Norrköpings kommun logo
Norrköpings kommun

Recensioner från anställda på Norrköpings kommun

Hittade 42 recensioner som matchade sökningenVisa alla 44 recensioner

Egenskaper som passar in bra på mig:

Egenskaper som passar in bra på mig:• Social och respektera alla.• Arbetar effektivt och noggrann.• Anpassningsbar och pålitlig.• Tänker positivt och bra på att lösa problem.• Ansvarsfull och har ett stort hjärta.• Stresstålig och bra på att bemöta kunder.• Passar självklart tider och är ansvarsfull.• Lugn och stabil.

Formell kultur

Osäker och otrygg anställning. Kortsiktigt ledarskap

Bra arbetstmiljö

Jag trivdes jätte bra och man blir bra bemött om det är några problem

Fördelar

Bra bemötande

Nackdelar

Inga flrmåner

Dålig ledning

Kommunen som helhet är annorlunda (jag har haft andra roller på andra arbetsplatser inom kommunen), men denna recension riktar sig till en specifik arbetsplats.På Norrköpings Lärlingsgymnasium var organisationskulturen elitistisk, misstänksam och negativ, ledarskapet otydligt och kompensationen var dålig i förhållande till arbetsuppgifterna. Ledningen sådde splittring i arbetsstyrkan, främjade elitism och misstänksamhet, använde sig av härskartekniker och följde inte MBL/samarbetsavtal.

Igentligen ett roligt & fantastiskt jobb...att jobba mot framtidens förskola sade dock upp mig 12/1-2018

Tycker om jobbet i barngruppen, att planera inför verksamhetsåret, hålla i grupper, teater, samarbeta m bra kollegor...

Fördelar

En del bra å roliga kollegor m mål på att göra ett bra jobb m barnen..

Nackdelar

svårt att få vikarier

Utveckling

Inte riktigt utveckling man får inget chans att utveckla sig eller utföra sina idéer. En rutin och strktur du ska följa, personalen var rädda för nya idéer.

Spännande kommun

En kommun i utveckling, med nya utmaningar och förutsättningar

Kommunal anställd

Liknande som i andra kommuner och kan bli bättre gällande lön, samarbete och göra det enklare att göra sitt jobb.

En underbar arbetsgivare

Norrköpings kommun hade ett välutvecklats arbetsmiljöarbete. Stämningen internt var god både mellan medarbetare och chefer. Möjlighet till utveckling upplevde jag som stor. Bra förmåner.

Bätrre arbets tider

Bätrre lön arbets tider mer personel taack, jag hinnar inte träffa mitt barn och orkar inget när men komer hem mycket streess jätte dåligt tyvärr.

Lediga jobb på Norrköpings kommun

Se fler jobb

Arbetsmiljö

Jag tycker att det är jätte bra att jobba på kommun trevligt bra folk bra miljö bra samarbete

Fördelar

Mycke

Arbetsplats som skulle kunna förbättras

Det är allmänt kännt att lönen inte är tillräcklig på Norrköpings kommun.

Styrt arbete

När man jobbar i kommunen jobbar man väldigt styrt av politiken. Som undersköterska jobbar men konstant under kravet på besparingar. Det som fick mig att gå till jobbet var egen överlevnad ekonomiskt och den positiva energin man fick från brukarna. Som socialpedagog inom socialt arbete, som jag jobbar nu, märker man att man gör en social skillnad för de som behöver stöttningen. Kravet på besparingar är inte lika högt och det finns utrymme att utvecklas vilket leder till en större arbetsglädje. Denna upplevelse kan också färgas av att jag hellre velat jobba inom social arbete snarare än som undersköterska. Det väldigt positiva med att jobba kommunalt är att man alltid har ett arbete. Du har en säkerhet och kan byta tjänster inom kommunen. Jag har haft förmånen att kunna studera och fortfarande ha min tjänst kvar.

Lata, ointresserade, ingen utveckling

Denna recension gäller inte hemtjänsten som sliter som djur med dålig lön. Som en såpa att umgås med människorna i kommunen. Ständiga fikaraster, spenderar mycket tid på skvaller och att gräva i andras liv, någon slags stolthet i att visa upp hur lite man kan göra på en dag, inget intresse att försöka bli något mer än pensionär och ett evigt tjat om hur tryggt det är att vara anställd kommunalt. Klart anställningen är trygg när man nästan behöver begå mord för att få sparken annars blir man bara omplacerad. Blir det problem så har man fjantiga gruppsamtal med chefen som inte kan göra något ändå. Nya system går inte att installera för många är så tröga att dom skulle gå i taket eller göra fel i programmen om man flyttade en knapp till en annan sida på skärmen. Ett bra ställe att avsluta sina sista år på kanske annars undvik.

Fördelar

fikaraster, nästan omöjligt att få sparken

Nackdelar

Inget är utvecklande, otrevliga och lata kollegor, dåliga chefer

Arbetsmiljö

Arbetsmiljö och arbetsledare ej funktion, finns ej förtroende för arbetsgivaren eller vd

Bra kommun att jobba i

Jag är en kvinna på snart 54år jobbar som stödassistent i Norrköping behöver utvecklas med något nytt jobb mina starka sidor är positiv Glad positiv sällan borta från jobbet behöver något nytt utvecklande jobb

kommun inget förtroende för

Behandlas skit av kommun. Ingen empati. Mini chefer.

Fördelar

Nackdelar

handlar bara att spara pengar

fy fan

Dom håller inte sitt eget motto med lika behandlingsplan tummen ner

Omväxlande arbetsuppgifter

Olika arbetsuppgifter vet aldrig vad som uppstår när man jobbar med personer med funktionshinder. Jag har lärt mej att ta snabba beslut. Det bästa med jobbet var att det var omväxlande.

Fördelar

Omväxlande arbetsuppgifter

Nackdelar

Saknade arbetskamrater

Arbeta nära människor

Var en givande lärdom att arbeta så nära en annan människa. Mycket svårt och påfrestande emellanåt.

Lugn och trevlig arbetsmiljö

Att ha tålamod är guld värt. Man måste lyssna och va flexibel i varje situation.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Norrköpings kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3,1

Norrköpings kommun recensioner per plats

• Norrköpings kommun