Online Fulfillment Sverige AB

Recensioner från anställda på Online Fulfillment Sverige AB

Telefonförsäljning

Det var inget bra företag att jobba på för coacherna hjälpte inte till och det vara bara att sälja och inte bry sig om kunden

Våga säga nej!

Artbetslasten i början är härlig och lugn. Men väldigt snabbt får man alldeles för många projekt och ligger på MER än 100% i effektivitet i slutet av dagen (man ska ligga på runt 70%). Hjälpen man får är att man ska ''försöka att ta det lugnt''?Ibland kan man bli bedd om att sitta på säljkampanjer där man ska ringa upp kunder eller att man ska få ett till projekt, när man redan har jobb upp till öronen?!. STå på dig själv och våga säga nej! För minimumlön ska dom inte sitta och ha anställda som sliter sönder! Folk sjukar sig ofta på grund av stress. Online får skylla sig själva för detta.

Fördelar

Kollegor som stöttar en och hjälper till!

Nackdelar

Lön, arbetslasten, orkar absolut INGET efter jobb

Inte det bästa

Jag jobbade här under 2012. Jag förstår inte nu i efterhand att jag stod ut så länge som jag gjorde på detta stället. De har ingen förståelse för en. När man framför sin åsikt till teamleaders blir man nertryckt som om man inte har rätt att säga den. Går man sedan till en annan högre uppsatt (Beror på vem) så tas det på allvar. Arbetsmiljön är inget att hylla heller, den enda anledningen till att jag stod ut så länge som jag gjorde var endast pga arbetskollegorna. Jag fick aldrig någon bonus under mina år jag var där och beröm från att man gjort ett bra jobb, fanns aldrig. Där emot om du gjort något fel så fick du direkt en utskällning. Kanske är ett bra ställe om man bara jobbar extra eller upp till 1 år men rekommenderar det inte till någon i min närhet.

Fördelar

Kollegorna

Avslappnad och härlig arbetsmiljö!

Utbildningen man får är så mycket bättre än tidigare arbetsplatser jag har haft. Dom ser till att du är redo och kan grunden innan du får första samtalet. För mig en vecka där jag fick utbildas och samlyssna innan jag kom ut i telefon. Ledarna är positiva och hjälpsamma. Så länge man sköter sitt jobb får man rätt fria händer att göra vad man vill mellan samtalen. Ibland finns det lugna dagar. Man kan oftast be om ledighet mitt under dagen ifall man skulle vilja också. Man kan jobba hemifrån hur mycket man vill också.

Fördelar

Ledarna, kollegor, distansarbete

Nackdelar

Kanske bättre möjligheter för att jobba upp sig

Helt ok jobb om du inte får något annat jobb

Sämsta lönerna man bara kan ha enligt kollektivavtal. Ledarna väljer ögonstickor och säger upp folk utan rimliga anledningar. Bra kollegor är enda anledningen betyget är 1 stjärna av 5. Hade man inte haft kompisar där hade man inte mått bra över huvud taget. Inget företag jag rekommenderar. Man ser flera som är så himla duktiga och hjälper nyanställda osv men det är omöjligt att klättra på arbetsplatsen ändå. Absolut inga bonusar delas ut utan oavsett om du är ny eller har jobbat där 5 år och är den bästa medarbetaren så ser ledningen fortfarande ner på dig. Usch. Skäms över att ha jobbet på mitt CV.

Fördelar

trevliga kollegor

Nackdelar

ledningen är kass. ledningen ser ner på kundtjänstmedarbetare och säljare.

Öppen och utvecklande miljö

En organisation som arbetar hårt med kultur och gemenskap, en öppen och ödmjuk jargong. Jag har omväxlande arbetsuppgifter som anpassas i mån av möjlighet efter individens kompetens från ledningens håll. Att få arbeta med olika branscher ger nyttig kunskap och utveckling. Flexibla tider och en fråga möts alltid av ett leende. Jag upplever att företaget präglas av en nyfikenhet, vilja att utvecklas och ta sig framåt genom kund och medarbetarfokus. Fina lokaler men bra pendlingsmöjlighet och gratis parkering.

Fördelar

Öppet klimat

Nackdelar

Få lunchalternativ (blir fler och fler i närheten)

Trevligt och utmanande jobb!

Måste säga att jag inte alls håller med de negativa recensionerna! En väldigt trevlig arbetsplats med väldigt trevliga kollegor. Det var såklart tufft i början, det är inte lätt med telefonförsäljning och det blir mycket stillasittande under dagen, men handledarna var så hjälpsamma och snälla och kom med massa bra tips, det gick alltid att komma in och snacka om man hade en fundering. När du har lärt dig om hur telefonförsäljning fungerar kan det faktiskt vara ett väldigt trevligt och lagom utmanade jobb, och det går att variera genom att stå upp och arbeta, ringa på olika kampanjer under dagen, eller hämta en kopp kaffe eller frukt i köket. Jag kan säga att jag verkligen lärt mig mycket och utvecklats som person. Det var även så bra att själv kunna bestämma över sina arbetstider, varje måndag stämde man av och berättade hur man ville arbeta i veckan, om man ville ta en dag semester eller gå kl 15 en hel vecka gick det alltid bra. Spännande att testa på att jobba med provision också, men såklart fanns det en ordentlig grundlön så man känna sig trygg. Har verkligen inget negativt att säga, kommer sakna mina kollegor när jag måste sluta!

