PostNord

Recensioner från anställda på PostNord

Högt tempo, bra motion
Sortera post, Utdelning i flerfamiljshus, ut o köra i alla väder, vissa dagar är det väldigt tungt. Ligger runt 30 000 steg om dagen
Stress
Nej här vill jag inte jobba igen då det var stress och totalt kaos näst intill jämt.
Helt okej ändå
Helt okej om du är extremt stresstålig, ofta bra kollegor och härlig miljö, men kan lika ofta va fruktansvärt
Ett företag som behöver göra många förbättringar
Jag skulle rekommendera att välja andra företag i branschen om du vill jobba med leverans av gods. De är ständigt underbemannade under julperioden. Sommarperioderna är dock rätt trevliga då du får vara ute i det fina vädret. Känslan bland kollegorna är att ledningen inte lyssnar på arbetarna. De styr genom hot och press snarare än belöning. Distrikten som du kör kan också vara väldigt olika belastningsmässigt. Det negativa är att det inte är en självklarhet att din lön kommer motsvara din prestation.
Okej extrajobb
Stressigt jobb med en ganska så låg lön. Passar dock bra att kombinera med studier om man har god datavana. Det går till exempel att lyssna på Podcast samtidigt som man arbetar eftersom det är administrativt arbete vid en dator som inte kräver någon kommunikation. Men tempot är extremt högt och det är inget jobb som passar alla.
Rolig Arbetsmiljö
Det är en ren och trevlig arbetsplats och dokumentationssystem är väldigt organiserat
bra arbetsmiljö
bra miljö och hjälpsamma arbets kamrater och du får hjälp när du behöver
Dåligt
Har jobbat i företsget 22 år det blev problem med en kollega som trakasserade mig och mobbade mig han total misshandlade mig till slut stod inte ut
Så det blev bråk till slut fick jag sparken

Så det kanske vill ha kvar psyksjuka på postnord
Fördelar
Finns inga alls .vi har inte änns förmånspaket längre
Nackdelar
Dåliga chefer som aldrig är på plats när man behöver dom
En bra arbetsmiljö med fantastisk samspel bland kollegor
Postnord
Att arbeta på postnord har lärt mig mycket om hur mycket är viktigt samspel mellan personal för att folk kan få sina post och breven i tid. Det var stressig men samtidigt hade vi roligt också. En tuff arbete som borde följs regler där vilket våra ledare underlättade situationen med uppmuntran. Då fick alla jobba med höga kvalitet tillsammans.

Som sagt, stressig och tuff jobb var svåraste delen då medfört att man jobbar snabbt, noggrant och effektivt för att folk får sina order i tid. Den bästa delen var bra samarbete, kommunikation med olika människor med olika kultur som alla pratade svenska för att kunna kommunicera med varandra och den viktigaste var de väldig bra och snäll ledare som uppmuntrade och stimulerade personalen för att jobba effektivare.
environnement de travail agréable
bonne, entente, horaire de travail agréable, avec possibilité de se restaurersur place pendant la pause.
direction présente.

culture de travail bonne

le plus difficle est la répétition des gestes.
Högt tempo o kan vara väldigt stressig
Arbetsplatsen brukar ha ett högt tempo och kan vara väldigt stressig då allt ska vara utskickat vid en viss tid. Svårighetsgraden dock också bero på vad det är för säsong (black friday, jul).
Behagligt arbete, enkelt att komma in i
Har inget att klaga på mer än möjligtvis att utrustningen skulle kunna få sig en uppgradering. Bra lön med tanke på arbetet, lätt att få tider, simpelt jobb, tiden flyter på rätt bra, kaffe/chokladmaskin
Mycket samarbete och högt tempo krävs
Eftersom det är väldigt högt tempo på arbetsplatsen kan arbetet vara stressigt. Det kräver även ett sifferminne då man hela tiden arbetar med postnummer. Det är väldigt bra att arbetsplatsen har olika förebyggande moment för kroppsskador.
stressig arbetsmiljö
kan vara lugnt, men kan likaså skifta till väldigt stressigt
vara stresstålig
Eget ansvar och roligt med kundbemötande och varierad dagar.
Varierande dagar med olika kundbemötanden, såväl privat- som företagskunder. Vara tillmötesgående och hjälpa andra chaufförer med utkörningar och inhämtningar.
Lärt mig mycket eget ansvar och att arbeta både med andra och enskilt. Att tro mer på mig själv.

Bästa med jobbet var att få lägga upp min tur för att få ut godset i tid till kunderna och att lägga turen så effektivt som möjligt. Både för att spara tid och bränsle.

Värsta delen var tyvärr vår chef som var kvinnofientlig och trodde sig vara förmer än oss andra. Ändå hade han varit en av oss innan. Absolut inte lyhörd eller förstående. Dvs inget cheftsmaterial alls i honom.

Tur att mina arbetskamrater var tvärtom. De gjorde det roligt att gå till jobbet.
En arbetsdag
En dag är aldrig sig lik beror på hur mycket paket som kommer in samt var jag blir placerad
Fördelar
Rotation
Nackdelar
I bland favoriter får som de vill
Bra arbetsplats över lag
Mycket eget ansvar, högt tempo, nära kontakt med chefer, möjlighet att klättra inom företaget
Bättre än vad man hör
Brevbäraryrket är det bästa jobbet jag haft! Postnord har nuförtiden sina problem men det är svårt att göra något bättre efter förutsättningarna.
Chaufför
Det gick bra att jobba där tills man får skavanker av jobbet sedan vill dom inte ha en kvar. Jäkligt dålig lön.
produktiv och härlig team
jag fick lära mig att hantera inleverans. packa och plocka.
Roligt arbete
Paketterminalen var ett väldigt roligt arbete där man var tvungen att var kreativ och noggrann. Det kan komma väldigt mycket paket på en gång, vilket kan vara stressigt och därför bör man vara stresstålig. Vissa paket kan väga väldigt mycket, så då krävs det även att man är fysiskt aktiv.