OKQ8

OKQ8 – recensioner om Lön och förmåner

3.3Lön och förmåner

Hittade 20 recensioner som matchade sökningenVisa alla 50 recensioner

Produktiv

Väldigt roligt företag att jobba på. Bra förmåner.

Fördelar

Bra förmåner

Nackdelar

inga nackdelar

25 maj 2021
Härligt att höra att du trivs hos oss, och att förmånerna ger lite extra guldkant:).MvhOKQ8

Lärorik arbetsmiljö med många brister

OKQ8 erbjuder roliga arbetsuppgifter och möjlighet att klättra inom bolaget. Tyvärr präglas det av en hel del inkompetens, både från huvudkontor och på butiksnivå vilket skapar en stressig och otydlig arbetsmiljö. Under min tid har jag sett onormalt många chefer bränna ut sig. Dessutom finns jargong chefer emellan att det skall fuskas med löner och arbetstider för att spara på kostnader, samt att chefer förväntas jobba utöver deras ordinarie arbetstid utan mer-/övertid och istället godta komp "under bordet". OKQ8 kan vara en riktigt rolig och lärorik arbetsplats men tyvärr präglas den av ett nästintill sektliknande beteende och på flera fronter av inkompetens.

Fördelar

Personalrabatt, lärorik miljö.

Nackdelar

Inkompetens och svågerpolitik

25 maj 2021
Det är väldigt tråkigt att höra att du upplevt din anställning hos oss på detta sätt. De negativa aspekter du lyfter är så klart inte något vi vill ska förekomma hos oss. Vi skulle gärna vilja förstå mer om det du skriver, så du får gärna kontakta oss på hr@okq8.se, så kan vi ta en vidare diskussion kring detta.MvhOKQ8

Jobba INTE på OKQ8 (Hagalund)

Efter min student, sommaren 2020, sökte jag jobb på OKQ8. En lång rekryteringsprocess pågick, där jag inte bara skulle skicka in CV och personligt brev - utan även skicka in en film med mig själv. En månad senare kallades jag till arbetsintervju och någon vecka därefter hade jag fått jobbet som behovsanställd säljare. Till en början var jag förvånansvärt nöjd. Cheferna gick att förhandla med, kollegerna var trevliga och arbetsuppgifterna var varierande. Visst var det jobbigt med extremt tidiga morgnar (04:45 skulle man vara på plats - men fick betalt först från klockan 05:30). Jag erbjöds pass i mängder och var verkligen nöjd med att ha fått mitt första riktiga jobb. Tillslut hade det blivit dags att jag skulle lära mig att stänga macken. Jag fick på förhand information från min chef, att en kvinna med 30 år i branschen skulle lära upp mig den kvällen. Tänkte att en sån erfaren person garanterat var vinstlotten att få i detta sammanhang - min upplevelse var däremot det motsatta. Har aldrig i mitt liv fått utstå en sådan fruktansvärd verbal misshandel som vid detta tillfälle. När jag utförde arbetsuppgifter för allra första gången fick jag höra att jag var totalt oduglig. Vid ett tillfälle arbetade jag i en av bilarna, där den kvinnliga medarbetaren bankande på rutan och vrålade mig rakt i ansiktet. Istället för att bemöta mig, som var ung, oerfaren och nyanställd, med feedback och konstruktiv kritik - kastades förolämpningar och oacceptabla uttalanden emot mig. Efter kvällen meddelade jag min chef om vad som inträffat och frågade om jag kunde byta bort mitt pass dagen efter -

Fördelar

Varierande arbetsuppgifter.

Nackdelar

Jobba en timme gratis på morgonen. Jobba ensam i butiken. Kritiserar du något - sparkas du.

