Netto ApS & Co.KG recensioner av medarbetare

Lager arbetare
Truckförare (Nuvarande anställd) –  Sjukstativförare14 december 2019
Jag jobbade olika platser jag jobbade 9år jag jobbade jätte bra
Arbetsplatskultur
Tråkig, stressig samt obehaglig arbetsmiljö
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Malmö15 september 2019
Under en arbetsdag fick jag mina instruktioner på morgonen, sedan fanns det i princip inget att göra. Detta var mitt första arbete och det verkade som om ingen brydde sig om mig. Jag lärde mig att man själv måste vara en sorts drivande kraft på en arbetskraft.
Fördelar
Mina medarbetare var roliga
Nackdelar
Hela butikens system
Rolig arbetsmiljö
Lagermedarbetare (Tidigare anställd) –  Kirseberg31 maj 2019
Jag trivdes bra. Ledningen var bra. Jag lärde mig organisera och jag kände aldrig att det var ett dåligt jobb.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 2Rapportera
Bra
Praktikant (Tidigare anställd) –  Norrköping23 maj 2019
Har jobbat inom netto innan tycker det är bra och jobba där.
Fördelar
bra tider
Nackdelar
för tunga saker.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Dåligt
Kassabiträde (Tidigare anställd) –  Skövde17 maj 2019
Finns inget bra med jobba på Netto, leta hellre efter ett annat jobb!
Katastrof
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Laxå kommun24 mars 2019
Inte några personalförmåner att skryta med.
Ingen ersättning vid övertid*Alltså stänger en butik kl20.00) och schemat är till 20.15.
Med kunder kvar i butik..och med det efterarbetet som är, så kommer du inte ut ifrån butiken på den kvarten.

Fixar du inte iordning på allt ändå, så drabbas morgonpersonalen.
Och det med mycket annat bettygssätt av kontrollanter som dyker upp som värsta Hitler.

Man är mer styrd som robot än att vara människa.

Och då har jag mycket tidigare erfarenhet från just handels och service branschen.

Tack och hej.
Fördelar
Hänger nog mest på vilka kollegor du har omkring dig.cheferna är verkligen översittare
Nackdelar
Massor..ju löngre du är där ju mer ska du klara av på samma lön..
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
rolig miljö
Orderplockare/truckförare (Nuvarande anställd) –  Falkenberg23 februari 2019
Produktiv och rolig arbetsmiljö med underbara arbetskollegor.
Fördelar
Bonus
Nackdelar
Tungt emellanåt
Stressful, bad management
Sales Leader (Tidigare anställd) –  Sweden10 januari 2019
Very stressful job. Typical day at work begins with that the delivery is 6 hours late, was too much tasks considering the amount of staff. New staff get very little training until they are considered ordinary staff and have same expectations as the ones who have worked there for months (most people quit within the first year). This is the Swedish Netto, I don't know about other countries.
Fördelar
5% staff discount XD
Nackdelar
No benefits, Stressful, Dirty, Angry Customers
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
netto
Praktik. Butiksbiträde (Tidigare anställd) –  Markaryd11 december 2018
jag jobbare med packare produkt med alla prodoktet
Arbetsplatskultur
Hektisk och fysiskt tung arbetsmiljö
Säljledare (Tidigare anställd) –  Hässleholm7 november 2018
Cheferna är fantastiska men jag fick ingen grundlig introduktion. Blev inkastad i mina arbetsuppgifter som var fysiskt tunga, miljön var hektisk och man måste vara stresstålig för att arbeta på den här arbetsplatsen.
Fördelar
Bra arbetstider
Nackdelar
Fysiskt tungt arbete och hektisk arbetsmiljö
Dåligt
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Stockholms kommun28 augusti 2018
Dåliga kollegor, ingen trevlig arbetsplats. Inga förmåner. Dålig ledning.
Produktiv och rörlig arbetsmiljö
Butiksbiträde (Tidigare anställd) –  Norrköping25 juni 2018
Att arbeta på Netto är som att arbeta med en stor familj. Det bygger på gemenskap,engagemang och glädje. Det var varierande arbetsuppgifter som städning,Kassa, sortera varor och ge det bästa service till kunder med lägre pris. Man är alltid uppmärksam, ansvarig och försöker fylla själv alla luckor man har sett. Det var mitt första jobb på Netto och självklart har jag lärt mig att kunna utföra olika arbetsuppgifter och hantera stress när det är mycket jobb på gång. Jag har också lärt mig att jobb med andra i gemenskap och glädje. Jag har fått erfarenhet och utvecklat som person och har lärt mig hur man kommunicera med olika människor. En typisk arbetsdag för mig var ju att hålla ordning på butiken som att städa på morgonen innan kunder hinna komma och sortera varor sedan när kunder kommer gällde det att gå efter deras behov och ge det bästa service. Som mitt första jobb och ny erfaren har jag inte det högsta ledning men jag försökt utvecklat som person på Netto. jag har lärt mig hur det är att lägga fot på arbetsmarknad från att jämt studera.
Det var både män och kvinnor från olika länder som jobbade på Netto och jag fick lära mig om deras språk och kultur och sätt att tänka.

