Nordic Wellness
Recensioner från anställda på Nordic Wellness

Effektivt arbete och högt tempo

30 januari 2020
Nordic Wellness är ett bra företag. Jag tycker om arbetsplatsen då det mestadels är fräscha klubbar man är på och arbetar. Däremot har jag alltid jobbat själv i receptionen och då kan det bli mycket att göra på samma gång. Det kommer fram medlemmar som behöver hjälp med diverse saker, det kan behövas fixas eller städas upp i gymmet av olika anledningar osv. Jag har träffat många olika människor under min tid som receptionist på Nordic Wellness och därmed lärt mig hur man bemöter medlemmar på bästa trevliga möjliga sätt.

En typisk arbetsdag ser ut på så sätt att du kommer till arbetet, du fixar iordning i receptionen, städar, kontrollerar kassan, tar emot medlemmar, ska hjälpa medlemmar med diverse saker, tar telefonsamtal, gör köp osv. Det som kan vara det svåraste med jobbet är pressen man kan få av medlemmar, de kanske inte är nöjda med något som skett och då måste jag som receptionist göra det bästa av situationen. Det kan även uppstå svårigheter när det gäller betalningar och fakturor osv inom kassaarbetet.

Den bästa delen av att arbeta som receptionist är möta människor och framför allt få de att känna sig nöjda med vad jag kan tillföra dem. Jag är även nöjd med ledningen på arbetet då jag har en bra chef samt bra medarbetare.
14 september 2020
Receptionist (Tidigare anställd) - Kungsbacka
Jag skulle inte rekommendera att jobba där, på grund av dålig lön, dåliga platsansvariga som pratar skit om sina receptionister. Olika regler från platsansvarig till platsansvarig, allt är oklart pga alla säger olika. När man ställer upp hela tiden får man inget för det.
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
Dålig lön, dåliga chefer, dålig arbetsmiljö
24 augusti 2020
Receptionist (Tidigare anställd) - Kungsbacka
Jag skulle ej rekommendera detta jobb eftersom att du gör så mycket mer än vad du får betalt för, samt även att platscheferna kommer ej överens om regler och jobbet är överlag väldigt luddigt
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
Dålig lön för vad du gör, inga tydliga instruktioner, dåliga arbetsförhållanden
9 mars 2020
Receptionist (Nuvarande anställd) - Uppsala
Flexibelt jobb om du pluggar och endast vill ha lite extra cash.