Nordic Wellness
Recensioner från anställda på Nordic Wellness

Så positiv anda, och utvecklingsmöjligheter

16 april 2019
Varit på NW ett bra tag och ska nu börja plugga. Har verkligen trivts toppenbra. Så positiv inställning på allt från kollegor till chefer och omväxlande att arbeta här. Man får ta ansvar för sina uppgifter som är varierande. Stundtals högt tempo, men det gör att dagarna går fort och känns energifyllda.
Fördelar
Möjligheter till många olika roller och ställen.
19 oktober 2020
Platschef (Tidigare anställd) - Skåne Län
Katastrofal ledning uppifrån. Dåliga villkor och avtal. Kollegor och stämning på arbetsplatsen får dock toppbetyg. Svårt att få ihop privatliv med jobb då man förväntas jobba alltid. Ledningen tar inte hand om sina ofta mycket ambitiösa medarbetare. Synd på en annars mycket rolig bransch att jobba i.
Fördelar
Kul bransch
Nackdelar
Hög personalomsättning, dåliga villkor.
2 oktober 2019
PLATSCHEF (Tidigare anställd) - Göteborg
Många befordringsmöjligheter, rolig arbetsplats men tyvärr hög personalomsättning och rörig ledning och styrning.
Fördelar
Träning arbetstid ibland
Nackdelar
Låg lönat och brist på tydlig ledning
6 september 2017
Platschef (Tidigare anställd) - Östermalm, Stockholm
En typisk arbetsdag: säljer jag medlemskap, kokar kaffe, attesterar löner, attesterar fakturor, lägger schema, ringer företag, sitter i möte, håller i gruppträning, städar, rekryterar och/eller coachar personal Jag har lärt mig att alltid ha ett öppet sinne. Att vara flexibel och hitta lösningar. Att arbeta självständigt och i team mot deadline. Det svåraste med nuvarande position är att arbeta mot högt uppsatta mål, med hög personalomsättning. Jag arbetar i en kedja som expanderat kraftigt under flera år, vilket leder till en del administrativ växtvärk. Tidoptimismen är konstant. Det är alltid god stämning och väldigt högt i tak. När man arbetar med människor på det sättet som vi gör är det aldrig långtråkigt. Bäst av allt är att dagligen förändra/förbättra livskvalité.
Fördelar
Fri träning, alltid nära till skratt!
Nackdelar
Ont om fritid, sällan ledig.