Fördelar

Roliga sälj-tävlingar!

Nackdelar

Trött efter en lång dag

Dålig ledning och ingen respekt för arbetstagarna

Helt okej lokal med trevliga kollegor. Där tar det positiva slut, lönerna är så låga som möjligt i enlighet med kollektivavtal med möjlighet att få bonus. Upplärningen kändes förhastad och dålig vilket gjorde att när man väl skulle börja "på riktigt" så var allt flummigt. Jag var vid behovs-anställd och bokade timmar en vecka i förväg. Tyvärr så funkade inte det alls utan det blev att första gången fick jag inget svar eller bekräftelse tillbaka och efter många om och men fick jag höra att dem "missat" mig. Shit happens tänkte jag. Det jag inte är okej med är att när jag gången direkt efter bokar jobbtid så händer samma sak igen, skillnaden är att nu, efter 3 månader har jag fortfarande inte hört något. Fick papper från pensionsmyndigheten att jag var uppsagd samt att jag inte längre har tillgång till deras hemsida, allt detta utan att jag hört något från företaget. Så min rekommendation till dig som ska söka ett jobb här är följande: Lägg din energi på ett annat företag som behandlar dig med respekt.

Fördelar

Helt okej lokaler

Nackdelar

Dålig ledning och nära till noll kommunikation med arbetstagarna

Dåligt

Allmänt uruselts företag, ingen utvecklingsmöjligheter

Fördelar

Inget

Nackdelar

Chefen strukturen utvecklingen

Utmanande och rolig miljö

Bra arbetskollegor, bra stämning, man utmanar sig själv och får bra vägledning.

Tråkigt, dåligt betalt, understimulerade

Dåligt betalt, dåligt ledarskap, en ok grund som första jobb men finns så många allternativ att det är dåligt, ALLA får jobb oavsett vad

Fördelar

Ibland pris vid tävlingar

Nackdelar

Man behövde sälja mycket varje gång för att komma över grundlönen på ca 70kr /h

Säljmiljö

Lärde mig säljteknik och hantera kunder och kontakta nya människor.

En chans för ungdomar att utvecklas.

De perfekta första jobbet, för dig som vill ha en fot i arbetsmarknaden. Och utvecklas som en individ.

Roligt

Om man gillar att jobba med människor och försäljning är det verkligen passande. Här fick jag utvecklas som människa i mitt ordförråd, blev självsäker och lärde mig att ta inisiativet i samtal, även att ha roligt och arbeta i grupp.

Stressigt men belönande

Jobbet innebär stillasittande och mycket pratande i telefonen. Ibland blir det paus då ingen svarar, men så fort någon svarar ska jag vara på hugget igen. Väldigt "PÅ/AV" så att säga. Arbetskollegorna är trevliga! Det är enkelt att socialisera, då jobbet går ut på det. Den bästa delen är att det är enkelt. Visserligen är det svårt att sälja projekt via telefon, men det finns tydliga mönster att hitta och följa. Dessutom fick vi coachning! Det är svårt att göra samma sak för länge. Det var bra att vi bytte projekt nu och då, men jobbet är lite väl enformigt. Engagemanget svajar.

Fördelar

Bonusar vid väl utfört arbete vid specifika tillfällen

Nackdelar

Det känns inte som att jag fyller någon funktion i samhället

intressanta kundkontakter

Att ringa kunder och sälja olika produkter. Att "ta" folk. Att vända en negativ inställning till något positivt. Att även hantera ett negativt bemötande. Mina handledare var duktiga på att introducera mig. Arbetskollegorna hade jag lätt att umgås med. Det svåraste var förstås de människor jag ringde upp som inte bemötte mig med respekt. Och att ändå vara vänlig och tillmötesgående tillbaka. Det roligaste alla samtal med fantastiska människor, vare sig de köpte något ellerej.

Stressig

Man kommer in till jobbet och sätter sig direkt vid en dator och börjar ringa. man får en kvarts rast efter ett par timmar sen är det att köra igen.

En krävande arbetsmiljö

En vanlig arbetsdag lutar sig åt att du vistas väldigt mycket i en kontors miljö vart du sitter och arbetar med dina kunder effektivt. Jag har lärt mig att vara ganska effektiv och samt att lyssna till kundens behov och på så sätt kunna returnera den bästa servicen jag kunnat. Det svåraste med Telemarketing är att det är ett energi krävande arbete vart du måste ha tålamod men samt att vara alert. Du måste vara på hugget att kunna presentera produkten men samt att vara väldigt social eftersom du möter nya kunder hela tiden. Den bästa delen med detta jobb är alla dina olika arbetskollegor du får träffa samt att du talar med nya människor varje dag. Du är ansiktet eller rösten utåt.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Online Fulfillment Sverige AB. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Online Fulfillment Sverige AB med

Recensioner av Online Fulfillment Sverige AB efter plats