PostNord

PostNord – recensioner om Lön och förmåner

Det är ett bra företag som vet vad dom gör men det är dåligt betalt
Jobbtyngden beror på dagen, måndagar och torsdagar är ofta övertid, resten av tiden är ofta normal arbetslast.
Jag arbetade på postnord i 1 dag, det behövdes inte mer för att jag skulle dra mig ur.
Dom arbetar med konstant stress från arbetsledarna och tar man det lungt i 2 sekunder är dom beredda att hämta ut chefen direkt, ingen vågar säga något då dom riskerar att få sparken(väldigt många inhyrda). Lönen är skamlig för det påfrestande arbete man utför.

Under min dag jag arbetade där hann jag skada ryggen pga man har inte ens har tid att lyfta ergonomiskt.. Ni förstår själva hur sjukt de är då..

Postnord är det absolut sista stället jag skulle gå till för att jobba igen, är faktiskt hellre arbetslös då.

Försigår också en del rasism och kränkande behandlingar på företaget.
Helt okej om du är extremt stresstålig, ofta bra kollegor och härlig miljö, men kan lika ofta va fruktansvärt
Jag skulle rekommendera att välja andra företag i branschen om du vill jobba med leverans av gods. De är ständigt underbemannade under julperioden. Sommarperioderna är dock rätt trevliga då du får vara ute i det fina vädret. Känslan bland kollegorna är att ledningen inte lyssnar på arbetarna. De styr genom hot och press snarare än belöning. Distrikten som du kör kan också vara väldigt olika belastningsmässigt. Det negativa är att det inte är en självklarhet att din lön kommer motsvara din prestation.
Stressigt jobb med en ganska så låg lön. Passar dock bra att kombinera med studier om man har god datavana. Det går till exempel att lyssna på Podcast samtidigt som man arbetar eftersom det är administrativt arbete vid en dator som inte kräver någon kommunikation. Men tempot är extremt högt och det är inget jobb som passar alla.
Har jobbat i företsget 22 år det blev problem med en kollega som trakasserade mig och mobbade mig han total misshandlade mig till slut stod inte ut
Så det blev bråk till slut fick jag sparken

Så det kanske vill ha kvar psyksjuka på postnord
Fördelar
Finns inga alls .vi har inte änns förmånspaket längre
Nackdelar
Dåliga chefer som aldrig är på plats när man behöver dom
Postnord
Att arbeta på postnord har lärt mig mycket om hur mycket är viktigt samspel mellan personal för att folk kan få sina post och breven i tid. Det var stressig men samtidigt hade vi roligt också. En tuff arbete som borde följs regler där vilket våra ledare underlättade situationen med uppmuntran. Då fick alla jobba med höga kvalitet tillsammans.

Som sagt, stressig och tuff jobb var svåraste delen då medfört att man jobbar snabbt, noggrant och effektivt för att folk får sina order i tid. Den bästa delen var bra samarbete, kommunikation med olika människor med olika kultur som alla pratade svenska för att kunna kommunicera med varandra och den viktigaste var de väldig bra och snäll ledare som uppmuntrade och stimulerade personalen för att jobba effektivare.
bonne, entente, horaire de travail agréable, avec possibilité de se restaurersur place pendant la pause.
direction présente.

culture de travail bonne

le plus difficle est la répétition des gestes.
Har inget att klaga på mer än möjligtvis att utrustningen skulle kunna få sig en uppgradering. Bra lön med tanke på arbetet, lätt att få tider, simpelt jobb, tiden flyter på rätt bra, kaffe/chokladmaskin
kan vara lugnt, men kan likaså skifta till väldigt stressigt
vara stresstålig
Varierande dagar med olika kundbemötanden, såväl privat- som företagskunder. Vara tillmötesgående och hjälpa andra chaufförer med utkörningar och inhämtningar.
Lärt mig mycket eget ansvar och att arbeta både med andra och enskilt. Att tro mer på mig själv.

Bästa med jobbet var att få lägga upp min tur för att få ut godset i tid till kunderna och att lägga turen så effektivt som möjligt. Både för att spara tid och bränsle.
Värsta delen var tyvärr vår chef som var kvinnofientlig och trodde sig vara förmer än oss andra. Ändå hade han varit en av oss innan. Absolut inte lyhörd eller förstående. Dvs inget cheftsmaterial alls i honom.

Tur att mina arbetskamrater var tvärtom. De gjorde det roligt att gå till jobbet.
Det gick bra att jobba där tills man får skavanker av jobbet sedan vill dom inte ha en kvar. Jäkligt dålig lön.
Standard terminalsarbete skulle jag säga alltså lasta på och lasta av paket för hand. Högt tempo och aldrig några naturliga pauser under arbetstid. Det finns alltid paket att lägga på! Du står ofta helt ensam men man får lyssna på musik.

