PINCHOS

Recensioner från anställda på PINCHOS

Det var kul i början, men det blev tråkigt efter en stund. man står och gör samma sak hela tiden
Pinchos har varit det värsta jobbet jag haft, jag har inte skrivit på något papper eller kontrakt alls. Chefen har du knappt någon kontakt med och jag upplever iaf henne som väldigt otrevlig. Du får inga raster. Inget ovanligt att jobba 13 timmar utan rast. Det enda jag gjorde var att plocka disk. Det var enformigt och tråkigt och det gjorde så ont i hela kroppen efter ett pass. Det värsta passet i mitt liv var en dag då vi hade fullbokat hela dagen och vi hade massa att göra. Chefen stämplade ut mitt under dagen och satte sig i baren vilket ledde till att vi hade ännu mer att göra.13 timmar utan rast och du bär tung disk helatiden och du förväntas vara snabb samt kunna bära mycket på en gång annars blir dina kollegor griniga. I slutet av passet klarade min kropp verkligen inte av mera, hela jag skakade. Jag fick sätta mig inne på toan flera gånger under kvällen och jag var så nära på att bryta ihop. Jag kan inte säga en enda bra sak med detta jobbet. Kollegorna förväntar sig att dom nya ska göra allt det jobbiga medans dom ofta står och snackar i baren. Det kändes sjukt otryggt att jobba på pinchos då jag aldrig ens blivit erbjuden att skriva på något papper. Jag upplever det som ett oseriöst jobb.Personalen framstår som trevliga och sociala men fryser ut dom som jobbar extra och inte är med i deras ”gäng”. Här på pinchos så bryr sig varken chefen eller dina kollegor om hur du mår eller trivs på jobbet.
Fördelar
Trevliga gäster och mycket kundkontakt
Nackdelar
Ingen teamwork, hårt arbete för en dålig lön
Underbara och roliga kollegor att arbeta med, simpelt restraurangjobb för någon som kanske behöver ett jobb där man inte kräver erfarenhet. Dock stressigt, men ingen dålig stress heller. Dock var cheferna knepiga och svåra att greppa. Kortfattat:Jag kände mig obligerad till att göra aretsuppgifter som jag egentligen inte skulle behövt göra. Men det betydde om jag gjorde dem blev mitt vardagliga arbete enklare, så jag gjorde dem.Fick dålig lön, då det bara går på hur gammal du är och inte utifrån utbildning, erfarenhet och egenskaper. Flera av mina kollegor har fortfarande inte fått ett skriftligt kontrakt efter att ha jobbat där i över 5 månader.Det känns som om de vill skära av alla kostrader som gick. Majoriteten av personalen var ungdomar eller yngre vuxna då de är billigare. Detta förändrades inte under lång tid. Vilket kändes underligt då restaurangen var dåligt styrd med tankte på att de flesta inte hade tillräcklig med erfarenhet. De påpekade ofta hur lyckliga vi bör vara över att ens ha jobben då det var så många som sökte dem. Men om de var så många, hur kommer det sig att de inte anställde fler med erfarenhet?
Fördelar
Relativt centralt, inga sena kvällar.
Nackdelar
Dålig lön, korta pass, dåligt styrt.
Lita inte på pinchos. De gav mig sparken utan att jag visste om det och slutade höra av sig till mig utan nån förklaring, jag ringde och smsade men de svarade inte mig med mening, de anlitade en annan istället, och personalen kan ha varit de mest otrevligaste människorna jag träffat, så kaxiga och blir arg på en ny anställd för den gör fel när man inte vet så mycket, och de SUGER på att lära ut
Fördelar
Finns inga
Nackdelar
Går nt o lita på, kaxiga, otrevliga
12 timmar jobb per dag, dålig betalning, stressiga kollegor, ingen tid för paus, nya personer kommer varje vecka, dålig arbetsmiljiö. saknas ledning, saknas snälla människor, saknas utbildning. det finns inte företagskultur för att det finns ingen kultur!!!
Det var mycket kul och spännande. Man fick mycket nya vänner
Respektlöst behandlad, slarvigt med lön och dålig kontakt med chef
Fördelar
Trevliga kollegor
Nackdelar
Inga raster, otrevlig chef
En superhärlig arbetsplats med mycket bra folk och härliga kollegor!
Fördelar
Härligt gäng
Pinchos lärde mig allt man behövde för arbetslivet.
Det är mycket påtaglig stress att och jobba hos dom. Det händer mycket på en dag och allt ska gå snabbt. Man pratar med mycket människor och man får hjälpa dom med frågor som dom har.
Första månaden fick jag inte min dricks utan fick be om den. Det står i lagen att ifall man betalar för kost så ska man äta under arbetstid. På pinchos fick vi komma innan arbetstid för att äta. Inga raster. Resturangcheferna kunde vara trevliga ena dagen och otrevliga andra. Förutom det var det en rolig arbetsplats.
Stressig miljö, ofta underbemannat. Okunniga chefer som utnyttjar personal. Långa timmar med många tunga lyft, finns ej personalmatsal. Sköna kollegor.
Fördelar
Sköna kollegor
Nackdelar
Det mesta
halvfabrikat, ingen matlagning, lata ungdomar som står o hänger i köket
Fördelar
gratis mat (den va nt god)
Nackdelar
dålig matlagning
Bra arbetserfarenhet med stress & olika kundbemötande. Roligt & varierande jobb!
Det var en utmaning som man lärde sig att tackla rätt så bra då hjälp alltid fanns hos kollegor.
Nackdelar
Ingen rast
Mycket att göra samt slitsamt för kroppen men ett mycket härligt arbetsgäng som var väldigt hjälpsamma.
Fördelar
Gott samarbete bland kollegorna samt provsmak av maten
Nackdelar
Många obekväma arbetstider och även stress som gjorde att man inte fick tid till att äta vissa dagar
Gjorde samma vanor som man har som servitris. Fanns inget som va svårt för min del Att man mötte på trevliga gäster
Stressigt men roligt arbete. Utvecklande och roligt möta sina gäster.
Fördelar
rabatt på maten
Nackdelar
inga bra arbetstider eller miljö
Det är ett bra företag och en underbar lagkänsla, överlag en bra arbetsplats.
Stressig arbetsmiljö, men arbetskollegorna väger upp.
Fördelar
ung personal
Nackdelar
stress
*En typisk arbetsdag är när det är fullt upp och väldigt stressigt, speciellt på helger. Mest stress inne i disken men även mycket spring som diskplockare.*Jag har lärt mig att vara mer ihållig och stresstålig.*Det är mycket härligt och positivt folk på pinchos och de får än att alltid le eller skratta. så trivselmiljön där är bra.*Svåraste delen är väl att hålla samma tempo exakt hela tiden. Att få klagomål från gästerna och hur man ska hantera dem efteråt.*Det bjuds på godsaker ibland och man får äta på jobbet innan man börjar eller när det finns tid för det under passet..
Fördelar
många pass för att klara mina boende konstader
Nackdelar
att inte kunna springa på toaletten när det är fullt upp i disken