25 maj 2021
Så otroligt tråkigt att du haft en dålig upplevelse som anställd hos oss, vi vill innerligt beklaga detta och göra det tydligt att det du beskriver är inte något som ska förekomma hos oss. Det går emot allt det vi står för som företag och arbetsgivare. Vi är varse incidenten och den har hanterats med berörd station när det hela uppdagades i höstas. Nuvarande Säljchef har vidtagit aktiviteter för att säkerställa att detta beteende inte ska förekomma hos oss.Återigen vill vi beklaga det inträffade och tacka för din feedback så att vi fick möjlighet att hantera situationen. Vi vill så klart att man som medarbetare hos oss alltid ska känna sig trygg att komma med återkoppling kring sitt arbete – både till sin närmaste chef eller till HR. MvhOKQ8

Dålig betalt och dåliga arbetsvillkor

Bara det att man fick jobba gratis en timme på morgonen. Var dåligt ledarskap och alltid struligt. Man fick hela tiden ställa upp utan att få känslan av att bli tackad eller för att bli uppmuntrad. Kändes aldrig säkert att jobba där på kvällarna då man jobbade långa pass hela tiden själv. Finns många risker med att arbeta där som kan skada andra eller sig själv. Skulle inte rekommendera någon att jobba där.

Fördelar

Fick inga fördelar

Nackdelar

Man fick slita för mycket och fick väldigt lite i utbyte.

25 maj 2021
Det är väldigt tråkigt att du har så negativa upplevelser av att ha jobbat hos oss. För oss som arbetsgivare är det otroligt viktigt att alla våra medarbetare känner sig trygga och säkra när de arbetar, och ingen ska jobba gratis. Vi skulle gärna vilja höra mer om det du beskriver, så om du vill får du gärna kontakta oss på hr@okq8.se, så kan vi ta en vidare dialog om detta.MvhOKQ8

Säker och mysig miljö

Jag hade den turen att ha några utav de bästa medarbetarna, dom hjälpte till från start om det var något jag inte fattade eller gjorde fel. O var alltid lika positiva o snälla vilket gjorde hela upplevelsen jätte trevlig

Nackdelar

Att man inte fick ta en korv gratis till lunch

Så roligt att höra att du uppskattade tiden som anställd hos oss.MvhOKQ8

Är inte nöjd

Stressigt,kraven är för höga på oss som jobbar på golvet. Dom lovar mycke men händer väldigt lite.

Nackdelar

Tar lunch om det går. För många tung lyft. Obekväma arbetstider.

28 juni 2021
Så tråkigt att du upplever ditt arbete hos oss på detta vis. Vi skulle gärna vilja förstå mer om det du skriver, så du får gärna kontakta oss på hr@okq8.se, så kan vi ta en vidare diskussion kring detta.MvhOKQ8

givande arbetsplats

På OKQ8 får alla arbetande lära sig mycket. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och kräver viss kunskap inom många olika områden. och detta ger en härlig variation till arbetsdagen.

Fördelar

gratis luncher och fika samt vissa rabatter

Nackdelar

jobbiga arbetstider

28 juni 2021
Ja hos oss får man en väldigt flexibel arbetsdag, roligt att höra att du trivdes.MvhOKQ8

Helt okej

Inga raster när man jobbade helg, 30 min lunchrast när man jobbade tillsammans med kollegor. Stressigt under sommaren när man jobbade ensam.

Fördelar

Erfarenhet

Nackdelar

Stress, ingen lunch ibland

roligt

Fick göra allt som man kan göra, det var ett väldigt roligt gäng och jobba med.

Fördelar

gratis lunch

Stressigt men lärorikt

Man hinner sällan med allt som ska göras och det är ganska stressigt. Men som första jobb är det fantastiskt då man lär sig otroligt mycket och bär med sig mycket erfarenhet när man vill byta jobb. Det roligaste är att prata med kunderna och det sämsta är som sagt att det är väldigt stressigt och att man inte får mycket rast alls. Max en halvtimme oavsett om du jobbar 5 eller 10 timmar. Men ingen dag är den andra lik och tiden går fort!

