Nordic Choice Hotels

Nordic Choice Hotels – recensioner om Ledarskap

Fantastiskt företagskultur och GÅ anda i hela företaget
Fördelar
Fina hotell
Nackdelar
Arbetstider
NCH främsta framgång är den fina företagskulturen. People, planet, profit - i den ordningen!
Man blir utsatt, förnedrad. Fick sexuella erbjudanden av 2 st med position inom kök/restaurangen. Kräver att du ska jobba jämt. Känner mig skändad.
Som husfru assistent börjar jag med att göra listor till personalen sedan delar jag ut listorna till de. Under dagen måste jag se till att det finns material på alla våningar, kontrollera några rum av varje person som städar, delar ut VIP:ar och gör extrasängar vid behov samt att jag svarar i telefon. Som lokalvårdare städar jag allmänna utrymmen, vilket är då restaurangen, konferensrum och lobbyn. Jag har lärt mig att hantera några dator program såsom Opera och Cenium, göra beställningar och inventering. Har även lärt mig hantera kassavin. Mina arbetskollegor och jag har väldigt bra kontakt, vi känner varandra sen lång tid tillbaka och brukar alltid samarbeta. Svåraste delen av jobbet är att det är väldigt stressigt och det är ett hårt arbete. Den bästa delen av jobbet är att vi har bra arbetsmiljö och arbetsuppdelningen är bra så man vet vilka arbetsuppgifter man skall göra.
Fördelar
Goda luncher
Nackdelar
Tungt arbete
Jobbade med hotellbokningar och medlemsfrågor inom Skandinavien samt andra delar av Europa. Jag har lärt mig att hålla på med flera olika system samtidigt och att jag har väldigt bra stress tolerans. Jag hade väldigt bra arbetskollegor som jag fortfarande håller kontakten med.
Fördelar
Förmåner inom hotellkedjan
Se fler recensioner av Nordic Choice Hotels