Recensioner från anställda på Nytida

Jag har gjort utbildning som undersköterska i 3år efter det började jag jobbar i äldreboende som vikarier och sen flyttade till ett nytt företag som kallade nytida som jobbar med funktionsnedsättning som vikarier
Fördelar
Jag är självgående
Nackdelar
När det finns inte kommunikation mellan personalen
Jag trivdes väldigt bra på nytida. Högt i tak, bra sammarbete och kommunikation med varandra.
Arbetade i 10 år och trivdes väldigt bra Slutade för att få en högre lön
Nackdelar
Inga lunchraster
Nytida är ett bra företag med toppen kollegor. Trivs fruktansvärt bra inom nytida!
bra kollegor bra miljö varierande arbete
lagar mat städar

spelar spel

personlig hygien
Upplever narcissism och svåger politik. Känner du någon inom ledarskap eller ha ett förhållande med en i ledarskap får du jobb som chef oavsett lämplighet. Nytida erbjuder INGA utbildningar eller personlig utveckling. Fått endast föreläsningar medans kommunen har gett sina anställda både KBT kompetens samt DBT kompetens - skamligt!
Jag trivdes på arbetet i 10 år Sedan fick vi en ny verksamhetschef,Jag sa upp mig själv då det inte gick att samarbeta med henne.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Nackdelar
Sovande Jour Natt
KÄLLREDA GRUPPBOENDE TOLG, NYTIDA. Vi är ett gift par som bott där. Värsta stället som man kan tänka sig. Sur, kränkade och respektlös personal. De sa ofta, det kan ni inte, har inte du med att göra. Hån fnös och viskade med den andra personalen. Ville man ha hjälp sa de, har inte tid. De satt vid sina mobiler! Har hört flera som bott där som kallar stället, HELVETET. De boende var som Zobier, de hade resengerat. STÄNG STÄLLET
Lärorikt och bra med utbildnings förmåner. Trivsam miljö och bra personal. Har ofta haft dygnspass.
En gruppchef som kränker klienter dagligen, som pratar högt om att missbrukare är äckliga. Har även rasistiska, dömande åsikter som hon pratar högt om det. En chef som saknar kunskap, som uppmuntrar klienter att prata skit om personalen. Chefen verkar rädd för klienter och vågar inte ta konflikter med de. Klienter får inte det de har rätt till på grund av besparingar. Det sparas på mat så de får gå hungriga vilket skapar dåligt mående, sparas på aktiviteter. Vårdplanen stämmer ej, för att sälja platser blir klienter lovade insatser som ej finns att få ex psykologutredning, och traumabehandling . 1 personal på 8 klienter, men det heter att det är 3 personal eftersom för att komma runt regeln räknar chefen sig själv och kocken. När det händer våldsamna incidenter mellan 1 ensam personal och klient stänger chefen dörren för att inte bli störd.
Chefen lurar personalen på extra timmar, inbordningar, ändrar pass för att spara ekonomin med 1 dags förvarning

Resten av behandlingspersonal är jätte bra men ingen stannar kvar på grund av dessa omständigheter.

Värsta arbetsplatsen någonsint
Fördelar
Målgruppen att arbeta med. Grundlönen är ok
Nackdelar
Allt annat är en stor nackdel
Sämsta arbetsgivaren ever!
Inga förmåner att ens tala om.

Ingen kompetenshöjning

Inga utbildningar förutom deras interna skit

Ärligt, sätt inte er fot där, ni lär ångra det.
Nackdelar
En gruppchef som har ingen utbildning ,kan verkan språket eller skriva,har sina egna regler från annat land,om personaler blir sjuka måste dem jobba annars blir dem skyldiga företaget ex jobb timmar som måste jobba gratis.han har 2 arbetserfarenhet jobbade som kock .han har tagit sina vänner och familjen till jobbet,jobbar bara fre,lör,söndag kvällar när det ä ex OB,det snackas annat språk på jobbet än svenska,chefen bryr sig inte så länge han gör hennes jobb.hotar och är aggressiv med sina medarbetare.fattar inte hur han har fått jobbet och på bara 2 år utan utbildning blir gruppchef som skryter till sina medarbetare om sin position...blääääääää
Fördelar
Bra arbetskamerater
Nackdelar
Gruppchef
Deprimerande kultur på daglig verksamhet där de flesta anställda verkar vara på dåligt humör. Ingen återhämtning som lunch eller rast, man förväntas att jobba över lunchen. Ledningen kan inte fördela sina resurser på ett effektivt sätt och har väldigt lite koll på vad som händer på avdelningarna. Tystnadskultur och en negativ attityd mot förändring. Hot om våld och väldigt lite information och förberedelser för nyanställda eller vikarier hur man hanterar denna risk. Otroligt dåligt bemötande av chefer och medarbetande med förekommande vuxenmobbning och skvaller om både medarbetare, arbetstagare och anhöriga.
Fördelar
Dom flesta arbetstagarna är underbara
Nackdelar
Dålig lön, ingen återhämtning, Dåliga arbetsförhållanden, Risker och avvikelser hanteras dåligt, Dåligt bemötande och vuxenmobbning.
Företaget är mån om sina anställda och kunder. Kontinuerlig utveckling på många plan.
Vara behjälplig för dom boende med bl.a. Matlagning, städa, tvätta samt diverse aktiviteter.
Nackdelar
Trivs bra med chefer, ansvaret

Vardagsliv med ungdomarna.

Utmanande och utvecklande
tystnadskultur är farligt inom LSS & drabbar många hårt inom Nytida,

både arbetstagare & personal
Fördelar
Nackdelar
tystnadskultur
Värsta verksamhet som finns! Tillsammans med Vardaga är de lika dåliga mot personalen ....
Fördelar
Xxxxxxxx
Nackdelar
Xxxxxxxx
Gruppchef som har svårt att fimpa ciggen på jobbet trotts nytidas förhållningsregler kring rökning. Gruppchefen uppmanar personal att sova på vaken natt så man kan ju undra om hon har de boende i åtanken.
Sedan så ska man ej ta upp synpunkter med grupp och enhetscheft för då blir man bestraffad och omplacerad utan möjlighet att säga hejdå till boende och kollegor... trotts att man jobbat utan anmärkning tidigare.

oj höll på att glömma men gruppchefen kan inte jobba utifrån gruppboendet längre då hon inte kan hindra sig själv från att prata bort sin arbetstid med personal. Så nu jobbar hon hemmifrån... och kan röka ostört.

Det ända fina med frestavägen är de fina individerna som bor där. Så synd att en dålig ledning ska göra deras livskvatite sämre och otryggare
Fördelar
att få chansen att lära känna de fantastiskt fina människorna som bor på fresta
Nackdelar
Det finns för lite utrymme för att skriva ner allt negativ om cheferna
Den är bra så de som söhffrx hggf hhhgh hhggxzzz hjkkkkjj yggfxxcf
Blev upphandlade av Nytida mycket oro över det. Men blev helt ok.
Fördelar
Nära till beslut.
Nackdelar
Lite mycket dokumentation i olika system.