Recensioner från anställda på OKQ8

Den var bra och utförlig. Man fick ut mycket av det.
Bara det att man fick jobba gratis en timme på morgonen. Var dåligt ledarskap och alltid struligt. Man fick hela tiden ställa upp utan att få känslan av att bli tackad eller för att bli uppmuntrad. Kändes aldrig säkert att jobba där på kvällarna då man jobbade långa pass hela tiden själv. Finns många risker med att arbeta där som kan skada andra eller sig själv. Skulle inte rekommendera någon att jobba där.
Fördelar
Fick inga fördelar
Nackdelar
Man fick slita för mycket och fick väldigt lite i utbyte.
Trivdes inte med yrket men behövde lite extra inkomst under student-tiden.
Älskade mitt jobb och möterna med kunderna och utmaningarna!
Fördelar
Att alltid lära sig nya saker
Jag hade den turen att ha några utav de bästa medarbetarna, dom hjälpte till från start om det var något jag inte fattade eller gjorde fel. O var alltid lika positiva o snälla vilket gjorde hela upplevelsen jätte trevlig
Nackdelar
Att man inte fick ta en korv gratis till lunch
Man utvecklas som person enormt, man lär sig ha kund fokus och lär sig hantera olika situationer.
Stressig miljö. Något annat vill jag inte referera.
Toppenföretag med mycket utmaningar och tyvärr lite för hög personalomsättning. Delar av ledning som är duktiga, kunniga och med affärsfokus - andra delar av ledningen fokuserar på sig själva...
Ett mångsidigt och socialt jobb med högt tempo och mycket eget ansvar
På OKQ8 har jag lärt mig mycket inom sälj och kundbemötande.
Fördelar
Personal, kunder
Nackdelar
Dåliga arbetstider
Stressigt,kraven är för höga på oss som jobbar på golvet. Dom lovar mycke men händer väldigt lite.
Nackdelar
Tar lunch om det går. För många tung lyft. Obekväma arbetstider.
Under mina år hos okq8, så har jag jobbat med ett bra team, lärt mig mycket om att jobba med männsikor, service och mycket mer.
På OKQ8 får alla arbetande lära sig mycket. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och kräver viss kunskap inom många olika områden. och detta ger en härlig variation till arbetsdagen.
Fördelar
gratis luncher och fika samt vissa rabatter
Nackdelar
jobbiga arbetstider
Inga raster när man jobbade helg, 30 min lunchrast när man jobbade tillsammans med kollegor. Stressigt under sommaren när man jobbade ensam.
Fördelar
Erfarenhet
Nackdelar
Stress, ingen lunch ibland
en rolig å stimulerande arbetsplats.
mötet med kunden är det roligaste.

har bra arbetsplatskultur.

underbara medarbetare.

har lärt mig bli en bra säljare.

varierade arbetsuppgifter.
Fördelar
kundmötet
Nackdelar
arbetstiderna
- En typisk arbetsdag kan vara allt från plocka upp varor samt hjälpa kunderna att byta billampor till att hjälpa dem att tanka bilen.
- Jag har lärt mig väldigt mycket inom butiksjobb till att kunna mycket om bilar.

- Det svåra med jobbet var nog att kunna otroligt mycket inom olika dela med bilar.

- Det bästa med jobbet var att man gjorde kunderna glada när dem gick därifrån.
Fördelar
fin butik
Nackdelar
brist på personal
Fick göra allt som man kan göra, det var ett väldigt roligt gäng och jobba med.
Fördelar
gratis lunch
Man hinner sällan med allt som ska göras och det är ganska stressigt. Men som första jobb är det fantastiskt då man lär sig otroligt mycket och bär med sig mycket erfarenhet när man vill byta jobb. Det roligaste är att prata med kunderna och det sämsta är som sagt att det är väldigt stressigt och att man inte får mycket rast alls. Max en halvtimme oavsett om du jobbar 5 eller 10 timmar. Men ingen dag är den andra lik och tiden går fort!
Fördelar
Lärorikt, spännande, tiden går fort
Nackdelar
Dåligt med raster, stressig miljö
Tack vare min arbetserfarenhet som sträcker sig över ett gäng olika arbeten och arbetsplatser har jag fått en chans i att kunna lära mig olika inom olika områden. Jag har behövt anpassa mig till de olika arbetsplatserna och lyckats. Man ger och tar på en arbetsplats, som man brukar säga. Det i sig har gett mig en bred kunskap inom olika kulturer då man träffar på många olika människor från många olika länder, kulturer och religion. Därför är det lätt för mig att arbeta med nya människor, jag är inte tillbakadragen eller osäker utan där jag hamnar där anpassar jag mig till situationen och människorna.
Mycket arbetsuppgifter som inte hinns med under ett arbetspass. Inte speciellt mycket förmåner från butiken tex inga rabatter förutom 2% på det du handlar. Däremot har du friakvårdsbidrag som är 1800:-/år och lite rabatter hos andra företag tex hälsokontroll. Snålaste arbetsgivaren jag haft. Ofta fel i lönen, inga raster istället äter man i kassan mellan kunderna. Många rutiner som bara blir mer och mer men ingen mer tid att hinna med. Det positiva är friakvårdsbidraget och att passen går fort för att det är så mycket att göra. Ledningen vill att man ska skriva under ett avtal att man bla inte har stationsrabatter så de som skriver att de får hyra släp eller äta mat gratis eller rabatterat har troligen en chef som ser mellan raderna.. Egentligen får du inte göra så..

Svårt att få fastanatällning 100% då cheferna vill spara pengar på att ha timanställda eller deltidsanställda. OKQ8 värnar inte om sin personal.
Fördelar
Friskvårdsbidraget
Nackdelar
Stressig arbetsmiljö, oempatisk ledning
Bra förmåner, helt okej lön, får tydliga riktlinjer i sitt arbete, finns absolut inger att klaga på.