Nordic Wellness
Recensioner från anställda på Nordic Wellness

Skulle inte rekommendera

2 december 2018
Kan rekommendera som ett extrajobb eller ett första jobb men inte i övrigt. Lönen är väldigt, väldigt låg inom branschen. Företaget är rörigt, stor personalomsättning, platscheferna har inte kolla på läget och beter sig rätt oseriöst överlag.

Annars väldigt roligt jobb i en dynamisk miljö där man får träffa mycket människor men stundtals väldigt stressigt. Kollegorna är de flesta väldigt härliga, även instruktörerna och personliga tränarna.

Upplever att klubbarna har låg budget och det tar lång tid innan saker repareras osv vilket mynnar ut i irriterade kunder, och självklart får du som receptionist ta de smällarna hur mycket du än försöker få din platschef eller annan ansvarig att lösa saker på klubben.

Gratis träningskort är absolut ingen fördel då du får detta istället för friskvårdsbidrag vilket innebär att du själv inte kan välja vad du vill lägga bidrag på eller köpa gymkort någonstans. Du är låst till Nordic Wellness. Inga andra fördelar erbjuds, bara små rabatter.
Fördelar
Träffar mycket människor, kollegorna
Nackdelar
Inget friskvårdsbidrag, dålig lön, stor personalomsättning, ingen feedback på det du gör bra + mycket mer
14 september 2020
Receptionist (Tidigare anställd) - Kungsbacka
Jag skulle inte rekommendera att jobba där, på grund av dålig lön, dåliga platsansvariga som pratar skit om sina receptionister. Olika regler från platsansvarig till platsansvarig, allt är oklart pga alla säger olika. När man ställer upp hela tiden får man inget för det.
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
Dålig lön, dåliga chefer, dålig arbetsmiljö
24 augusti 2020
Receptionist (Tidigare anställd) - Kungsbacka
Jag skulle ej rekommendera detta jobb eftersom att du gör så mycket mer än vad du får betalt för, samt även att platscheferna kommer ej överens om regler och jobbet är överlag väldigt luddigt
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
Dålig lön för vad du gör, inga tydliga instruktioner, dåliga arbetsförhållanden
28 oktober 2019
Samma rollSamma plats
Säljande receptionist (Nuvarande anställd) - Göteborg
Mycket beroende på vilken klubb du jobbar hos. Vissa klubbar har inga kunder medan andra har runt 1000 om dagen.
Fördelar
bra erfarenhet
Nackdelar
Dålig kundservice och högre chefer