Parks and Resorts

Recensioner från anställda på Parks and Resorts

Det var jättekul arbete plats man fick träffa många människor och laga mat till dem.
Det var mycket och göra och man fick minimal hjälp från cheferna som tyckte att man skulle klara allt själv och att de kunde röka under tiden.
Jag arbetade som ordningsvakt. Jag visste att Gröna Lund hade rätt dåligt rykte som arbetsgivare för ordningsvakter (finns en hel tråd på vaktare.nu) men jag trodde att detta var förändrat då det gått flera år. Jag tog anställning och kan bara varna andra för att arbeta där. Ledarskapet är obefintligt och otydligt. Det finns minst 5-7 chefer bara på samma avdelning, hälften av dessa är inte själva ordningsvakter och har följaktligen ingen aning om ordningsvakters skyldigheter, befogenheter och lämpliga arbetsuppgifter. Lägg därtill att dessa chefer är runt 20 år gamla och kanske tidigare säsonger enbart har erfarenhet av att sälja glass och spela spöke i Spökhuset, dvs ingen erfarenhet av att leda. Den som arbetar i ett sådant team med sådana chefer måste vara utrustad med oändligt tålamod, särskilt när olika chefer kan komma med olika direktiv. Var också inställd på att du förväntas bortse från chefer som begår brott i tjänsten, och då avser jag inte tjänstefel, även om det är ovanligt att det händer. I och med att ledarskapet inte fungerar så finns det heller ingen återkoppling till hur man arbetar, ingen tid sätts av för diskussion kring arbetssätt. Kritik framförs inte till den det beror eftersom ingen egentligen vet vem som har ansvaret och ingen heller vill ta det ansvaret. Istället ackumuleras kritik i form av sammanställningar som cheferna gör. En sådan sammanställning används när den behövs eller fyllts till bredden. Det händer att man som ordningsvakt beordras att begå sådant som kanske kan rubriceras som tjänstefel eller i vart fall något som Polismyndighetens tillsyn - mer...
Fördelar
Paket med åkband/entrébiljetter, glad stämning bland de som inte arbetar på Säkerhetsavdelningen, kort uppsägningstid
Nackdelar
Uselt ledarskap, undermålig organisationsstruktur
Svårt för oss som jobbade på fullsatta restaruanger att ens äta lunch i lunchmatsalen fem min från arbetsplatsen för att vi ej fick äta på jobbet. Så man åt väl inte lunch sådär jätte ofta.

Men kul, snabb miljö, bra chefer, roligt jobb, kollegorna blir dina bästa vänner och alla runtomkring dig är oftast konstant glada.
Fördelar
På sin fritid fick man gå dit och åka ur ofta man ville och även entre till andra parker i företaget
Nackdelar
Ingen tid till lunch som ändå drogs av från lönen
Morgonrutinen är och städa parken så att det ser fint ut för gästerna som kommer.
Följa sin schema och stå i olika attraktioner.
Fördelar
träffa massa människor
Se fler recensioner av Parks and Resorts