OKQ8

Recensioner från anställda på OKQ8

Hittade 48 recensioner som matchade sökningenVisa alla 50 recensioner

Givande arbetsplats

En stor del av kvaliteten arbetsmiljön o trivsel hänger på stationschefen jag har under min tid upplevt en bra o en dålig sådan och dessa olika skillnader o hur det påvärkar personalen men också kunden jag stortrivdes på OKQ8 och kan fortfarande längta tillbaks

25 maj 2021
Roligt att de positiva erfarenheterna väger över när du ser tillbaka på din tid hos oss.MvhOKQ8

Varierande arbetsuppgifter

Ett roligt och varierande arbete bra chef och bra arbetsmoral bra arbetskompisar

18 augusti 2021
Härligt att höra, precis så som vi vill att det ska vara att jobba på en av våra stationer!Med vänlig hälsningOKQ8

Produktiv

Väldigt roligt företag att jobba på. Bra förmåner.

Fördelar

Bra förmåner

Nackdelar

inga nackdelar

25 maj 2021
Härligt att höra att du trivs hos oss, och att förmånerna ger lite extra guldkant:).MvhOKQ8

Lärorik arbetsmiljö med många brister

OKQ8 erbjuder roliga arbetsuppgifter och möjlighet att klättra inom bolaget. Tyvärr präglas det av en hel del inkompetens, både från huvudkontor och på butiksnivå vilket skapar en stressig och otydlig arbetsmiljö.Under min tid har jag sett onormalt många chefer bränna ut sig.Dessutom finns jargong chefer emellan att det skall fuskas med löner och arbetstider för att spara på kostnader, samt att chefer förväntas jobba utöver deras ordinarie arbetstid utan mer-/övertid och istället godta komp "under bordet".OKQ8 kan vara en riktigt rolig och lärorik arbetsplats men tyvärr präglas den av ett nästintill sektliknande beteende och på flera fronter av inkompetens.

Fördelar

Personalrabatt, lärorik miljö.

Nackdelar

Inkompetens och svågerpolitik

25 maj 2021
Det är väldigt tråkigt att höra att du upplevt din anställning hos oss på detta sätt. De negativa aspekter du lyfter är så klart inte något vi vill ska förekomma hos oss. Vi skulle gärna vilja förstå mer om det du skriver, så du får gärna kontakta oss på hr@okq8.se, så kan vi ta en vidare diskussion kring detta.MvhOKQ8

Jobba INTE på OKQ8 (Hagalund)

Efter min student, sommaren 2020, sökte jag jobb på OKQ8. En lång rekryteringsprocess pågick, där jag inte bara skulle skicka in CV och personligt brev - utan även skicka in en film med mig själv. En månad senare kallades jag till arbetsintervju och någon vecka därefter hade jag fått jobbet som behovsanställd säljare. Till en början var jag förvånansvärt nöjd. Cheferna gick att förhandla med, kollegerna var trevliga och arbetsuppgifterna var varierande. Visst var det jobbigt med extremt tidiga morgnar (04:45 skulle man vara på plats - men fick betalt först från klockan 05:30). Jag erbjöds pass i mängder och var verkligen nöjd med att ha fått mitt första riktiga jobb. Tillslut hade det blivit dags att jag skulle lära mig att stänga macken. Jag fick på förhand information från min chef, att en kvinna med 30 år i branschen skulle lära upp mig den kvällen. Tänkte att en sån erfaren person garanterat var vinstlotten att få i detta sammanhang - min upplevelse var däremot det motsatta. Har aldrig i mitt liv fått utstå en sådan fruktansvärd verbal misshandel som vid detta tillfälle. När jag utförde arbetsuppgifter för allra första gången fick jag höra att jag var totalt oduglig. Vid ett tillfälle arbetade jag i en av bilarna, där den kvinnliga medarbetaren bankande på rutan och vrålade mig rakt i ansiktet. Istället för att bemöta mig, som var ung, oerfaren och nyanställd, med feedback och konstruktiv kritik - kastades förolämpningar och oacceptabla uttalanden emot mig. Efter kvällen meddelade jag min chef om vad som inträffat och frågade om jag kunde byta bort mitt pass dagen efter -

Fördelar

Varierande arbetsuppgifter.

Nackdelar

Jobba en timme gratis på morgonen. Jobba ensam i butiken. Kritiserar du något - sparkas du.

25 maj 2021
Så otroligt tråkigt att du haft en dålig upplevelse som anställd hos oss, vi vill innerligt beklaga detta och göra det tydligt att det du beskriver är inte något som ska förekomma hos oss. Det går emot allt det vi står för som företag och arbetsgivare. Vi är varse incidenten och den har hanterats med berörd station när det hela uppdagades i höstas. Nuvarande Säljchef har vidtagit aktiviteter för att säkerställa att detta beteende inte ska förekomma hos oss.Återigen vill vi beklaga det inträffade och tacka för din feedback så att vi fick möjlighet att hantera situationen. Vi vill så klart att man som medarbetare hos oss alltid ska känna sig trygg att komma med återkoppling kring sitt arbete – både till sin närmaste chef eller till HR. MvhOKQ8

Bra

Den var bra och utförlig. Man fick ut mycket av det.

