PostNord

Recensioner från anställda på PostNord

Jobbtyngden beror på dagen, måndagar och torsdagar är ofta övertid, resten av tiden är ofta normal arbetslast.
Jag lärde mig att ta mycket ansvar då man jobbar med föremål som måste hamna på rätt plats (brev, paket och andra försändelser), samt att kunna prioritera och analysera andras behov under stressade situationer. Svårt i början, men efter att man lär sig rutinerna och processerna blir det lätt att genomföra arbetsuppgifterna varje dag.
Varje dag har en agenda, som utgår från min arbetsroll med en avstämning mot min närmaste chef. Vi checkar-in och pratar i 10 minuter hur vi mår och hur föregående dag var, man pratar om jag har det som behövs för att leverera.
Att jobba på postnord är trevligt, kollegierna är vänliga och har ett fint helhets fokus. Alla kollegier är otroligt professionella.

Företagskulturen utgår ifrån att vi är ett team. Det svåratet med jobbet är att förstå alla olika logistik delar och processer som finns i de olika avdelningarna.

Det bästa med jobbet är att alla är vänliga och vill att man ska lyckas och trivas.
Jag har aldrig fått samtal tillbaka jag har jobbat på lastbil
Cheferna är översittare och älskar makten man har som chef, arbetet är tufft men helt okej. Kollegerna är vad som gör det värt att stanna, sköna människor som jobbar på golvet.
Jag jobbar natt på post nord kör lastbil med brev och pall
Jag arbetade på postnord i 1 dag, det behövdes inte mer för att jag skulle dra mig ur.
Dom arbetar med konstant stress från arbetsledarna och tar man det lungt i 2 sekunder är dom beredda att hämta ut chefen direkt, ingen vågar säga något då dom riskerar att få sparken(väldigt många inhyrda). Lönen är skamlig för det påfrestande arbete man utför.

Under min dag jag arbetade där hann jag skada ryggen pga man har inte ens har tid att lyfta ergonomiskt.. Ni förstår själva hur sjukt de är då..

Postnord är det absolut sista stället jag skulle gå till för att jobba igen, är faktiskt hellre arbetslös då.

Försigår också en del rasism och kränkande behandlingar på företaget.
Det var full rulle från första dag. Alla kollegor hjälpte till så fort det behövdes. Bra och förstående chefer!
Jag jobbade på postnord i 2 år och samma som alla jobb i världen, ibland är det stresset. men jag trivs på Postnord.
Nej här vill jag inte jobba igen då det var stress och totalt kaos näst intill jämt.
Sortera post, Utdelning i flerfamiljshus, ut o köra i alla väder, vissa dagar är det väldigt tungt. Ligger runt 30 000 steg om dagen
Helt okej om du är extremt stresstålig, ofta bra kollegor och härlig miljö, men kan lika ofta va fruktansvärt
Jag skulle rekommendera att välja andra företag i branschen om du vill jobba med leverans av gods. De är ständigt underbemannade under julperioden. Sommarperioderna är dock rätt trevliga då du får vara ute i det fina vädret. Känslan bland kollegorna är att ledningen inte lyssnar på arbetarna. De styr genom hot och press snarare än belöning. Distrikten som du kör kan också vara väldigt olika belastningsmässigt. Det negativa är att det inte är en självklarhet att din lön kommer motsvara din prestation.
Stressigt jobb med en ganska så låg lön. Passar dock bra att kombinera med studier om man har god datavana. Det går till exempel att lyssna på Podcast samtidigt som man arbetar eftersom det är administrativt arbete vid en dator som inte kräver någon kommunikation. Men tempot är extremt högt och det är inget jobb som passar alla.
Det är en ren och trevlig arbetsplats och dokumentationssystem är väldigt organiserat
bra miljö och hjälpsamma arbets kamrater och du får hjälp när du behöver
Har jobbat i företsget 22 år det blev problem med en kollega som trakasserade mig och mobbade mig han total misshandlade mig till slut stod inte ut
Så det blev bråk till slut fick jag sparken

Så det kanske vill ha kvar psyksjuka på postnord
Fördelar
Finns inga alls .vi har inte änns förmånspaket längre
Nackdelar
Dåliga chefer som aldrig är på plats när man behöver dom
Postnord
Att arbeta på postnord har lärt mig mycket om hur mycket är viktigt samspel mellan personal för att folk kan få sina post och breven i tid. Det var stressig men samtidigt hade vi roligt också. En tuff arbete som borde följs regler där vilket våra ledare underlättade situationen med uppmuntran. Då fick alla jobba med höga kvalitet tillsammans.

Som sagt, stressig och tuff jobb var svåraste delen då medfört att man jobbar snabbt, noggrant och effektivt för att folk får sina order i tid. Den bästa delen var bra samarbete, kommunikation med olika människor med olika kultur som alla pratade svenska för att kunna kommunicera med varandra och den viktigaste var de väldig bra och snäll ledare som uppmuntrade och stimulerade personalen för att jobba effektivare.
bonne, entente, horaire de travail agréable, avec possibilité de se restaurersur place pendant la pause.
direction présente.

culture de travail bonne

le plus difficle est la répétition des gestes.
Arbetsplatsen brukar ha ett högt tempo och kan vara väldigt stressig då allt ska vara utskickat vid en viss tid. Svårighetsgraden dock också bero på vad det är för säsong (black friday, jul).
Har inget att klaga på mer än möjligtvis att utrustningen skulle kunna få sig en uppgradering. Bra lön med tanke på arbetet, lätt att få tider, simpelt jobb, tiden flyter på rätt bra, kaffe/chokladmaskin