Fördelar

Lärorikt, spännande, tiden går fort

Nackdelar

Dåligt med raster, stressig miljö

Stressig arbetsmiljö

Mycket arbetsuppgifter som inte hinns med under ett arbetspass. Inte speciellt mycket förmåner från butiken tex inga rabatter förutom 2% på det du handlar. Däremot har du friakvårdsbidrag som är 1800:-/år och lite rabatter hos andra företag tex hälsokontroll. Snålaste arbetsgivaren jag haft. Ofta fel i lönen, inga raster istället äter man i kassan mellan kunderna. Många rutiner som bara blir mer och mer men ingen mer tid att hinna med. Det positiva är friakvårdsbidraget och att passen går fort för att det är så mycket att göra. Ledningen vill att man ska skriva under ett avtal att man bla inte har stationsrabatter så de som skriver att de får hyra släp eller äta mat gratis eller rabatterat har troligen en chef som ser mellan raderna.. Egentligen får du inte göra så.. Svårt att få fastanatällning 100% då cheferna vill spara pengar på att ha timanställda eller deltidsanställda. OKQ8 värnar inte om sin personal.

Fördelar

Friskvårdsbidraget

Nackdelar

Stressig arbetsmiljö, oempatisk ledning

Bra och trygg arbetsmiljö

Bra förmåner, helt okej lön, får tydliga riktlinjer i sitt arbete, finns absolut inger att klaga på.

Rlig arbetsplats

stressigt, dålig lön, oförstående chef, Inga förmåner

En vanlig arbetsdag

En vanlig dag på jobbet är kundbemötandet, försäljning av varor samt uthyrning av bilar. Städning ska utföras carje dag innan stängning. Jag har lärt mig hur man beter sig på en service inriktat sätt samt god kundbemötande. Jag har även kassa vana och servering av mat. Det fanns inget mer svårare än det andra på jobbet, fiskekort var isåfall det som kan ha vart jobbigast. Det bästa med jobbet var kundbemötandet, man kommunicerade mycket med kunder, även försäljningen var roligt. Efter en tid byttes chef och då slutade det komma samtal till mig om arbetstider, jag försökte ringa upp chefen och säga att jag hade möjlighet att jobba men jag blev totalt ignorerad utan anledning.

Fördelar

Gratis luncher

Nackdelar

Dålig chef

Rolig

Kul med kunder utmanande llära sig butiker Inte allt men mycket Bra kamrater kollegor Ingenting direkt Räkna kasan på 80 -talet Allt med och omkrin ån butiken

Fördelar

Kaffe te kaka frukt ger energi

Nackdelar

Mörkt

Rolig arbetsplats

Väldigt roligt och uppskattat arbete. Trivs väldigt bra. Svårt att få heltid/fast anställning dock och det är det enda negativa.

Fördelar

Gratis Frukost.

tydliga mål och positiv energi

bra energi och kollegor som peppar och coachar varandra. ledningen är tydliga med sina mål och öppna med hur vi tillsammans ska nå dit. svåraste med jobbet är att ibland krockar den danska kulturen med den svenska.

Fördelar

bra centralt läge för huvudkontoret, lunchersättning

Perfekt som första jobb

Bra steg in i arbetslivet, eget ansvar över att räkna kassa och hantera mat. Lärorikt att hantera lite missnöjda kunder ibland.

Fördelar

Trevliga stamkunder och kollegor

Lärorik upplevelse

Dagarna ser sällan likadana ut. Med alla de olika personligheterna man stöter på, vet man aldrig vad som kan hända. Jag har lärt mig att handskas med diverse situationer jag har hamnat i, samt roliga administrativa uppgifter. Inköp av varor tyckte jag speciellt om. Svåraste delen av jobbet var helt klart alla olika personlighetstyper jag fick möta. Detta var också det bästa.

Fördelar

Mycket lärorikt.

Nackdelar

Kunde bara utvecklas till ett visst.

OKQ8

Ett av de största aktörer på drivmedelsmarknaden. Företaget genomgår stora förändringar i sin marknadsorientering men även i interna processer.

Fördelar

Centralt läge vid Norrtull, bra träningsanläggningar, homogent

Nackdelar

Bonusar ingår bara för högre beslutsfattare

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos OKQ8. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.7

• OKQ8
  • Lön och förmåner
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?