Partille Kommun

Partille Kommun – recensioner om Ledarskap

Låg grad av att lyssna på medarbetarnas vilja och behov ledning- arbetstagare.
bra ställe att jobba på, lära sig och barnen nytt varje dag. bra ledning och skolor.
härligt gäng, med god sammahålling, bra chefer. De tar hand om sin personal
Regler/lagar angående arbetssätt, arbetssituation ändras från dag till dag.
Man gör allt man kan och hinner....men för lite personal och bara negativitet från chefer.

Det positiva är: vård/omsorgstagarna, brukarna, anhöriga som förlitar sig på oss. Det positiva de ger är enda anledningen till att man orkar fortsätta i yrket, men bytt kommun i hopp om bättre arbetsplats/ledning!!!
Partille kommun har utvecklats enorm i bl.a. i äldreomsorgen , Jag gillar Partille kommun för att här jobbar alla med professionalitet, allas lika värde och framåtanda .

Ledargruppen / chefer jobbar professionellt och medarbetare har kompetens och stor intresse i alla fall som undersköterska som jag jobbat med.
lärorik arbetsplats, jobbar man med olika kulturer
Bra arbetsplats med bra medarbetare tyvärr en ganska stressande och hög arbetsbelastning.
Fördelar
500 friskvård
Nackdelar
Friskvårdsbidrag kunde allt vara högre
Det finns en hög ambition att tillgodose kundernas (kommuninvånarnas) behov med god kvalitet. Som anställd är det alltid välkommet att kontakta närmsta chefen vid behov.
Fördelar
Utvecklingsglad kommun, uppmuntrar ansvarstagande och kreativitet.
Nackdelar
Svårt att avancera och ibland inte helt transparent ledning.
Har bra chef med bra ledarskap och är trygg med sig själv som verksamhetschef
Fördelar
Nära göteborg
Ekonomibiträde
En dag kan se ut så här: Tillredning av grönsaker som ska ut på salladsbordet, städa på sin arbetsplats. Uppackning av varor, då tänker jag på sallads varor. Efter man är klar med sallads tillredningen fick man antingen gå ut i bamba/restaurang. När man positionerades i restaurang fick man ha ansvar för fika beställningar. När restaurang öppnar fick man hjälpa gästerna så att de kunde känna sig nöjda med att de har kommit till oss. Efter stängning fick man städa i restaurang och förbereda tills dagen där på. Efter man är färdig där fick man oftast gå in till disken och hjälpa dem att bli färdiga. Efter man har varit där kunde gå till köket och fråga om de behöver hjälp med någonting.

Jag har lärt mig att samarbeta, kundkontakt och att vara serviceinriktad.

Det svåra med jobbet var också skarmen med arbetet och det kunde vara att vi inte hade råvaror som vi skulle ha den dagen. Då fick vi komma på alternativ för att lösa dagen. Och just att klara av sådana här dagar fick man en kick utav, genom samarbete och ett årtarbete kunde man känna sig extra nöjd med dagen.
Nackdelar
Hög stress
Jag lärde mig mycket om hur man hanterar varor på lager, placerar varor i butik och hjälper kunder. Det roligaste är absolut att hjälpa kunder med vad de behöver ha hjälp med. Det svåraste kunde vara att hålla koll på hela affären men det gick bra ändå, bara att fråga sig fram. Ledningen var helt okej, lite orättvist behandlad men annars bra.
Fördelar
Lära sig om en ny bransch
Nackdelar
Dålig feedback
Att ha en bra Chef som vi har är de viktigaste när man jobbar med missbruk och hemlöshet,att få dela dessa människors liv få deras förtroende att dela deras med och motgångar e fantastisk känsla.
Redigera recensionen
Fördelar
flex
Jag vill ha en chef som bryr sig om sin personal och dess välbefinnande och inte bara ser i allt att spara pengar. sen förstår jag också att det finns normer att följa men ibland så måste man gå vidare för att få en bra balans mellan arbetstagare och chefer och ledning, mår personalen bra så blir det också ett bättre arbete
Nackdelar
dåligt friskvårdsbidrag
En typisk dag för mig var att välkomna barnen och förbereda frukost åt dem samt att ha samling med dem. Vi tog ut dem på gården där det lektes. Sen så hade jag som uppgift att ta hand om några barn som behövde extra hjälp.

På det jobbet som jag hade, lärde jag mig jättemycket.
Exempelvis så lärde jag mig om hur hur man kan förberedda barn profiler under terminerna. Jag var även delaktig i alla möten där jag lärde mig om exempelvis vad som skulle göras under veckan och även annat viktigt.

Jag trivdes jätte mycket med mina arbetskollegor. Jag kände mig välkommen och trygg.

Jag tycker att det inte finns något som jag anser var en svår del av jobbet, så inget.

Den bästa delen med mitt jobb var att få komma dit varje dag och få träffa alla härliga barn samt mina arbetskollegor.
Fördelar
Vi fick god mat.
Nackdelar
Inget.
Kommer in på kontoret stämmer av med Natt personalen, tar en kopp kaffe inväntar chef för personal möte.
Går till brukares hem, ger morgon medicin, antecknar i pärm.

Ges frukost, går ut senare på dagen fikar gör aktiviteter.

Arbetskollegor är jätte trevliga och snälla, ställer upp, ger ett gott skratt!
Se fler recensioner av Partille Kommun
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Partille Kommun. Vår community är redo att svara.
3,8
3,9