Online Fulfillment Sverige AB
Se alla Online Fulfillment Sverige AB omdömen

Online Fulfillment Sverige AB

Recensioner från anställda på Online Fulfillment Sverige AB

Inte det bästa

Jag jobbade här under 2012. Jag förstår inte nu i efterhand att jag stod ut så länge som jag gjorde på detta stället. De har ingen förståelse för en. När man framför sin åsikt till teamleaders blir man nertryckt som om man inte har rätt att säga den. Går man sedan till en annan högre uppsatt (Beror på vem) så tas det på allvar. Arbetsmiljön är inget att hylla heller, den enda anledningen till att jag stod ut så länge som jag gjorde var endast pga arbetskollegorna. Jag fick aldrig någon bonus under mina år jag var där och beröm från att man gjort ett bra jobb, fanns aldrig. Där emot om du gjort något fel så fick du direkt en utskällning. Kanske är ett bra ställe om man bara jobbar extra eller upp till 1 år men rekommenderar det inte till någon i min närhet.

Fördelar

Kollegorna

Våga säga nej!

Artbetslasten i början är härlig och lugn. Men väldigt snabbt får man alldeles för många projekt och ligger på MER än 100% i effektivitet i slutet av dagen (man ska ligga på runt 70%). Hjälpen man får är att man ska ''försöka att ta det lugnt''?Ibland kan man bli bedd om att sitta på säljkampanjer där man ska ringa upp kunder eller att man ska få ett till projekt, när man redan har jobb upp till öronen?!. STå på dig själv och våga säga nej! För minimumlön ska dom inte sitta och ha anställda som sliter sönder! Folk sjukar sig ofta på grund av stress. Online får skylla sig själva för detta.

Fördelar

Kollegor som stöttar en och hjälper till!

Nackdelar

Lön, arbetslasten, orkar absolut INGET efter jobb
Samma rollSamma plats

Avslappnad och härlig arbetsmiljö!

Utbildningen man får är så mycket bättre än tidigare arbetsplatser jag har haft. Dom ser till att du är redo och kan grunden innan du får första samtalet. För mig en vecka där jag fick utbildas och samlyssna innan jag kom ut i telefon. Ledarna är positiva och hjälpsamma. Så länge man sköter sitt jobb får man rätt fria händer att göra vad man vill mellan samtalen. Ibland finns det lugna dagar. Man kan oftast be om ledighet mitt under dagen ifall man skulle vilja också. Man kan jobba hemifrån hur mycket man vill också.

Fördelar

Ledarna, kollegor, distansarbete

Nackdelar

Kanske bättre möjligheter för att jobba upp sig
Samma rollSamma plats

Helt ok jobb om du inte får något annat jobb

Sämsta lönerna man bara kan ha enligt kollektivavtal. Ledarna väljer ögonstickor och säger upp folk utan rimliga anledningar. Bra kollegor är enda anledningen betyget är 1 stjärna av 5. Hade man inte haft kompisar där hade man inte mått bra över huvud taget. Inget företag jag rekommenderar. Man ser flera som är så himla duktiga och hjälper nyanställda osv men det är omöjligt att klättra på arbetsplatsen ändå. Absolut inga bonusar delas ut utan oavsett om du är ny eller har jobbat där 5 år och är den bästa medarbetaren så ser ledningen fortfarande ner på dig. Usch. Skäms över att ha jobbet på mitt CV.

Fördelar

trevliga kollegor

Nackdelar

ledningen är kass. ledningen ser ner på kundtjänstmedarbetare och säljare.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Online Fulfillment Sverige AB. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Online Fulfillment Sverige AB med

Recensioner av Online Fulfillment Sverige AB efter plats

Läs mer om Online Fulfillment Sverige AB på populära orter

Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?