OKQ8

Recensioner från anställda på OKQ8

Hittade 51 recensioner som matchade sökningenVisa alla 53 recensioner

Påfrestande men lärorikt

Min personliga utveckling har vart stor, i service och hantering av kunder, stresshantering och lära sig att stå på sig själv. Men… Samarbetet märker man varierar från station till station, vid sjukdom är det ofta ingen som vill ställa upp utan chefen för jobba utan extra betalt, de får ta ut en ledig dag när de går, vilket är sällan då det är aldrig någon som vill jobba extra. Brist i engagemang från personalen som arbetar, till chefer som tänker på sig själva hela tiden. Man ser andra chefer som lägger ner hela sitt liv i arbetet, bränner ut sig och personal som bara glider med och skiter i resten. Fått höra att personalen bryr sig inte om sina arbetsplatser, är där för att få sina pengar och det enda alla gör är att klaga från alla håll på allt som går, rutiner, chefen, sina medarbetare, kunder, tider, löner, förmåner. Rutiner som hänger efter för att man inte hinner med eller för att de inte blir gjorda för att andra inte orkar eller bryr sig. Ny personal som får knappt någon bra upplärning resulterar i att de inte vet vad som förväntas av dom.

Fördelar

Utvecklande inom service och sig själv

Nackdelar

Stressigt, liten personalstyrka gentemot arbetsuppgifterna som ska göras

17 november 2022
Roligt att du utvecklats personligen under din hos oss. Men det är så klart tråkigt att läsa om dina upplevelser av samarbetet och rutiner. Det är viktigt för oss att ge chefer och medarbetare rätt förutsättningar i alla aspekter av sitt arbete. Vi är tacksamma för din feedback och tar det till oss.Hälsningar, OKQ8

dålig arbetsmiljö

Jag är en tjej på 18 år och har behövt ett jobb för att kunna ha en typ av ekonomi medans jag pluggar på gymnasiet. Jag arbetade endast 3 skift eftersom jag blev anklagad av mina kollegor som jag jobbade med denna vecka att jag hade gjort massa misstag och inte lyssnat på vad de har haft att säga när jag har jobbat( har endast jobbat med 2 stycken under veckan jag jobbade ) jag blev oerhört ledsen och förvirrad eftersom jag visste att ja inte hade gjort några stora misstag och även lyssnade aktivt på vad dem hade säga. arbetsmiljön var även dålig och man kunde känn att det var stissigt men jag brydde mig inte om det och var alltid trevlig.själva jobbet var enkelt och något jag såg fram emot att jobba med.

17 november 2022
Det är väldigt tråkigt att läsa om dina upplevelser. Det är viktigt för oss att få feedback, och vi skulle gärna vilja förstå mer om det du upplevt, därför får gärna kontakta oss på hr@okq8.se, så kan vi ta en vidare dialog kring detta.MvhOKQ8

Företag utan känsla för styre

Min arbetsplats har gjort mig otroligt besviken på grund av dess ledarskap, som inte fanns. Jag älskar att möta människan i det snabba mötet, som kunder i det här formatet. Men allt det har försvunnit på grund av en otroligt inkompetent chef, utan någon som helst ledarskapsförmåga eller känsla för att prata med sin personal. Vi blev kallade en massa opassande ord, chefen kunde komma ut från sitt kontor och gapa om att han "ska mörda någon" osv. Mina kollegor har berättat för mig att de i medarbetarenkäter har påkallat problem med chef och ledare, utan att få någon som helst återkoppling av något slag. Och detta ser jag som ett enormt svek från de högre uppsatta på OKQ8 som har det YTTERSTA ansvaret över vilka de tillsätter som chefer ute på deras mackar! Det ska vara så himla propert i annonserna. Jag undrar hur det ser ut när man söker en chefstjänst. Jag har äntligen kunnat säga upp mig. Jag kommer aldrig mer tillbaka till OKQ8 och skulle inte under några som helst omständigheter rekommendera OKQ8 till någon i min närhet. SJÄLVKLART är chefen till denna människa informerad om att jag vill komma i kontakt med honom. Är dock ej förvånad över att jag inte fått någon återkoppling.

