Nordic Wellness

Recensioner från anställda på Nordic Wellness

Stressig arbetsmiljö och dålig företagskultur

Ett fantastiskt roligt jobb dör du träffar underbar personal och härliga medlemmar MEN företagskulturen är under all kritik. Man tar inte hand om sin personal och i rollen som platschef väntas du vara tillgänglig alla timmar om dygnet alla timmar i veckan. Framförallt väntas du svara på momangen när VDn ringer vilket oftast är kvällstid på helger när han gör klubbrundor runt om i landet och har hittat något han vill kritisera på din klubb.

Skulle inte rekommendera

Nordic Wellness är ingen bra arbetsplats då det är dåliga arbetsförhållanden, man har inget privatliv då chefer kräver att man är tillgänglig dygnet runt, bara negativitet, chefer är elaka och pratar bakom ryggen på alla. Lönen är också riktigt dålig för det jobb man gör. Skulle absolut inte rekommendera någon att jobba där.

Fördelar

Gratis gymkort

Nackdelar

Ingen OB, dåliga chefer, hemsk arbetsmiljö

Hade rekommenderat jobbet som receptionist till någon som studerar vid sidan eller som ett första jobb.I övrigt hade jag inte rekommenderat att jobba på Nordic Wellness eftersom man inte får OB, ingen friskvårdsbidrag (gratis gymkort men man är låst till Nordic Wellness), dålig lön och man får ingen uppskattning eller feedback från ledningen när man gör bra ifrån sig. Sedan har vi även distriktschefen i Västerås som gillar att snacka skit, förminskar och favoriserar mycket.

Fördelar

Glada och trevliga kollegor samt kunder

Nackdelar

Ingen OB, dålig lön, mycket skitsnack från ledningen, ingen feedback eller uppskattning när du gör ifrån dig etc.

Stressigt med rörig ledning

Katastrofal ledning uppifrån. Dåliga villkor och avtal. Kollegor och stämning på arbetsplatsen får dock toppbetyg. Svårt att få ihop privatliv med jobb då man förväntas jobba alltid. Ledningen tar inte hand om sina ofta mycket ambitiösa medarbetare. Synd på en annars mycket rolig bransch att jobba i.

Fördelar

Kul bransch

Nackdelar

Hög personalomsättning, dåliga villkor.

Dålig arbetsmiljö

Jag skulle inte rekommendera att jobba där, på grund av dålig lön, dåliga platsansvariga som pratar skit om sina receptionister. Olika regler från platsansvarig till platsansvarig, allt är oklart pga alla säger olika. När man ställer upp hela tiden får man inget för det.

Fördelar

Gratis gymkort

Nackdelar

Dålig lön, dåliga chefer, dålig arbetsmiljö

Kul jobb men dålig lön och de anställer fel människor

Jag skulle ej rekommendera detta jobb eftersom att du gör så mycket mer än vad du får betalt för, samt även att platscheferna kommer ej överens om regler och jobbet är överlag väldigt luddigt

Fördelar

Gratis gymkort

Nackdelar

Dålig lön för vad du gör, inga tydliga instruktioner, dåliga arbetsförhållanden

Diktatur med oklar ledning.

Jag jobbar på huvudkontoret inom Gym jätten där det sitter olika sorters avdelningar. Alla medarbetare måste jag säga är hur sköna som helst, även om det är ett familjestyrt företag där det finns 2 olika familjer som styr alla dess avdelningar. En typsik arbetsvecka Börjar på Måndag med måndagsmöte där vi går igenom alla som deltagares scheman. Sedan sätter sig alla på sin avledning och jobbar med respektive avdelnings jobb. Runt 12 är det lunch och sedan jobbar man tills 17 - 19 varje dag. Ledning och cheferna har oklara roller och tjänster, dom älskar att sätta oss medarbetare på plats och gärna förminska oss, nästan trycka ner oss. Jag vågar inte ens gå till min chef för stöd längre då jag har en klump i magen som inte försvinner. Det finns en kontorshund som också lever livet på HK och bajsar och kissar inomhus så vi personal får städa efter ibland. Det svåraste är att inte bli uppskattad eller få feedback för ditt jobb, gör det du ska, fyll ditt syfte och håll käften är lite av kulturen här. Mina kollegor då sammanhållning är väldigt skön.

Bra arbetsuppgifter, dåligt betalt

Trivdes bra, bra kollegor, bra scheman som passade skola mm. Jobbade med barnpassning. Dåligt betalt, rekommenderas att ej ha som huvud syssla.

Helt okej jobb

Jobbade inte där så länge och jag jobbade som barnpassare när jag väl jobbade där. Det var inte den bästa lönen och skulle absolut inte klara att leva på den lönen.

Möjlighet att utvecklas internt men brist på ledning och rörig organisation

Många befordringsmöjligheter, rolig arbetsplats men tyvärr hög personalomsättning och rörig ledning och styrning.

Fördelar

Träning arbetstid ibland

Nackdelar

Låg lönat och brist på tydlig ledning

Fritt och social arbetsmiljö.

Bortsett från att fylla på papper och se till att gymmet ska se fint ut så är det ett väldigt socialt jobb med mycket flexibilitet.

Fördelar

Gratis gymkort

Nackdelar

dålig ob, ingen övertidslön.

Rolig och inspirerande arbetsplats!

En arbetsplats där det ständigt händer saker! Man får mycket energi av medlemmar och kollegor och det bästa är att få jobba med något som man brinner för.

Så positiv anda, och utvecklingsmöjligheter

Varit på NW ett bra tag och ska nu börja plugga. Har verkligen trivts toppenbra. Så positiv inställning på allt från kollegor till chefer och omväxlande att arbeta här. Man får ta ansvar för sina uppgifter som är varierande. Stundtals högt tempo, men det gör att dagarna går fort och känns energifyllda.

Fördelar

Möjligheter till många olika roller och ställen.

lärorik

Har lärt mig att hantera alla olika sortes människor.

Fördelar

Roligt och inspirerande

Nackdelar

mycket jobb på helger

Lärorik

Inget jobb jag hade rekommenderat till någon annan.

Fördelar

Gymkort

Nackdelar

Dåliga tider

Trevlig miljö

Trevlig miljö med människor som bryr sig. Ett väldigt socialt arbete där man interagerar med många olika medlemmar och kollegor.

Fördelar

Fri träning

Nackdelar

Låg lön

Rolig miljö med dålig företagsledning

Trivdes med att hålla min klasser men väldigt missnöjd med ledarskapet och har inget förtroende för cheferna.

A great place for members and employees

My first contact with nordic wellness was as a member. I loved the atmosphere, the instructors, the classes and the fact that it was spacious and offered a variety of workout methods. I later became an instructor myself.

Fördelar

Really fun and appreciated job

Nackdelar

No full-time for instructors

Många bollar i luften

Härlig familjär miljö att arbeta i. Olika sysslor varje dag som gör varje jobbdag unik.

Bra arbetsmiljö

Nordic Wellness är en rolig arbetsmiljö med mycket unga personer runt omkring dig. Lönen är inget vidare men söker man ett roligt jobb så är detta definitivt det!

Rolig miljö

Man tar antingen hand om barn medan föräldrar gymmar och när det inte är några barn där så går man runt i gymmet och städar och kollar om allt ser bra ut.

Fördelar

Söta barn

Nackdelar

Mycket städning

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Nordic Wellness. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Nordic Wellness
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?