Polisen

Polisen – recensioner om Ledarskap

Bra kollegor och utmanande arbete, tidvis tufft både psykiskt och fysiskt, bra balans mella arbetsuppgifter men tog tid innan man blev insläppt/fick förtroende av både kollegor och organisation. Hyfsat tuff utbildning som kräver åtminstone bra grundkondition och lite djä-r anamma. Bör tilläggas att jag sökte ett vikariat som Vaktkonstapel, väldigt omväxlande.
Fördelar
Bra kollegoroch hyfsade förmåner
Nackdelar
Kan vara påfrestande psykiskt och fysiskt.
Kan vara väldigt stressigt emellanåt.
Vi hade bra gemenskap i gruppen.
Ger aldrig upp, gör mitt bästa, driven. Har arbetat tillsammans med ledningen.
Mycket rolig arbetsplats att arbeta på samt trevlig personal
Fördelar
Lunch på jobbet
En statlig organisation styrd av politiker, vilket får genomslag lite för ofta, vilket stör organisationens förutsättningar till önskad långsiktig utveckling gentemot önskat läge.

Bitvis har arbetsplatsen bjudit på flera utvecklingsmöjligheter, som i senare tidsperioder ställts på ända, varför jag,och jag tror flera med mig, upplever att Polisen inte räcker till som arbetsgivare och som det enda yrket jag vill ha under ett aktivt arbetsliv.

Kollegor har från grunden varit lojala och ambitiösa, men efter en längre tid av förvirrande ledarskap, har flera desillusionerats inför vad som ansetts vara uppnåeliga utvecklingsmöjligheter, vilket har blivit den svåraste delen av arbetet, just möjligheten att utvecklas över längre tid inom kärnverksamheten.

Det bästa med arbetet har varit när det har funnits möjlighet att kunna fullfölja uppdraget och nå uppsatta mål, som att lagföra lagöverträdare och hjälpa de som drabbats. Den känslan har varit stor i de ögonblick som funnits.
Arkiverat handlingar i polisens arkiv i Lund. Trivsamt och bra arbetskollegor. Projektanställd till och med 31/12 2015.
Se fler recensioner av Polisen