2 november 2022
Hej, Till att börja med vill vi tacka dig för din feedback. Våra medarbetare är centrala för oss och ledarskapet är såklart mycket viktigt. Det är väldigt tråkigt att höra om dina upplevelser och vi skulle gärna vilja förstå mer om det du upplevt, allt för att se om vi på något sätt behöver utveckla det sätt som vi arbetar på. Om du kontaktar oss via hr@okq8.se så kontaktar vi dig.HälsningarOKQ8

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Väldigt trygg, säker och rolig arbetsmiljö.Bra kollegor, hjälpsamma och duktiga.

Så roligt att höra, vi är väldigt glada över din kommentar.Hälsningar, OKQ8

Stressigt röririgt för få personal vid jobbpass körkort ett måste

Roligt o stressigt arbete är för få personal som jobbar varje pass mycket att göra

17 november 2022
Tack för ditt inlägg, vi vet att jobbet på station i perioder är väldigt hektiskt, varvat med lugnare stunder. Vi jobbar ständigt med att göra det vi kan för att arbetssituationen ska vara så bra som möjligt för alla våra medarbetare.Vi uppskattar din feedback.MvhOKQ8

Varierande arbetsuppgifter

Ett roligt och varierande arbete bra chef och bra arbetsmoral bra arbetskompisar

18 augusti 2021
Härligt att höra, precis så som vi vill att det ska vara att jobba på en av våra stationer!Med vänlig hälsningOKQ8

Givande arbetsplats

En stor del av kvaliteten arbetsmiljön o trivsel hänger på stationschefen jag har under min tid upplevt en bra o en dålig sådan och dessa olika skillnader o hur det påvärkar personalen men också kunden jag stortrivdes på OKQ8 och kan fortfarande längta tillbaks

25 maj 2021
Roligt att de positiva erfarenheterna väger över när du ser tillbaka på din tid hos oss.MvhOKQ8

Produktiv

Väldigt roligt företag att jobba på. Bra förmåner.

Fördelar

Bra förmåner

Nackdelar

inga nackdelar

25 maj 2021
Härligt att höra att du trivs hos oss, och att förmånerna ger lite extra guldkant:).MvhOKQ8

Lärorik arbetsmiljö med många brister

OKQ8 erbjuder roliga arbetsuppgifter och möjlighet att klättra inom bolaget. Tyvärr präglas det av en hel del inkompetens, både från huvudkontor och på butiksnivå vilket skapar en stressig och otydlig arbetsmiljö.Under min tid har jag sett onormalt många chefer bränna ut sig.Dessutom finns jargong chefer emellan att det skall fuskas med löner och arbetstider för att spara på kostnader, samt att chefer förväntas jobba utöver deras ordinarie arbetstid utan mer-/övertid och istället godta komp "under bordet".OKQ8 kan vara en riktigt rolig och lärorik arbetsplats men tyvärr präglas den av ett nästintill sektliknande beteende och på flera fronter av inkompetens.

Fördelar

Personalrabatt, lärorik miljö.

Nackdelar

Inkompetens och svågerpolitik

25 maj 2021
Det är väldigt tråkigt att höra att du upplevt din anställning hos oss på detta sätt. De negativa aspekter du lyfter är så klart inte något vi vill ska förekomma hos oss. Vi skulle gärna vilja förstå mer om det du skriver, så du får gärna kontakta oss på hr@okq8.se, så kan vi ta en vidare diskussion kring detta.MvhOKQ8

Bra

Den var bra och utförlig. Man fick ut mycket av det.

