Nordic Wellness

Recensioner från anställda som Platschef på Nordic Wellness

Platschef5 recensioner
En typisk arbetsdag: säljer jag medlemskap, kokar kaffe, attesterar löner, attesterar fakturor, lägger schema, ringer företag, sitter i möte, håller i gruppträning, städar, rekryterar och/eller coachar personal

Jag har lärt mig att alltid ha ett öppet sinne. Att vara flexibel och hitta lösningar. Att arbeta självständigt och i team mot deadline.

Det svåraste med nuvarande position är att arbeta mot högt uppsatta mål, med hög personalomsättning.

Jag arbetar i en kedja som expanderat kraftigt under flera år, vilket leder till en del administrativ växtvärk. Tidoptimismen är konstant.

Det är alltid god stämning och väldigt högt i tak. När man arbetar med människor på det sättet som vi gör är det aldrig långtråkigt.

Bäst av allt är att dagligen förändra/förbättra livskvalité.
Fördelar
Fri träning, alltid nära till skratt!
Nackdelar
Ont om fritid, sällan ledig.
Katastrofal ledning uppifrån. Dåliga villkor och avtal. Kollegor och stämning på arbetsplatsen får dock toppbetyg. Svårt att få ihop privatliv med jobb då man förväntas jobba alltid. Ledningen tar inte hand om sina ofta mycket ambitiösa medarbetare. Synd på en annars mycket rolig bransch att jobba i.
Fördelar
Kul bransch
Nackdelar
Hög personalomsättning, dåliga villkor.
Många befordringsmöjligheter, rolig arbetsplats men tyvärr hög personalomsättning och rörig ledning och styrning.
Fördelar
Träning arbetstid ibland
Nackdelar
Låg lönat och brist på tydlig ledning
Varit på NW ett bra tag och ska nu börja plugga. Har verkligen trivts toppenbra.

Så positiv inställning på allt från kollegor till chefer och omväxlande att arbeta här. Man får ta ansvar för sina uppgifter som är varierande.

Stundtals högt tempo, men det gör att dagarna går fort och känns energifyllda.
Fördelar
Möjligheter till många olika roller och ställen.
Att arbetat en längre tid hos Nordic Wellness har varit en riktigt upplevelse.Det har lärt mig att hantera alla olika slags incidenter som har inträffat på jobbet, allt från att ha en skrikande kund på telefon till att ha en framför en i receptionen. Lärt mig att jag har en otroligt bra kundkontakt med människor och lärt mig att vara en ledare i temat.

Den svårare delen är egentligen att få alla mina kollegor att samarbeta tillsammans. Att få saker sagt utan att få någon känna sig mindre bra på arbetsplatsen.

Ledningen tycker jag personligen funkar helt okej.

Hade väl velat ha genomgångar innan man ska sälja en ny produkt.

Informationen komma ut till oss anställda innan kunderna får informationen.

Den bästa delen var att kunna jobba med service och ha sån skön kundkontakt med kunderna som kom in till anläggningen.
Fördelar
träna gratis