OKQ8

Recensioner från anställda som Säljare på OKQ8

Säljare18 recensioner

Hittade 18 recensioner som matchade sökningenVisa alla 50 recensioner

Givande arbetsplats

En stor del av kvaliteten arbetsmiljön o trivsel hänger på stationschefen jag har under min tid upplevt en bra o en dålig sådan och dessa olika skillnader o hur det påvärkar personalen men också kunden jag stortrivdes på OKQ8 och kan fortfarande längta tillbaks

25 maj 2021
Roligt att de positiva erfarenheterna väger över när du ser tillbaka på din tid hos oss.MvhOKQ8

Jobba INTE på OKQ8 (Hagalund)

Efter min student, sommaren 2020, sökte jag jobb på OKQ8. En lång rekryteringsprocess pågick, där jag inte bara skulle skicka in CV och personligt brev - utan även skicka in en film med mig själv. En månad senare kallades jag till arbetsintervju och någon vecka därefter hade jag fått jobbet som behovsanställd säljare. Till en början var jag förvånansvärt nöjd. Cheferna gick att förhandla med, kollegerna var trevliga och arbetsuppgifterna var varierande. Visst var det jobbigt med extremt tidiga morgnar (04:45 skulle man vara på plats - men fick betalt först från klockan 05:30). Jag erbjöds pass i mängder och var verkligen nöjd med att ha fått mitt första riktiga jobb. Tillslut hade det blivit dags att jag skulle lära mig att stänga macken. Jag fick på förhand information från min chef, att en kvinna med 30 år i branschen skulle lära upp mig den kvällen. Tänkte att en sån erfaren person garanterat var vinstlotten att få i detta sammanhang - min upplevelse var däremot det motsatta. Har aldrig i mitt liv fått utstå en sådan fruktansvärd verbal misshandel som vid detta tillfälle. När jag utförde arbetsuppgifter för allra första gången fick jag höra att jag var totalt oduglig. Vid ett tillfälle arbetade jag i en av bilarna, där den kvinnliga medarbetaren bankande på rutan och vrålade mig rakt i ansiktet. Istället för att bemöta mig, som var ung, oerfaren och nyanställd, med feedback och konstruktiv kritik - kastades förolämpningar och oacceptabla uttalanden emot mig. Efter kvällen meddelade jag min chef om vad som inträffat och frågade om jag kunde byta bort mitt pass dagen efter -

Fördelar

Varierande arbetsuppgifter.

Nackdelar

Jobba en timme gratis på morgonen. Jobba ensam i butiken. Kritiserar du något - sparkas du.

25 maj 2021
Så otroligt tråkigt att du haft en dålig upplevelse som anställd hos oss, vi vill innerligt beklaga detta och göra det tydligt att det du beskriver är inte något som ska förekomma hos oss. Det går emot allt det vi står för som företag och arbetsgivare. Vi är varse incidenten och den har hanterats med berörd station när det hela uppdagades i höstas. Nuvarande Säljchef har vidtagit aktiviteter för att säkerställa att detta beteende inte ska förekomma hos oss.Återigen vill vi beklaga det inträffade och tacka för din feedback så att vi fick möjlighet att hantera situationen. Vi vill så klart att man som medarbetare hos oss alltid ska känna sig trygg att komma med återkoppling kring sitt arbete – både till sin närmaste chef eller till HR. MvhOKQ8

Bra

Den var bra och utförlig. Man fick ut mycket av det.

Så roligt att höra att du trivdes när du jobbade hos oss!MvhOKQ8

Dålig betalt och dåliga arbetsvillkor

Bara det att man fick jobba gratis en timme på morgonen. Var dåligt ledarskap och alltid struligt. Man fick hela tiden ställa upp utan att få känslan av att bli tackad eller för att bli uppmuntrad. Kändes aldrig säkert att jobba där på kvällarna då man jobbade långa pass hela tiden själv. Finns många risker med att arbeta där som kan skada andra eller sig själv. Skulle inte rekommendera någon att jobba där.

Fördelar

Fick inga fördelar

Nackdelar

Man fick slita för mycket och fick väldigt lite i utbyte.

25 maj 2021
Det är väldigt tråkigt att du har så negativa upplevelser av att ha jobbat hos oss. För oss som arbetsgivare är det otroligt viktigt att alla våra medarbetare känner sig trygga och säkra när de arbetar, och ingen ska jobba gratis. Vi skulle gärna vilja höra mer om det du beskriver, så om du vill får du gärna kontakta oss på hr@okq8.se, så kan vi ta en vidare dialog om detta.MvhOKQ8

Stressigt

Trivdes inte med yrket men behövde lite extra inkomst under student-tiden.

