Nordic Wellness

Recensioner från anställda på Nordic Wellness i Göteborg

Göteborg11 recensioner
Mycket beroende på vilken klubb du jobbar hos. Vissa klubbar har inga kunder medan andra har runt 1000 om dagen.
Fördelar
bra erfarenhet
Nackdelar
Dålig kundservice och högre chefer
Många befordringsmöjligheter, rolig arbetsplats men tyvärr hög personalomsättning och rörig ledning och styrning.
Fördelar
Träning arbetstid ibland
Nackdelar
Låg lönat och brist på tydlig ledning
Bortsett från att fylla på papper och se till att gymmet ska se fint ut så är det ett väldigt socialt jobb med mycket flexibilitet.
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
dålig ob, ingen övertidslön.
En arbetsplats där det ständigt händer saker! Man får mycket energi av medlemmar och kollegor och det bästa är att få jobba med något som man brinner för.
Inget jobb jag hade rekommenderat till någon annan.
Fördelar
Gymkort
Nackdelar
Dåliga tider
Kan rekommendera som ett extrajobb eller ett första jobb men inte i övrigt. Lönen är väldigt, väldigt låg inom branschen. Företaget är rörigt, stor personalomsättning, platscheferna har inte kolla på läget och beter sig rätt oseriöst överlag. Annars väldigt roligt jobb i en dynamisk miljö där man får träffa mycket människor men stundtals väldigt stressigt. Kollegorna är de flesta väldigt härliga, även instruktörerna och personliga tränarna. Upplever att klubbarna har låg budget och det tar lång tid innan saker repareras osv vilket mynnar ut i irriterade kunder, och självklart får du som receptionist ta de smällarna hur mycket du än försöker få din platschef eller annan ansvarig att lösa saker på klubben. Gratis träningskort är absolut ingen fördel då du får detta istället för friskvårdsbidrag vilket innebär att du själv inte kan välja vad du vill lägga bidrag på eller köpa gymkort någonstans. Du är låst till Nordic Wellness. Inga andra fördelar erbjuds, bara små rabatter.
Fördelar
Träffar mycket människor, kollegorna
Nackdelar
Inget friskvårdsbidrag, dålig lön, stor personalomsättning, ingen feedback på det du gör bra + mycket mer
Härlig familjär miljö att arbeta i. Olika sysslor varje dag som gör varje jobbdag unik.
Nordic Wellness är en rolig arbetsmiljö med mycket unga personer runt omkring dig. Lönen är inget vidare men söker man ett roligt jobb så är detta definitivt det!
Var endast där under en sommar så har inte jättestort intryck då det var många på semester och så vidare. Men det jag upplevde var bra.
Att arbetat en längre tid hos Nordic Wellness har varit en riktigt upplevelse.Det har lärt mig att hantera alla olika slags incidenter som har inträffat på jobbet, allt från att ha en skrikande kund på telefon till att ha en framför en i receptionen. Lärt mig att jag har en otroligt bra kundkontakt med människor och lärt mig att vara en ledare i temat. Den svårare delen är egentligen att få alla mina kollegor att samarbeta tillsammans. Att få saker sagt utan att få någon känna sig mindre bra på arbetsplatsen. Ledningen tycker jag personligen funkar helt okej. Hade väl velat ha genomgångar innan man ska sälja en ny produkt. Informationen komma ut till oss anställda innan kunderna får informationen. Den bästa delen var att kunna jobba med service och ha sån skön kundkontakt med kunderna som kom in till anläggningen.
Fördelar
träna gratis
Fina och rena klubbar, enormt trevliga kollegor oftast, ibland bra chefer men för mycket jobb för en dålig lön. Helt underbara stammisar däremot som man lärde känna och kunde prata med när dem kom dit. Lärde mig namn på dem och kunde därför alltid göra hälsningen mer personlig
Fördelar
Gratis träningskort
Nackdelar
Dålig lön