Nynäshamns Kommun

Recensioner från anställda på Nynäshamns Kommun

Att möjlighet till individuell utveckling finns, har och haft chefer som Inger stort förtroende för mig och ser min kompetens.
Fördelar
Samordnare för assistansgruppen
Nackdelar
Inte så lätt att byta arbetsplats inom själva assistans uppdragen
Under senaste året har vi haft ett dåligt ledarskap, där stora krav ställts på medarbetarna och som dessutom känt sig stressade och pressade pga besparingar som, enligt min uppfattning, riktats helt fel. En högre kompetens och kontroll av omvårdnadspersonal samt ett starkare ledarskap krävs för att inte verksamheten ska gå omkull.
Bra arbets klimat. Jag var ensamstående mamma då och det passade mig perfekt då bodde jag nära jobbet.
Jag trivdes bra i helhet men inga förändringar fick göras då "det hade funkat så bra i alla år"
så nya idéer och tips var inget som vissa lyssnade på vilket kändes väldigt tråkigt.
En arbetsdag innehåller många olika utmaningar och roliga arbetsuppgifter. Många möten med olika människor och många situationer som skall lösas. Jag befinner mig på en arbetsplats där man ständigt utvecklas och lär nya saker i mötet med människor.
Det som är svårast med mitt arbete är att man känner sig ibland otillräcklig.
Jag jobbade inte med denna person så länge och jag fick väldigt lite information och jobbade ensam med personens partner i huset som både tyckte och tänkte hur allt skulle gå till.

Trivdes med arbetssysslorna men inte med partnern.

Svåraste: Alla tunga lyft som man inte fick någon introduktion på då de fanns hjälpmedel.
Har varit anställd i Kommunen sen försommaren 2012.
Arbetat natt ,kväll och dag.

Mina arbetspass kan se mycket olika ut.

Exempel en natt, Information från arbetskollegor som arbetat under dag och kväll, om vad som hänt och hur brukarna fungerat under dagen. Går rond för att se att allt är under kontroll flertal gånger under ett nattpass, går på larm, lagar lättare frukost på morgonen för de som så önskar. Städ och tvätt (och eventuell bakning) ingår i nattpasset.

Och för de brukare som inte kan sova av olika anledningar får extra tillsyn och sällskap under natten.

Man lär sig att vara mycket flexibel, för det handlar om olika människor och varje person har olika behov.

Bra ledning och bra arbetskollegor.

Det svåraste med arbetet är att räcka till för alla, eftersom man inte är mer än två , som arbetar natt. Är det en lugn natt är det bra, men är det en natt med mycket oro, och mycket vakenhet är det svårare.

Friheten, och kunna hjälpa människor med det de inte klarar av själva, Att vara ett stöd för brukarna.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Nynäshamns Kommun. Vår community är redo att svara.
3,6
3,6