Så roligt att höra att du trivdes när du jobbade hos oss!MvhOKQ8

Dålig betalt och dåliga arbetsvillkor

Bara det att man fick jobba gratis en timme på morgonen. Var dåligt ledarskap och alltid struligt. Man fick hela tiden ställa upp utan att få känslan av att bli tackad eller för att bli uppmuntrad. Kändes aldrig säkert att jobba där på kvällarna då man jobbade långa pass hela tiden själv. Finns många risker med att arbeta där som kan skada andra eller sig själv. Skulle inte rekommendera någon att jobba där.

Fördelar

Fick inga fördelar

Nackdelar

Man fick slita för mycket och fick väldigt lite i utbyte.

25 maj 2021
Det är väldigt tråkigt att du har så negativa upplevelser av att ha jobbat hos oss. För oss som arbetsgivare är det otroligt viktigt att alla våra medarbetare känner sig trygga och säkra när de arbetar, och ingen ska jobba gratis. Vi skulle gärna vilja höra mer om det du beskriver, så om du vill får du gärna kontakta oss på hr@okq8.se, så kan vi ta en vidare dialog om detta.MvhOKQ8

Stressigt

Trivdes inte med yrket men behövde lite extra inkomst under student-tiden.

25 maj 2021
Tråkigt att höra, men hoppas du tar med dig någon positiv och lärorik upplevelse till följd av din tid som medarbetare hos oss.MvhOKQ8

🤗

Älskade mitt jobb och möterna med kunderna och utmaningarna!

Fördelar

Att alltid lära sig nya saker

25 maj 2021
Men så roligt att höra, kanske vill du jobba hos oss igen någon gång i framtiden:).Med vänlig hälsning, OKQ8

Säker och mysig miljö

Jag hade den turen att ha några utav de bästa medarbetarna, dom hjälpte till från start om det var något jag inte fattade eller gjorde fel. O var alltid lika positiva o snälla vilket gjorde hela upplevelsen jätte trevlig

Nackdelar

Att man inte fick ta en korv gratis till lunch

Så roligt att höra att du uppskattade tiden som anställd hos oss.MvhOKQ8

Bra arbetsmiljö

Man utvecklas som person enormt, man lär sig ha kund fokus och lär sig hantera olika situationer.

25 maj 2021
Härligt att höra, inget gör oss gladare än att medarbetare trivs och utvecklas.MvhOKQ8

Ohälsosam stress

Stressig miljö. Något annat vill jag inte referera.

25 maj 2021
Tråkigt att höra att du upplevde din tid hos oss så. Vi vet att det ibland är väldigt högt tempo ute på våra stationer.MvhOKQ8

Toppenföretag med bekymmer

Toppenföretag med mycket utmaningar och tyvärr lite för hög personalomsättning. Delar av ledning som är duktiga, kunniga och med affärsfokus - andra delar av ledningen fokuserar på sig själva...

Tack för ditt höga betyg och dina kommentarer, vi tar det till oss.MvhOKQ8

Mångsidigt arbete

Ett mångsidigt och socialt jobb med högt tempo och mycket eget ansvar

Roliga aspekter du lyfter, tack för dina kommentarer.MvhOKQ8

Okq8

På OKQ8 har jag lärt mig mycket inom sälj och kundbemötande.

Fördelar

Personal, kunder

Nackdelar

Dåliga arbetstider

Så kul att höra att du trivs och utvecklas.Med vänlig hälsning, OKQ8

Är inte nöjd

Stressigt,kraven är för höga på oss som jobbar på golvet. Dom lovar mycke men händer väldigt lite.

Nackdelar

Tar lunch om det går. För många tung lyft. Obekväma arbetstider.

28 juni 2021
Så tråkigt att du upplever ditt arbete hos oss på detta vis. Vi skulle gärna vilja förstå mer om det du skriver, så du får gärna kontakta oss på hr@okq8.se, så kan vi ta en vidare diskussion kring detta.MvhOKQ8

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Under mina år hos okq8, så har jag jobbat med ett bra team, lärt mig mycket om att jobba med männsikor, service och mycket mer.

Så roligt att höra att du uppskattade tiden som anställd hos oss.MvhOKQ8

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos OKQ8. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför OKQ8 med

• OKQ8