Norrköpings kommun
Recensioner från anställda på Norrköpings kommun

Styrt arbete

1 oktober 2019
När man jobbar i kommunen jobbar man väldigt styrt av politiken. Som undersköterska jobbar men konstant under kravet på besparingar. Det som fick mig att gå till jobbet var egen överlevnad ekonomiskt och den positiva energin man fick från brukarna.
Som socialpedagog inom socialt arbete, som jag jobbar nu, märker man att man gör en social skillnad för de som behöver stöttningen. Kravet på besparingar är inte lika högt och det finns utrymme att utvecklas vilket leder till en större arbetsglädje. Denna upplevelse kan också färgas av att jag hellre velat jobba inom social arbete snarare än som undersköterska.

Det väldigt positiva med att jobba kommunalt är att man alltid har ett arbete. Du har en säkerhet och kan byta tjänster inom kommunen.

Jag har haft förmånen att kunna studera och fortfarande ha min tjänst kvar.
23 november 2016
Samma rollSamma plats
Vårdbiträde (Nuvarande anställd) - Norrköping
Besök hos våra pensionärer. Ge den hjälp de behöver ha i hemmet för att klara av att bo kvar hemma.
Jag har lärt mig att vara ytterst lyhörd och att lyssna och värna om människor.

Vi har en bra ledning och trevliga arbetskollegor.

Svåraste delen i arbetet är de många gånger de tunga arbetsmomenten som ingår i det här arbetet.

Den sociala delen i arbetet är mycket trevligt.
Nackdelar
30 oktober 2012
Samma rollSamma plats
vårdbiträde (Tidigare anställd) - Norrköping
Kommer till jobbet, tar en kaffe och sedan börjar arbetet med de gamla. Som ska ha mediciner och hjälp med dusch och påklädning, sedan serveras det frukost, senare under dagen finns de möjligheter till aktiviteter.
I det arbetet har jag lärt mig mycket om respekt och lyhördhet. Men också att ta ansvar för någon annan.

Trivdes bra med mina arbetskamrater, lätta personer att umgås med.

Svåraste med jobbet är väl att hinna med allt. Ibland räcker inte tiden til till allt. utan man får ta det som är viktigast.

Det bästa med jobbet var arbetskompisarna och det sociala med de äldre.
Fördelar
bra gemenskap
Nackdelar
10 juli 2020
Stödpedagog (Tidigare anställd) - Norrköping
Inte riktigt utveckling man får inget chans att utveckla sig eller utföra sina idéer. En rutin och strktur du ska följa, personalen var rädda för nya idéer.