PUMA Nordic AB

Recensioner från anställda på PUMA Nordic AB

Även detta var ett lagerjobb med tydliga gränser för vad som ligger inom ramen för just min arbetsroll och inte. Jag trivdes bra med ett säsongsarbete på Puma. Fann kollegor som sedermera blev vänner. Ett tungt men mycket roligt jobb.
Tiden på Puma var ganska tråkig, inget positivt att säga här.
Fördelar
Personalrabatt.
Nackdelar
Dålig chef
Trevliga arbetskamrater och chefer vi hade roligt när vi jobbade som truckförare. Bra tider
Fördelar
bra rabatt om man handlar där
Nackdelar
inga vad jag kan komma ihåg
En arbetsdag kunde variera väldigt mycket. Det kunde vara allt från att klistra på etiketter till att packa pallar. Arbetsmiljön var väldigt hektiskt och alla olika stationer var beroende av varandra för att det skulle flyta på bra. Därav lärde jag mig att jobba i en stressfylld miljö vilket var väldigt lärorikt. Ledningen var även bra och motiverande. Det svåraste av jobbet var om någon station hamnade efter, vilket isåfall betydde att man fick jobba igen en hel del vilket var den svåraste delen av jobbet. Den bästa delen av jobbet var arbetskamraterna, som var väldigt roliga och positiva.
Fördelar
Bra arbetskollegor
Nackdelar
Låg lön
Vanligt lager arbete med typiska logistic uppgifter. Med mina olika förtroende uppdrag inom företaget reste jag mycket och lärde mig mycket om hur Puma fungerade som företag. Jag jobbade ofta direkt med ledningen från både Norden och Europa. Jag kände vissa personligen efter ett tag och hade sällan problem med dom. Bra arbetskollegor är alltid ett fördel på ett jobb, på Puma hade jag många från många olika länder. Den svårast på Puma var kanske att försöka balansera mina förtroende uppdrag med mina vanliga logistik uppgifter. Den bästa med jobbet på Puma var att jag var en del av många händelser inom företaget och på något vis har det förhopningsvis hjälpt till att påverka saker som har hänt. Jag har lärt mig så otroligt mycket och är glad över den tiden jag har haft på företaget.
Tunga och konstiga lyft mycket. Även stressigt arbete. Bra arbetskollegor.
Fördelar
rikslunchen
En typisk arbetsdag: mottagning av varor, packning, truckkörning och utleverans. Har lärt mig olika logistiska arbetsuppgifter. Ledningen fungerade bra. Bra arbetskollegor som jag kom mycket bra överens med. Det fanns inga speciellt svåra arbetsuppgifter. Den bästa delen av jobbet var kamratskapen mellan arbetskollegor.