Så roligt att höra att du trivdes när du jobbade hos oss!MvhOKQ8

Dålig betalt och dåliga arbetsvillkor

Bara det att man fick jobba gratis en timme på morgonen. Var dåligt ledarskap och alltid struligt. Man fick hela tiden ställa upp utan att få känslan av att bli tackad eller för att bli uppmuntrad. Kändes aldrig säkert att jobba där på kvällarna då man jobbade långa pass hela tiden själv. Finns många risker med att arbeta där som kan skada andra eller sig själv. Skulle inte rekommendera någon att jobba där.

Fördelar

Fick inga fördelar

Nackdelar

Man fick slita för mycket och fick väldigt lite i utbyte.

25 maj 2021
Det är väldigt tråkigt att du har så negativa upplevelser av att ha jobbat hos oss. För oss som arbetsgivare är det otroligt viktigt att alla våra medarbetare känner sig trygga och säkra när de arbetar, och ingen ska jobba gratis. Vi skulle gärna vilja höra mer om det du beskriver, så om du vill får du gärna kontakta oss på hr@okq8.se, så kan vi ta en vidare dialog om detta.MvhOKQ8

Stressigt

Trivdes inte med yrket men behövde lite extra inkomst under student-tiden.

25 maj 2021
Tråkigt att höra, men hoppas du tar med dig någon positiv och lärorik upplevelse till följd av din tid som medarbetare hos oss.MvhOKQ8

🤗

Älskade mitt jobb och möterna med kunderna och utmaningarna!

Fördelar

Att alltid lära sig nya saker

25 maj 2021
Men så roligt att höra, kanske vill du jobba hos oss igen någon gång i framtiden:).Med vänlig hälsning, OKQ8

Säker och mysig miljö

Jag hade den turen att ha några utav de bästa medarbetarna, dom hjälpte till från start om det var något jag inte fattade eller gjorde fel. O var alltid lika positiva o snälla vilket gjorde hela upplevelsen jätte trevlig

Nackdelar

Att man inte fick ta en korv gratis till lunch

Så roligt att höra att du uppskattade tiden som anställd hos oss.MvhOKQ8

Bra arbetsmiljö

Man utvecklas som person enormt, man lär sig ha kund fokus och lär sig hantera olika situationer.

25 maj 2021
Härligt att höra, inget gör oss gladare än att medarbetare trivs och utvecklas.MvhOKQ8

Ohälsosam stress

Stressig miljö. Något annat vill jag inte referera.

25 maj 2021
Tråkigt att höra att du upplevde din tid hos oss så. Vi vet att det ibland är väldigt högt tempo ute på våra stationer.MvhOKQ8

Toppenföretag med bekymmer

Toppenföretag med mycket utmaningar och tyvärr lite för hög personalomsättning. Delar av ledning som är duktiga, kunniga och med affärsfokus - andra delar av ledningen fokuserar på sig själva...

Tack för ditt höga betyg och dina kommentarer, vi tar det till oss.MvhOKQ8

Mångsidigt arbete

Ett mångsidigt och socialt jobb med högt tempo och mycket eget ansvar

Roliga aspekter du lyfter, tack för dina kommentarer.MvhOKQ8

Okq8

På OKQ8 har jag lärt mig mycket inom sälj och kundbemötande.

Fördelar

Personal, kunder

Nackdelar

Dåliga arbetstider

Så kul att höra att du trivs och utvecklas.Med vänlig hälsning, OKQ8

Är inte nöjd

Stressigt,kraven är för höga på oss som jobbar på golvet. Dom lovar mycke men händer väldigt lite.

Nackdelar

Tar lunch om det går. För många tung lyft. Obekväma arbetstider.

28 juni 2021
Så tråkigt att du upplever ditt arbete hos oss på detta vis. Vi skulle gärna vilja förstå mer om det du skriver, så du får gärna kontakta oss på hr@okq8.se, så kan vi ta en vidare diskussion kring detta.MvhOKQ8

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Under mina år hos okq8, så har jag jobbat med ett bra team, lärt mig mycket om att jobba med männsikor, service och mycket mer.

Så roligt att höra att du uppskattade tiden som anställd hos oss.MvhOKQ8

givande arbetsplats

På OKQ8 får alla arbetande lära sig mycket. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och kräver viss kunskap inom många olika områden. och detta ger en härlig variation till arbetsdagen.

Fördelar

gratis luncher och fika samt vissa rabatter

Nackdelar

jobbiga arbetstider

28 juni 2021
Ja hos oss får man en väldigt flexibel arbetsdag, roligt att höra att du trivdes.MvhOKQ8

Helt okej

Inga raster när man jobbade helg, 30 min lunchrast när man jobbade tillsammans med kollegor. Stressigt under sommaren när man jobbade ensam.

Fördelar

Erfarenhet

Nackdelar

Stress, ingen lunch ibland

rolig arbetsmiljö för det mesta, älskar kundkontakten

en rolig å stimulerande arbetsplats. mötet med kunden är det roligaste. har bra arbetsplatskultur. underbara medarbetare. har lärt mig bli en bra säljare. varierade arbetsuppgifter.

Fördelar

kundmötet

Nackdelar

arbetstiderna

roligt arbetsmiljö

- En typisk arbetsdag kan vara allt från plocka upp varor samt hjälpa kunderna att byta billampor till att hjälpa dem att tanka bilen. - Jag har lärt mig väldigt mycket inom butiksjobb till att kunna mycket om bilar. - Det svåra med jobbet var nog att kunna otroligt mycket inom olika dela med bilar. - Det bästa med jobbet var att man gjorde kunderna glada när dem gick därifrån.

Fördelar

fin butik

Nackdelar

brist på personal

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos OKQ8. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.7

• OKQ8