Nordic Wellness

Recensioner från anställda på Nordic Wellness

Flexibelt jobb om du pluggar och endast vill ha lite extra cash.
My first contact with nordic wellness was as a member. I loved the atmosphere, the instructors, the classes and the fact that it was spacious and offered a variety of workout methods. I later became an instructor myself.
Fördelar
Really fun and appreciated job
Nackdelar
No full-time for instructors
Härlig familjär miljö att arbeta i. Olika sysslor varje dag som gör varje jobbdag unik.
Nordic Wellness är en rolig arbetsmiljö med mycket unga personer runt omkring dig.
Lönen är inget vidare men söker man ett roligt jobb så är detta definitivt det!
Man tar antingen hand om barn medan föräldrar gymmar och när det inte är några barn där så går man runt i gymmet och städar och kollar om allt ser bra ut.
Fördelar
Söta barn
Nackdelar
Mycket städning
Var endast där under en sommar så har inte jättestort intryck då det var många på semester och så vidare. Men det jag upplevde var bra.
Fin arbetsplats men väldigt dryg nyanställd chef. Den nyanställda chefen som jobbar på Nordic i Ullevi ( GÖTEBORG). Håller aldrig det hon lovat. Känns bara som att hon är där för att hon vet om att hon sitter på en garanterad lön varje månad. När man försöker nå henne så svarar hon nästan aldrig. En chef kanske inte kan leverera enbart goda resultat, men en chef kan vara bra tack vare sina handlingar vilket hon inte alls tänker på. Utan framgångsrika medarbetare så kan det fokus du lägger på mål aldrig att nås! Om någon av medarbetarna blir framgångsrik så är det din medarbetare som ska uppmärksammas och gratuleras och inte en chef. Chefen kan ta kred, men lite ödmjukhet krävs det från sin sida så att man själv som chef och ansiktet utåt blir respekterad och älskad av sina egna anställda! Därefter kan chefen se till så att de anställda utvecklas ännu mer så att det blir grönt ljus i framtiden för företaget! Var tvungen att säga upp mig själv ( inte ensam om det andra kollegor med) PGA dessa egenskaper som fattades hos en chef! Hon är endast snälla mot sina kollegor som hon SJÄLV ANSTÄLLT!!! Dvs hon favoriserar de! Nånting måste göras åt detta så att anställda får samma motivation när de ska jobba. Utöver det så är det en fin arbetsplats mitt i centrala Göteborg. Glada och pigga samt trevliga människor som tränar i en skön miljö!
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
Chefens tänkande
-En typisk arbetsdag är att man alltid kommer till jobbet och det finns saker att göra, aldrig sysslolös.
-Lärt mig nya datasystem, att sätta scheman till receptionister/instruktörer, att man ibland måste vara mer hård.

-Kulturen varierar.

-Svåraste delen på jobbet är att komma överens med alla.

-Den bästa delen är att jag har lärt känna massa nya människor och fått vänner på vägen, att man har roligt med dom och att man faktiskt lär sig något nytt varje dag.
Fördelar
20% som anställd och att man kan ge familj/vänner rabatt.
Nackdelar
Slitsamt
En typisk arbetsdag: säljer jag medlemskap, kokar kaffe, attesterar löner, attesterar fakturor, lägger schema, ringer företag, sitter i möte, håller i gruppträning, städar, rekryterar och/eller coachar personal

Jag har lärt mig att alltid ha ett öppet sinne. Att vara flexibel och hitta lösningar. Att arbeta självständigt och i team mot deadline.

Det svåraste med nuvarande position är att arbeta mot högt uppsatta mål, med hög personalomsättning.

Jag arbetar i en kedja som expanderat kraftigt under flera år, vilket leder till en del administrativ växtvärk. Tidoptimismen är konstant.

Det är alltid god stämning och väldigt högt i tak. När man arbetar med människor på det sättet som vi gör är det aldrig långtråkigt.

Bäst av allt är att dagligen förändra/förbättra livskvalité.
Fördelar
Fri träning, alltid nära till skratt!
Nackdelar
Ont om fritid, sällan ledig.
Gym och massa mer gym prat, här ska man vara om man vill bli stark och få den drömkroppen man vill ha.
Stressigt ibland att jobba men hur kul som helst
Fördelar
Otroliga rabatter
Nordic Wellness är en härlig jobbplats men tyvärr är lönen väldigt låg, så inget man kan försörja sig på.
Söker man ett extra jobb är de super, för de är så himla roligt jobb.
Fördelar
gratis medlemskap
Nackdelar
ingen OB
En typiskt arbetsdag kan se olika ut, det beror på hur mycket barn som finns på plats, finns de barn ser jag till att vara med dom och leka med dom tills deras föräldrar kommer, annars går jag runt på gymmet och ser till att allt är snyggt och rent.
Jag har lärt mig att ta hand om flera barn i olika åldrar samtidigt.

Här jobbar jag också själv men har ju massvis med kollegor runt om mig som har andra arbetsuppgifter.

Det svåraste är att ta hand om spädbarn då jag ibland inte förstår varför de gråter och inte alltid lyckas lugna dom.

Den bästa delen av jobbet är ju att även här skapa band med barn som kommer tillbaka och känner igen en och tycker de roligt att se mig igen.
Fördelar
Träffa mycket barn.
Nackdelar
Ingen rast eller lunch.
Att arbetat en längre tid hos Nordic Wellness har varit en riktigt upplevelse.Det har lärt mig att hantera alla olika slags incidenter som har inträffat på jobbet, allt från att ha en skrikande kund på telefon till att ha en framför en i receptionen. Lärt mig att jag har en otroligt bra kundkontakt med människor och lärt mig att vara en ledare i temat.

Den svårare delen är egentligen att få alla mina kollegor att samarbeta tillsammans. Att få saker sagt utan att få någon känna sig mindre bra på arbetsplatsen.

Ledningen tycker jag personligen funkar helt okej.

Hade väl velat ha genomgångar innan man ska sälja en ny produkt.

Informationen komma ut till oss anställda innan kunderna får informationen.

Den bästa delen var att kunna jobba med service och ha sån skön kundkontakt med kunderna som kom in till anläggningen.
Fördelar
träna gratis
Fina och rena klubbar, enormt trevliga kollegor oftast, ibland bra chefer men för mycket jobb för en dålig lön.

Helt underbara stammisar däremot som man lärde känna och kunde prata med när dem kom dit. Lärde mig namn på dem och kunde därför alltid göra hälsningen mer personlig
Fördelar
Gratis träningskort
Nackdelar
Dålig lön
Gillar man träning och har mycket energi så ska man definitivt söka till Nordic Wellness. Det är ett mycket praktiskt jobb, man sitter sällan still, det händer mycket.

Det bästa med jobbet är att man får så mycket energi av kunder och kollegor och även kan ge dem energi tillbaka. Det är en arbetsplats med mycket glädje!

Trivsel är ett ord jag verkligen vill höja. Jag har aldrig någonsin haft en klump i magen när jag gått till jobbet (som man hör så många andra ha, på andra arbetsplatser)
Fördelar
Träningsglädje, positiv energi, goa arbetskamrater
Nackdelar
Ej ob-tillägg för kväll/helgjobb
Som klubbvärd på Nordic Wellness får man göra näst intill allt möjligt. Det beror helt på vad personalen tidigare har lyckats göra innan man kommer dit. Det kan vara allt från att fylla på papper, tömma soppor, plocka i gymmet osv. Man har väldigt trevliga arbetskollegor och bidrar till en trivsam arbetsmiljö.
Fördelar
Gratis gymkort