Nordic Wellness

Recensioner från anställda på Nordic Wellness

Flexibelt jobb om du pluggar och endast vill ha lite extra cash.
Jag kan klart rekommendera detta företag. Sån teamkänsla, härliga kolleger. Kollektivavtal vilket inte är helt vanligt i den branschen. Stöttande kolleger. Hög standard på instruktörer och platschefer. Saknar detta företag enormt mycket // Catrin Åkerlind
Fördelar
Gratis träning & kollektivavtal.
Nackdelar
Var tvungen att sluta p g a flytt
Katastrofal ledning uppifrån. Dåliga villkor och avtal. Kollegor och stämning på arbetsplatsen får dock toppbetyg. Svårt att få ihop privatliv med jobb då man förväntas jobba alltid. Ledningen tar inte hand om sina ofta mycket ambitiösa medarbetare. Synd på en annars mycket rolig bransch att jobba i.
Fördelar
Kul bransch
Nackdelar
Hög personalomsättning, dåliga villkor.
Jag skulle inte rekommendera att jobba där, på grund av dålig lön, dåliga platsansvariga som pratar skit om sina receptionister. Olika regler från platsansvarig till platsansvarig, allt är oklart pga alla säger olika. När man ställer upp hela tiden får man inget för det.
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
Dålig lön, dåliga chefer, dålig arbetsmiljö
Jag skulle ej rekommendera detta jobb eftersom att du gör så mycket mer än vad du får betalt för, samt även att platscheferna kommer ej överens om regler och jobbet är överlag väldigt luddigt
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
Dålig lön för vad du gör, inga tydliga instruktioner, dåliga arbetsförhållanden
Rolig och kreativ arbetsmiljö, roliga kollegor och en härlig och engagerad relation mellan instruktörer och motionärer.
Jag har än så länge pass en gång i veckan och då bemöts jag alltid trevligt och då blir jag motiverad till att vara extra trevlig gentemot kunderna. Jag tycker om arbetsklimatet och personalen. Jag hoppas att i framtiden kunna jobba mer på Nordic wellness
Trevligt socialt arbete. Ingen vidare lön. Kul att träffa människor.
Jag jobbar på huvudkontoret inom Gym jätten där det sitter olika sorters avdelningar. Alla medarbetare måste jag säga är hur sköna som helst, även om det är ett familjestyrt företag där det finns 2 olika familjer som styr alla dess avdelningar. En typsik arbetsvecka Börjar på Måndag med måndagsmöte där vi går igenom alla som deltagares scheman. Sedan sätter sig alla på sin avledning och jobbar med respektive avdelnings jobb. Runt 12 är det lunch och sedan jobbar man tills 17 - 19 varje dag. Ledning och cheferna har oklara roller och tjänster, dom älskar att sätta oss medarbetare på plats och gärna förminska oss, nästan trycka ner oss. Jag vågar inte ens gå till min chef för stöd längre då jag har en klump i magen som inte försvinner. Det finns en kontorshund som också lever livet på HK och bajsar och kissar inomhus så vi personal får städa efter ibland. Det svåraste är att inte bli uppskattad eller få feedback för ditt jobb, gör det du ska, fyll ditt syfte och håll käften är lite av kulturen här. Mina kollegor då sammanhållning är väldigt skön.
Trivdes bra, bra kollegor, bra scheman som passade skola mm. Jobbade med barnpassning. Dåligt betalt, rekommenderas att ej ha som huvud syssla.
Nordic Wellness är ett bra företag. Jag tycker om arbetsplatsen då det mestadels är fräscha klubbar man är på och arbetar. Däremot har jag alltid jobbat själv i receptionen och då kan det bli mycket att göra på samma gång. Det kommer fram medlemmar som behöver hjälp med diverse saker, det kan behövas fixas eller städas upp i gymmet av olika anledningar osv. Jag har träffat många olika människor under min tid som receptionist på Nordic Wellness och därmed lärt mig hur man bemöter medlemmar på bästa trevliga möjliga sätt. En typisk arbetsdag ser ut på så sätt att du kommer till arbetet, du fixar iordning i receptionen, städar, kontrollerar kassan, tar emot medlemmar, ska hjälpa medlemmar med diverse saker, tar telefonsamtal, gör köp osv. Det som kan vara det svåraste med jobbet är pressen man kan få av medlemmar, de kanske inte är nöjda med något som skett och då måste jag som receptionist göra det bästa av situationen. Det kan även uppstå svårigheter när det gäller betalningar och fakturor osv inom kassaarbetet. Den bästa delen av att arbeta som receptionist är möta människor och framför allt få de att känna sig nöjda med vad jag kan tillföra dem. Jag är även nöjd med ledningen på arbetet då jag har en bra chef samt bra medarbetare.
Jobbade inte där så länge och jag jobbade som barnpassare när jag väl jobbade där. Det var inte den bästa lönen och skulle absolut inte klara att leva på den lönen.
Mycket beroende på vilken klubb du jobbar hos. Vissa klubbar har inga kunder medan andra har runt 1000 om dagen.
Fördelar
bra erfarenhet
Nackdelar
Dålig kundservice och högre chefer
Många befordringsmöjligheter, rolig arbetsplats men tyvärr hög personalomsättning och rörig ledning och styrning.
Fördelar
Träning arbetstid ibland
Nackdelar
Låg lönat och brist på tydlig ledning
Bortsett från att fylla på papper och se till att gymmet ska se fint ut så är det ett väldigt socialt jobb med mycket flexibilitet.
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
dålig ob, ingen övertidslön.
En arbetsplats där det ständigt händer saker! Man får mycket energi av medlemmar och kollegor och det bästa är att få jobba med något som man brinner för.
Varit på NW ett bra tag och ska nu börja plugga. Har verkligen trivts toppenbra. Så positiv inställning på allt från kollegor till chefer och omväxlande att arbeta här. Man får ta ansvar för sina uppgifter som är varierande. Stundtals högt tempo, men det gör att dagarna går fort och känns energifyllda.
Fördelar
Möjligheter till många olika roller och ställen.
Har lärt mig att hantera alla olika sortes människor.
Fördelar
Roligt och inspirerande
Nackdelar
mycket jobb på helger
Inget jobb jag hade rekommenderat till någon annan.
Fördelar
Gymkort
Nackdelar
Dåliga tider
Trevlig miljö med människor som bryr sig. Ett väldigt socialt arbete där man interagerar med många olika medlemmar och kollegor.
Fördelar
Fri träning
Nackdelar
Låg lön
Trivdes med att hålla min klasser men väldigt missnöjd med ledarskapet och har inget förtroende för cheferna.