Recensioner från anställda på NORMAL

Jag gjorde min prao på Normal och jag jobbade sju timmar om dagen. Jag kände mig välkommen och hade bra kontakt med chefen. Jag fick lära upp nya medarbetare så jag kände att chefen litade på mig. Arbetet kändes fritt och givande.
Roligt men tyvärr dålig ledare. Annars trevliga och roliga varor att sälja men en alldeles för stressad chef som gjorde alla andra i personalen stressade
Har jobbat hos Normal i 1,5 år.

Företagets anställda är framförallt personer under 20 år, och jag började själv som 16-åring. Detta gör arbetsplatsen till en väldigt rolig och social miljö, men det har också ledet till en hel del så kallad "slacking" då många unga anställa tenderar att inte alltid ta jobbet på största allvar.

Är du 18+ så kan arbetet vara fruktansvärt stressigt. Jag jobbar i en av de största butikerna i Sverige, och det är ALLTID full rulle. Har alltid haft problem med att hinna med alla rutinerna, vara en god arbetsledare, ha en trevlig ton mot kunderna och samtidigt hålla butiken i toppskick. På grund av att Normal är en lågprisbutik så snålas det med antalet personer som arbetar varje dag (detta är för att butiken ska kunna gå med vinst). Ofta är man 2 eller 3 anställda som arbetar samtidigt, och det känns aldrig tillräckligt. Till er som någon gång har känt er dåligt bemötta av Normals personal så vill jag be om ursäkt (jag har också haft dåliga dagar på jobbet), men vi är ofta väldigt stressade och menar inte att förstöra er upplevelse. Ni är vad som driver Normal, och det känns tråkigt att vi inte alltid kan hålla kundservice på 100%.

Arbetsuppgifter inkluderar främst:

- stå i kassan

- fylla upp varor i butiken

- hjälpa kunder

- städa och hålla butiken prydlig

Om du är ung och söker deltidsarbete som rekommenderar jag verkligen Normal. Det är ett bra smakprov på hur det ser ut inom handeln, och lönen är värt mödan. Min erfarenhet representerar såklart inte hur det är att jobba i andra Normal-butiker, så ta min upplevelse med en nypa salt
 - mer...
Roligt att jobba där, kan dock vara lite stressigt.
Nackdelar
Roligt att vara medhjälparen affären jag är bra på det här tack.
Fördelar
Grattis
En arbetsdag på Normal Bergvik:
När man kommer till butiken så at man ett varv runt i butiken för att se så allt ligger rätt och är uppfyllt.

Så fort det kommer en kund till kassan så måste man skynda sig dit för att hjälpa kunden.

Ifall det inte är någon väntande kund i kassan så är man ute och fyller på varor i butiken.

Så går passet till fram till 15 minuter innan man slutar, och då går en av de som jobbar ut för att slänga sopor.
Fördelar
Man lär sig mycket.
Nackdelar
Trångt i butiken.
Se fler recensioner av NORMAL