Norrköpings kommun

Norrköpings kommun – recensioner om Lön och förmåner

Det är allmänt kännt att lönen inte är tillräcklig på Norrköpings kommun.
Liknande som i andra kommuner och kan bli bättre gällande lön, samarbete och göra det enklare att göra sitt jobb.
Norrköpings kommun hade ett välutvecklats arbetsmiljöarbete.
Stämningen internt var god både mellan medarbetare och chefer.

Möjlighet till utveckling upplevde jag som stor.

Bra förmåner.
Bätrre lön arbets tider mer personel taack, jag hinnar inte träffa mitt barn och orkar inget när men komer hem mycket streess jätte dåligt tyvärr.
Denna recension gäller inte hemtjänsten som sliter som djur med dålig lön.
Som en såpa att umgås med människorna i kommunen.
Ständiga fikaraster, spenderar mycket tid på skvaller och att gräva i andras liv, någon slags stolthet i att visa upp hur lite man kan göra på en dag, inget intresse att försöka bli något mer än pensionär och ett evigt tjat om hur tryggt det är att vara anställd kommunalt. Klart anställningen är trygg när man nästan behöver begå mord för att få sparken annars blir man bara omplacerad. Blir det problem så har man fjantiga gruppsamtal med chefen som inte kan göra något ändå. Nya system går inte att installera för många är så tröga att dom skulle gå i taket eller göra fel i programmen om man flyttade en knapp till en annan sida på skärmen. Ett bra ställe att avsluta sina sista år på kanske annars undvik.
Fördelar
fikaraster, nästan omöjligt att få sparken
Nackdelar
Inget är utvecklande, otrevliga och lata kollegor, dåliga chefer
Behandlas skit av kommun. Ingen empati. Mini chefer.
Fördelar
Nackdelar
handlar bara att spara pengar
jag ville jobba på vrinnevisjuhuset men jag trivs bra inom äldreboende också ,har jobbat länge inom gruppboende men jag är sugen att bytta arbetsplace.
Jag tycker att det är roligt arbete och trivs jätte bra . Håller mest på med olika sorters sallader . Men brukar även hjälpa till med daddy's rätter .
Fördelar
Tycker om att laga mat
Nackdelar
Inget
Flytta och jobba i olika ställe det var sträss för mig
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
Sträss o söka adress
Besök hos våra pensionärer. Ge den hjälp de behöver ha i hemmet för att klara av att bo kvar hemma.
Jag har lärt mig att vara ytterst lyhörd och att lyssna och värna om människor.

Vi har en bra ledning och trevliga arbetskollegor.

Svåraste delen i arbetet är de många gånger de tunga arbetsmomenten som ingår i det här arbetet.

Den sociala delen i arbetet är mycket trevligt.
Nackdelar
Jag vaknade tidig idag, klockan var 5, jag vet att det är dags att stiga upp och förbereda mig till jobbet. Jag hade arbetat till Klockan 9 igår och allt hade varit mycket rörligt. Många personer som har besvara problem att vi måste hjälpa ordentligt. Men jag klarade det! Idag finns mycket mer att göra...jag tar min frukost hemma och åker i min cykel för att kan komma i tid till jobbet. Jag vet att jag måste fylla tiden, nattpersonalen väntar på mig för att lämna rapport. Det finns mycket som jag måste tänka: Att dela medicin, förbereda frukost för alla (enligt sina egna behöv), duscha något, bädda sängar, lyfta personer som kan inte röra sig själv, servera frukost, ordna köket, städa rummet., m.m. Efter dess., det finns möjlighet att vila och prata jag lite med någon arbetskamrat till min rast tid. Jag är nöjd för att jag kan hjälpa någon som behöver särskild hjälp och jag tackar Gud för det!

Nina Carmen
Fördelar
Jag är självförsorjande och har jobb
Nackdelar
Jag vill göra lite mer...
Jag hade olika timmar t.ex. på morgon kl,06:45 eller 07:00 och ofta hade jag kl. 15:00-21:00
på morgonen tittar jag vilket uppgifter som jag ska utföra och vilket brukaren har jag för idag. Då börjar jag gå till ordning vilket är mer behöv som jag kan börja med.

Jag lärde mig hur brukaren kan bli nöjda samtidigt bra för mig, min arbetskollegor ska vi kommunicerar bra och våra tydligt med varandra. Den svåraste jag vet inte just nu men kanske dålig kommunikation.
Den bästa delen som jag tror är om man vet vad man ska göra är det lättare och bästa sätt att kunna hjälpa till brukaren
Fördelar
man har sitt jobb
Nackdelar
om man tycker inte om sitt arbeter är svårt att försätta
Dagpass 8-15
Kvällspass 14-21

Jour 14-03- 7-15 - sovande jour.

Medicin delning, stöd med tvätt, städ, matlagning, läkarbesök etc.

Stor personalgrupp.

Psykiskt påfrestande.

Bra sammanhållning i personalgruppen.
Norrköpings kommun en av Arbetsförmedlingens externa aktörer.

Verksamheten tillförde mig nya kunskaper när det bland annat att hantera scanner, redigera bilder i Photoshop.
Fördelar
Positiv miljö
Nackdelar
Kommer till jobbet, tar en kaffe och sedan börjar arbetet med de gamla. Som ska ha mediciner och hjälp med dusch och påklädning, sedan serveras det frukost, senare under dagen finns de möjligheter till aktiviteter.
I det arbetet har jag lärt mig mycket om respekt och lyhördhet. Men också att ta ansvar för någon annan.

Trivdes bra med mina arbetskamrater, lätta personer att umgås med.

Svåraste med jobbet är väl att hinna med allt. Ibland räcker inte tiden til till allt. utan man får ta det som är viktigast.

Det bästa med jobbet var arbetskompisarna och det sociala med de äldre.
Fördelar
bra gemenskap
Nackdelar
Se fler recensioner av Norrköpings kommun