25 maj 2021
Tråkigt att höra, men hoppas du tar med dig någon positiv och lärorik upplevelse till följd av din tid som medarbetare hos oss.MvhOKQ8

Mångsidigt arbete

Ett mångsidigt och socialt jobb med högt tempo och mycket eget ansvar

Roliga aspekter du lyfter, tack för dina kommentarer.MvhOKQ8

Okq8

På OKQ8 har jag lärt mig mycket inom sälj och kundbemötande.

Fördelar

Personal, kunder

Nackdelar

Dåliga arbetstider

Så kul att höra att du trivs och utvecklas.Med vänlig hälsning, OKQ8

Är inte nöjd

Stressigt,kraven är för höga på oss som jobbar på golvet. Dom lovar mycke men händer väldigt lite.

Nackdelar

Tar lunch om det går. För många tung lyft. Obekväma arbetstider.

28 juni 2021
Så tråkigt att du upplever ditt arbete hos oss på detta vis. Vi skulle gärna vilja förstå mer om det du skriver, så du får gärna kontakta oss på hr@okq8.se, så kan vi ta en vidare diskussion kring detta.MvhOKQ8

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Under mina år hos okq8, så har jag jobbat med ett bra team, lärt mig mycket om att jobba med männsikor, service och mycket mer.

Så roligt att höra att du uppskattade tiden som anställd hos oss.MvhOKQ8

givande arbetsplats

På OKQ8 får alla arbetande lära sig mycket. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och kräver viss kunskap inom många olika områden. och detta ger en härlig variation till arbetsdagen.

Fördelar

gratis luncher och fika samt vissa rabatter

Nackdelar

jobbiga arbetstider

28 juni 2021
Ja hos oss får man en väldigt flexibel arbetsdag, roligt att höra att du trivdes.MvhOKQ8

Lediga jobb på OKQ8

Tjänster som Säljare
Se fler jobb

Helt okej

Inga raster när man jobbade helg, 30 min lunchrast när man jobbade tillsammans med kollegor. Stressigt under sommaren när man jobbade ensam.

Fördelar

Erfarenhet

Nackdelar

Stress, ingen lunch ibland

rolig arbetsmiljö för det mesta, älskar kundkontakten

en rolig å stimulerande arbetsplats. mötet med kunden är det roligaste. har bra arbetsplatskultur. underbara medarbetare. har lärt mig bli en bra säljare. varierade arbetsuppgifter.

Fördelar

kundmötet

Nackdelar

arbetstiderna

Stressigt men lärorikt

Man hinner sällan med allt som ska göras och det är ganska stressigt. Men som första jobb är det fantastiskt då man lär sig otroligt mycket och bär med sig mycket erfarenhet när man vill byta jobb. Det roligaste är att prata med kunderna och det sämsta är som sagt att det är väldigt stressigt och att man inte får mycket rast alls. Max en halvtimme oavsett om du jobbar 5 eller 10 timmar. Men ingen dag är den andra lik och tiden går fort!

Fördelar

Lärorikt, spännande, tiden går fort

Nackdelar

Dåligt med raster, stressig miljö

Bra och trygg arbetsmiljö

Bra förmåner, helt okej lön, får tydliga riktlinjer i sitt arbete, finns absolut inger att klaga på.

Rolig arbetsmiljö

Man går mellan kassa arbete till att hjälpa folk med torkarblad till att hjälpa folk att tanka osv osv. Jag har fått mycket en mycket gladare personlighet och lärt mig mycket om medförsäljning samt lite bilvård. Kollegorna är väldigt snälla, kreativa och duktiga. Kan vara tufft att byta lampor på vissa bilar då dom är väldigt nya. Det är dock väldigt trevligt att träffa nytt folk hela tiden.

En rolig arbetsmiljö, glada kollegor samt chefen.

Jag har jobbat på OKQ8 i 5 år snart, trivs jättebra. Men jag känner att jag vill göra något nytt, jag tycker väldigt mycket om bilar så jag tänker varför inte söka till bilförsäljare. Jag är social och glad som person och känner att jag kommer göra bra ifrån mig.

Fördelar

Väldigt trevliga kollegor och bra stämning på jobbet.

stressig arbetsplats

kundkontakt kassaarbete Stresstålighet Dålig lednng Trevliga arbetskamrater Sophanteringen Nöjda kunder

Fördelar

jobba var tredje helg

Nackdelar

för lite anställda

Lärorik upplevelse

Dagarna ser sällan likadana ut. Med alla de olika personligheterna man stöter på, vet man aldrig vad som kan hända. Jag har lärt mig att handskas med diverse situationer jag har hamnat i, samt roliga administrativa uppgifter. Inköp av varor tyckte jag speciellt om. Svåraste delen av jobbet var helt klart alla olika personlighetstyper jag fick möta. Detta var också det bästa.

Fördelar

Mycket lärorikt.

Nackdelar

Kunde bara utvecklas till ett visst.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos OKQ8. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.7

• OKQ8