Nordic Wellness

Recensioner från anställda som Receptionist på Nordic Wellness

Receptionist14 recensioner
Flexibelt jobb om du pluggar och endast vill ha lite extra cash.
Jag skulle inte rekommendera att jobba där, på grund av dålig lön, dåliga platsansvariga som pratar skit om sina receptionister. Olika regler från platsansvarig till platsansvarig, allt är oklart pga alla säger olika. När man ställer upp hela tiden får man inget för det.
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
Dålig lön, dåliga chefer, dålig arbetsmiljö
Jag skulle ej rekommendera detta jobb eftersom att du gör så mycket mer än vad du får betalt för, samt även att platscheferna kommer ej överens om regler och jobbet är överlag väldigt luddigt
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
Dålig lön för vad du gör, inga tydliga instruktioner, dåliga arbetsförhållanden
Trevligt socialt arbete. Ingen vidare lön. Kul att träffa människor.
Nordic Wellness är ett bra företag. Jag tycker om arbetsplatsen då det mestadels är fräscha klubbar man är på och arbetar. Däremot har jag alltid jobbat själv i receptionen och då kan det bli mycket att göra på samma gång. Det kommer fram medlemmar som behöver hjälp med diverse saker, det kan behövas fixas eller städas upp i gymmet av olika anledningar osv. Jag har träffat många olika människor under min tid som receptionist på Nordic Wellness och därmed lärt mig hur man bemöter medlemmar på bästa trevliga möjliga sätt.

En typisk arbetsdag ser ut på så sätt att du kommer till arbetet, du fixar iordning i receptionen, städar, kontrollerar kassan, tar emot medlemmar, ska hjälpa medlemmar med diverse saker, tar telefonsamtal, gör köp osv. Det som kan vara det svåraste med jobbet är pressen man kan få av medlemmar, de kanske inte är nöjda med något som skett och då måste jag som receptionist göra det bästa av situationen. Det kan även uppstå svårigheter när det gäller betalningar och fakturor osv inom kassaarbetet.

Den bästa delen av att arbeta som receptionist är möta människor och framför allt få de att känna sig nöjda med vad jag kan tillföra dem. Jag är även nöjd med ledningen på arbetet då jag har en bra chef samt bra medarbetare.
Mycket beroende på vilken klubb du jobbar hos. Vissa klubbar har inga kunder medan andra har runt 1000 om dagen.
Fördelar
bra erfarenhet
Nackdelar
Dålig kundservice och högre chefer
Bortsett från att fylla på papper och se till att gymmet ska se fint ut så är det ett väldigt socialt jobb med mycket flexibilitet.
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
dålig ob, ingen övertidslön.
Inget jobb jag hade rekommenderat till någon annan.
Fördelar
Gymkort
Nackdelar
Dåliga tider
Kan rekommendera som ett extrajobb eller ett första jobb men inte i övrigt. Lönen är väldigt, väldigt låg inom branschen. Företaget är rörigt, stor personalomsättning, platscheferna har inte kolla på läget och beter sig rätt oseriöst överlag.

Annars väldigt roligt jobb i en dynamisk miljö där man får träffa mycket människor men stundtals väldigt stressigt. Kollegorna är de flesta väldigt härliga, även instruktörerna och personliga tränarna.

Upplever att klubbarna har låg budget och det tar lång tid innan saker repareras osv vilket mynnar ut i irriterade kunder, och självklart får du som receptionist ta de smällarna hur mycket du än försöker få din platschef eller annan ansvarig att lösa saker på klubben.

Gratis träningskort är absolut ingen fördel då du får detta istället för friskvårdsbidrag vilket innebär att du själv inte kan välja vad du vill lägga bidrag på eller köpa gymkort någonstans. Du är låst till Nordic Wellness. Inga andra fördelar erbjuds, bara små rabatter.
Fördelar
Träffar mycket människor, kollegorna
Nackdelar
Inget friskvårdsbidrag, dålig lön, stor personalomsättning, ingen feedback på det du gör bra + mycket mer
Härlig familjär miljö att arbeta i. Olika sysslor varje dag som gör varje jobbdag unik.
Var endast där under en sommar så har inte jättestort intryck då det var många på semester och så vidare. Men det jag upplevde var bra.
-En typisk arbetsdag är att man alltid kommer till jobbet och det finns saker att göra, aldrig sysslolös.
-Lärt mig nya datasystem, att sätta scheman till receptionister/instruktörer, att man ibland måste vara mer hård.

-Kulturen varierar.

-Svåraste delen på jobbet är att komma överens med alla.

-Den bästa delen är att jag har lärt känna massa nya människor och fått vänner på vägen, att man har roligt med dom och att man faktiskt lär sig något nytt varje dag.
Fördelar
20% som anställd och att man kan ge familj/vänner rabatt.
Nackdelar
Slitsamt
Nordic Wellness är en härlig jobbplats men tyvärr är lönen väldigt låg, så inget man kan försörja sig på.
Söker man ett extra jobb är de super, för de är så himla roligt jobb.
Fördelar
gratis medlemskap
Nackdelar
ingen OB
Fina och rena klubbar, enormt trevliga kollegor oftast, ibland bra chefer men för mycket jobb för en dålig lön.

Helt underbara stammisar däremot som man lärde känna och kunde prata med när dem kom dit. Lärde mig namn på dem och kunde därför alltid göra hälsningen mer personlig
Fördelar
Gratis träningskort
Nackdelar
Dålig lön