OKQ8

OKQ8 – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

3.4Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 11 recensioner som matchade sökningenVisa alla 50 recensioner

Givande arbetsplats

En stor del av kvaliteten arbetsmiljön o trivsel hänger på stationschefen jag har under min tid upplevt en bra o en dålig sådan och dessa olika skillnader o hur det påvärkar personalen men också kunden jag stortrivdes på OKQ8 och kan fortfarande längta tillbaks

25 maj 2021
Roligt att de positiva erfarenheterna väger över när du ser tillbaka på din tid hos oss.MvhOKQ8

Jobba INTE på OKQ8 (Hagalund)

Efter min student, sommaren 2020, sökte jag jobb på OKQ8. En lång rekryteringsprocess pågick, där jag inte bara skulle skicka in CV och personligt brev - utan även skicka in en film med mig själv. En månad senare kallades jag till arbetsintervju och någon vecka därefter hade jag fått jobbet som behovsanställd säljare. Till en början var jag förvånansvärt nöjd. Cheferna gick att förhandla med, kollegerna var trevliga och arbetsuppgifterna var varierande. Visst var det jobbigt med extremt tidiga morgnar (04:45 skulle man vara på plats - men fick betalt först från klockan 05:30). Jag erbjöds pass i mängder och var verkligen nöjd med att ha fått mitt första riktiga jobb. Tillslut hade det blivit dags att jag skulle lära mig att stänga macken. Jag fick på förhand information från min chef, att en kvinna med 30 år i branschen skulle lära upp mig den kvällen. Tänkte att en sån erfaren person garanterat var vinstlotten att få i detta sammanhang - min upplevelse var däremot det motsatta. Har aldrig i mitt liv fått utstå en sådan fruktansvärd verbal misshandel som vid detta tillfälle. När jag utförde arbetsuppgifter för allra första gången fick jag höra att jag var totalt oduglig. Vid ett tillfälle arbetade jag i en av bilarna, där den kvinnliga medarbetaren bankande på rutan och vrålade mig rakt i ansiktet. Istället för att bemöta mig, som var ung, oerfaren och nyanställd, med feedback och konstruktiv kritik - kastades förolämpningar och oacceptabla uttalanden emot mig. Efter kvällen meddelade jag min chef om vad som inträffat och frågade om jag kunde byta bort mitt pass dagen efter -

Fördelar

Varierande arbetsuppgifter.

Nackdelar

Jobba en timme gratis på morgonen. Jobba ensam i butiken. Kritiserar du något - sparkas du.

25 maj 2021
Så otroligt tråkigt att du haft en dålig upplevelse som anställd hos oss, vi vill innerligt beklaga detta och göra det tydligt att det du beskriver är inte något som ska förekomma hos oss. Det går emot allt det vi står för som företag och arbetsgivare. Vi är varse incidenten och den har hanterats med berörd station när det hela uppdagades i höstas. Nuvarande Säljchef har vidtagit aktiviteter för att säkerställa att detta beteende inte ska förekomma hos oss.Återigen vill vi beklaga det inträffade och tacka för din feedback så att vi fick möjlighet att hantera situationen. Vi vill så klart att man som medarbetare hos oss alltid ska känna sig trygg att komma med återkoppling kring sitt arbete – både till sin närmaste chef eller till HR. MvhOKQ8

Säker och mysig miljö

Jag hade den turen att ha några utav de bästa medarbetarna, dom hjälpte till från start om det var något jag inte fattade eller gjorde fel. O var alltid lika positiva o snälla vilket gjorde hela upplevelsen jätte trevlig

Nackdelar

Att man inte fick ta en korv gratis till lunch

Så roligt att höra att du uppskattade tiden som anställd hos oss.MvhOKQ8

givande arbetsplats

På OKQ8 får alla arbetande lära sig mycket. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och kräver viss kunskap inom många olika områden. och detta ger en härlig variation till arbetsdagen.

