någonstans så försvinner den stora löneklyftan mot alternativa positioner hos andra företag.

Det finns ingen annanstans vad jag vet där du kommer lära dig lika mycket och på en arbetsplats som lyssnar på sina medarbetare och ger alla möjligheter till de ambitiösa. En plats där alla som varit bäst i klassen under dina studier samlats och du slipper trötta
  mindre
Fördelar
Flera bra förmåner inom allt från träning till städhjälp. 35h arbetsvecka på sommaren, kompledigt för övertid utan gräns (eller pengar)
Nackdelar
Dåligt med resande, dragit in på massage (dock går detta under sjukförsäkringen)
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Härlig arbetsplats
Senior Associate (Nuvarande anställd) –  Stockholm6 oktober 2015
Man lär sig nya saker hela tiden. Man träffar många olika klienter, har trevliga kollegor och har bra förmåner.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Bra utväkling
Redovisningsassistent (Tidigare anställd) –  Göteborg10 augusti 2015
Det är mycket utvecklande arbetsmiljö, flera utbildning som jag gick genom
Jag hade bra relation med mina arbetskollegor . samarbete och dela ansvaret.
Det svåraste delen i jobbet var did line och har nöjda kunder med god effektivitet, men den var samtidigt den roligaste på jobbet, precis när man känner att vi har uppnått målet .
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
Otroligt variende arbetsuppgifter
Auktoriserad Revisor (Nuvarande anställd) –  Göteborg20 februari 2014
Otroligt variende arbetsuppgifter. Man arbetar mycket inom team och tillsammans med kundera. Man har lärt sig att samarbeta, prioritera och delegera.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
För mer information vänligen kontakta mig direkt.
M&A Analytiker (Nuvarande anställd) –  Göteborg4 mars 2013
En mycket bra arbetsplats med en bred och djup kunskapsbank som bidrar till kontinuerlig utveckling för individen.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 1Rapportera

Se fler PwC recensioner

Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos PwC. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

Baserat på 6 046 omdömen