Mycket orättvis arbetsfördelning. Alla har samma lön men vissa (alltid samma personer) behöver knappt bli smutsiga eller lyfta ett enda paket medan andra måste kriga varje dag i varje veck i smutsiga och VARMA (35 grader) lastbilssläp med tunga paket.
Tjejer fjäskas det extra för, de får alla lätta och lugna arbetsuppgifter och blir ALDRIG tillsagda att jobba snabbare och sånt. (jämställdhet 2019?)

Helt ok lön för oss unga (ca 22000).
Fördelar
Bra lön simpelt jobb
Nackdelar
Orättvist JÄTTEVARMT tungt för kropp.
Jag börjar 06.00 men kommer alltid 1.1/2 timme tidigare f1ör att ha koll på
läget med vad man har att vänta sig framledes på dagen.

Har en timmes lunch men jag återgår till arbetet redan efter 20 minuter.
Har svårt att sitta still en hel timme.

Samarbeta med kollegerna.

Har inte haft några problem med ledningen.

Vi har roligt tillsamman och det är ju en förutsättning för att det ska flyta på.

Att komma i tid. dvs. att börja klockan 06.00 istället 04.30 och det är svårt för mig!

Bästa delen är kamratskap och man hjälper varandra.
En oändlig rad av dåliga chefer. Tyvärr är mobbing, press och okunskap vanlig för cheferna i Postnord. Går man på timmar så fattas det alltid timmar, schemat blir fel, lönen blir fel eller chefen ringer på beviljad semster och undrar vart du är osv osv osv. Vissa misstag är iofs bra t.ex. att man får schemändringstillägg typ varje månad för chefen inte kan ge schema i tid. Arbetsmiljön har blivit sämre för varje år och bitarna r c ca 50 % större än 2011. Man jobbar några år sedan börjar kroppen kännas sliten. Arbetsmiljön blir bara sämre och sämre och tyvärr bryr sig arbetsgovaren inte alls.
Tyvärr bara upplevt bedrägeri av postnord sen ni släpptes I sverige efter danmark. Mycket tråkigt att man lurar svenska medborgare på fraktkostnaden tull avgifter samt pkt.

Varannan pers jag vart I kontakt med har blivit blåst på minst 1 pkt av er sen 2018.

Aldrig upplevt denna hantering på varken posten dhl eller andra frakt företag...

Så en större upprksamm ad reportage hade vart behövligt mot svensk marknad detta kan väll inte va möjligt att ni på 30 anställda I yr har någon spm hellst redovisning jiridiskt mot kunden som smtliga bolag I sverige.

Kund kontakten särskiljer sej verkligen mot resten av svensk marknad...

Jag kommer inte tysta ner detta besarra bedrägeri företag som kan dra pengar koplat via bankid men I te ha något juridiskt ansvar mot kunden..

Okej då har jag missat bank id identifieringen herreguud gör rätt mot kunder är väll varje bolags skyldighet och intresse.

Tyvärr blir recensioner na mot er sämre än sämst.

Mer ska detta reklamas om tänker inte nöja mig med erat kundsvar när det rör sej om 10.Tusen

Så förlorat kolli nm

Postnord med vinst mycket märkligt .

Vänligen svara gärna på kund garantin gäölande bank id

Vilket jag trodde var en stark bevisning till kund identifiering.

Mvh missnöjd kund som inte annat än kan ge er sämsta jul recension

2019 God jul och gott nytt år...

Varnar för bluffmejl hmmmm från er själva ebligt eran kund svar...

Mvh suzan finnd reggade på skatteverk

Född bosatt I sverige.

Bank id pay pal garanti

Ok ok
Fördelar
Inga alls
Nackdelar
Sämre än sämst
Jag jobbar sedan flera år tillbaka som Transportledare/Administratör på Postnord Termo. Det är ett jobb som jag trivs mycket bra med men känner mig redo att ta ett nytt steg i karriären. Jag söker nu en stimulerande och utvecklande arbetsplats vilket föranleder mitt intresse av att jobba hos er.

I min nuvarande tjänst har jag administrativa uppgifter där det handlar om att åkerier avräknas rätt ersättning och att vi fakturerar rätt. Transportledning, kontering av fakturor, reklamationer, uppföljningar på kunder och arkivering. Struktur och ordning är en viktig del i det jag gör. I detta arbete har jag både jobbat i grupp och självständigt med många bollar i luften och snabba beslut.
Stressigt men roligt ibland, bra arbetskamrater. Dålig lön
Var tillsammans med många andra frivilligt omplacerad från Årsta

postterminalen till Rosersberg där allt är på en väldigt hög nivå.

Trivs där riktigt bra, klarar mig på lönen men är arbetsvillig på

morgonen och brukar hjälpa föräldrarna i Ryssland.

Kuriosa om mig - jag är aldrig sjuk.
Bra företag med mycket fördelar och nackdelar,en komplex och stort firma där kan man utveckla men inte särskilt bra betalt.