Fördelar

gratis luncher och fika samt vissa rabatter

Nackdelar

jobbiga arbetstider

28 juni 2021
Ja hos oss får man en väldigt flexibel arbetsdag, roligt att höra att du trivdes.MvhOKQ8

respect

Tack vare min arbetserfarenhet som sträcker sig över ett gäng olika arbeten och arbetsplatser har jag fått en chans i att kunna lära mig olika inom olika områden. Jag har behövt anpassa mig till de olika arbetsplatserna och lyckats. Man ger och tar på en arbetsplats, som man brukar säga. Det i sig har gett mig en bred kunskap inom olika kulturer då man träffar på många olika människor från många olika länder, kulturer och religion. Därför är det lätt för mig att arbeta med nya människor, jag är inte tillbakadragen eller osäker utan där jag hamnar där anpassar jag mig till situationen och människorna.

Stressig arbetsmiljö

Mycket arbetsuppgifter som inte hinns med under ett arbetspass. Inte speciellt mycket förmåner från butiken tex inga rabatter förutom 2% på det du handlar. Däremot har du friakvårdsbidrag som är 1800:-/år och lite rabatter hos andra företag tex hälsokontroll. Snålaste arbetsgivaren jag haft. Ofta fel i lönen, inga raster istället äter man i kassan mellan kunderna. Många rutiner som bara blir mer och mer men ingen mer tid att hinna med. Det positiva är friakvårdsbidraget och att passen går fort för att det är så mycket att göra. Ledningen vill att man ska skriva under ett avtal att man bla inte har stationsrabatter så de som skriver att de får hyra släp eller äta mat gratis eller rabatterat har troligen en chef som ser mellan raderna.. Egentligen får du inte göra så.. Svårt att få fastanatällning 100% då cheferna vill spara pengar på att ha timanställda eller deltidsanställda. OKQ8 värnar inte om sin personal.

Fördelar

Friskvårdsbidraget

Nackdelar

Stressig arbetsmiljö, oempatisk ledning

En vanlig arbetsdag

En vanlig dag på jobbet är kundbemötandet, försäljning av varor samt uthyrning av bilar. Städning ska utföras carje dag innan stängning. Jag har lärt mig hur man beter sig på en service inriktat sätt samt god kundbemötande. Jag har även kassa vana och servering av mat. Det fanns inget mer svårare än det andra på jobbet, fiskekort var isåfall det som kan ha vart jobbigast. Det bästa med jobbet var kundbemötandet, man kommunicerade mycket med kunder, även försäljningen var roligt. Efter en tid byttes chef och då slutade det komma samtal till mig om arbetstider, jag försökte ringa upp chefen och säga att jag hade möjlighet att jobba men jag blev totalt ignorerad utan anledning.

Fördelar

Gratis luncher

Nackdelar

Dålig chef

Ansvarsfullt och lärorikt

Mitt uppdrag gick ut på att utbilda bank och kundservice medarbetare inom kortsystem och ärendehanteringssystem. Jag hade även utbildningar i lagen om penningtvätt i samarbete med jurist. Jag lärde mig nya system och att arbeta i större projekt där jag var delaktig i lansering av VISA kort. Det var långa beslutsvägar och en del bränder att släcka på vägen men också väldigt roligt och trevliga arbetskollegor. Den tuffaste delen i arbetet var pendling till Sthlm och det bästa var att få vara delaktig i många olika projekt.

Fördelar

Kollegor och möjlighet till nya projekt

Nackdelar

Pendling

Rolig arbetsplats

Väldigt roligt och uppskattat arbete. Trivs väldigt bra. Svårt att få heltid/fast anställning dock och det är det enda negativa.

Fördelar

Gratis Frukost.

En trivsam arbetsplats

Jag har lärt mig väldigt mycket eftersom jag fick ta hand om egna företag, var man osäker på något så hade man alltid trevliga arbetskompisar att fråga.

tydliga mål och positiv energi

bra energi och kollegor som peppar och coachar varandra. ledningen är tydliga med sina mål och öppna med hur vi tillsammans ska nå dit. svåraste med jobbet är att ibland krockar den danska kulturen med den svenska.

Fördelar

bra centralt läge för huvudkontoret, lunchersättning

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos OKQ8. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.7

• OKQ8