Nordström Assistans

Recensioner från anställda på Nordström Assistans

Mit åsikt är äldre och sjuka människor får de chansen att leva ett ett bra livet, en så rikt och värdefullt liv som möjligt. Personlig assistent behöver att ta hand om sjuka unga och vuxna kunden.
Fördelar
trevligt och tryckt sällskap
Nackdelar
Personlig assistent måste ha en stor behov mot kunden av hjälp om hygien, måltider, en respekt, och på avklädning och mm.
Jag har lärt mig att vara passiv som jag i mitt vanliga jobb måste vara steget före
utgar fran dagens behov och brukarens onskamal. ser om det ska prioriteras vissa errander.
Har lart mig att tanka pa bruken i forta hand och planerar i god tid

personal motte ar en prioritet och plannering motte plus utbildning

kommunikation ar svart ibland darfor all kanske fatta och tolka saker pa olika sett.

Att ge gladje till manniskor varje dag ar givande och gladjande
Fördelar
nej
Nackdelar
nej
Jag hade tät kontakt med läkare, sjuksköterskor, sjukgymnaster, logoped, arbetsterapeuter tekniker och arbetsmiljöansvar. Jag är van att läsa intyg från dessa yrkesgrupper och hjälpa till att formulera intyg. Med min arbetslivserfarenhet har jag USK-kompetens och grundläggande utbildning i HSL. Jag har arbetat med omvårdnad, medicinering, sjukgymnastik, förflyttningsteknik och olika livsuppehållande maskiner. Jag har utbildat personal inom dessa områden och ansvarat för hjälpmedel och maskiner. Jag är trygg i mig själv och kan arbeta både självständigt och i grupp. Jag har erfarenhet av större planeringsmöten inom habilitering, olika vårdenheter, myndigheter och skola. Den tyngsta delen av arbetet var den palliativa vården. Jag har stor erfarenhet av att vara strukturerad och psykiskt stark i svåra situationer. Det bästa med arbetet var att arbetsgivaren gav mig stort ansvar. Jag fick stort inflytande i arbetets upplägg och utförande eftersom jag är utbildad stödpedagog med HP i LSS-lagstiftning.
En typisk arbetsdag var olika beroende på morgon kväll eller om man jobba nattpass .
Här är ju då vad man gör med han från morgon till natten , på morgoen lagar man frukost förbereda inför duch , medecinering,radion , byta KAD, ta fram kläder, ge han mat, städa ,diska , bädda,va i trädgården,bakar,lagar mat som man kan frysa in, tar upp mat från frysen, tvättar,handlar , gör schema och orginiserar,ringer om han behöver olika behov gjorda och hjälp med dem som tex banken etc. Sen man läser för han med ibland sen man ger massage ,rehab övningar med han, Man lärde sig att känna personen och kollegorna där man sen insåg snabbt hur saker skullle stå till och vara , de mindre bra var att man fick omorginisera schemat hela tiden en period och jobba över tre dubbelt pass och ingen ledighet direkt utan de va jobb 1 pass 2 pass helst sen 3 pass.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Nordström Assistans. Vår community är redo att svara.
4,2
3,8