Det svåraste delen av jobbet förutom dem varierande arbetsuppgifter, gällde alltid att vara hela tiden uppmärksam att fylla luckor i butiken och sträva jämt att ge det bästa service till kunder.

Det bästa delen av jobbet att ha gemenskap och glädje med de jag arbetar. Dessutom att kunna lära mycket från de olika arbetsuppgifter och på så sätt samla erfarenheter.
Fördelar
Butiken var mitt i stan och i närheten där jag bodde.
Nackdelar
Lönen var inte det bästa och kanske skulle önska en annan arbetsgivare i vissa dagar.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 4Rapportera
personligt
Varuplock, städning, hjälpte kunder, kassa (Tidigare anställd) –  Örebro21 maj 2018
På Lidl och Netto hjälpte jag kunder och jobbade med varierade arbetsuppgifter som varuplock med kyl, frys/kolonial, frukt och bröd. Jag städade och plockade. Har också erfarenheter av handel från mitt hemland Syrien där jag sålde damkläder och drev två egna butiker och hade fyra personer anställda. Jag skötte inköp och alla förekommande arbetsuppgifter när man driver en verksamhet.

Jag är en positiv och glad person som älskar mötet med kunden service. Utifrån min utbildning har jag lärt mig att en ”nöjd kund” är den viktigaste länken till kvalitet. Jag älskar att hjälpa människor och har en bra prioriteringsförmåga. Jag kan bidra med kunskaper från handeln och jag är glad och vill jobba och vill visa att jag är bra på att jobba!

Jag jobbar effektivt och klagar aldrig på arbetsuppgifter jag får. Jag ser alltid till att uppgifter jag gör blir genomförda.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 6Rapportera
Arbetsplatskultur
Roliga arbetskamrater som gjorde jobbet enklare och roligare.
Praktikant (Tidigare anställd) –  Malmö15 maj 2018
Grym arbetsplats, roliga arbetskamrater som gjorde dagarna bättre och snabbare och roligare. Bra uppgifter och bra ledarskap på arbetsplatsen.
Fördelar
Roliga kollegor
Nackdelar
Mer ansvars tagande uppgifter hade varit bättre
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Väldigt stressfylld arbetsmiljö med dålig ledarskap i min erfarenhet.
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Halmstad9 maj 2018
Fördelen:
Trevliga kollegor som ser varandra som en arbetsfamilj. Lönen var dessutom helt okej för ett sådant jobb.

Nackdelen:
En otroligt stressfylld arbetsplats för nyanställda, då de kapar personal för att spara på pengar. I genomsnitt var det bara två anställda per pass som var tvungna att hantera allting själva, vilket skapade ett helvete för nyanställda som faktiskt förväntar sig en ordentlig upplärning.

I min erfarenhet så hade en av butikerna dessutom en otroligt inkompetent arbetsgivare som hade väldigt lite tålamod för nya och skulle konstant skälla ut folk istället för att ge de konstruktiv kritik.

Arbetsmoralen kändes också väldigt illa. Väldigt lite dialog mellan kollegorna och framförallt de äldre anställda verkade ha det rätt så eländigt.

Om du i helhet hade planerat på att jobba på en arbetsplats i längre än några månader eller på ett ställe med hög arbetsmoral så rekommenderar jag inte detta företaget. Utan leta istället efter en annan arbetsplats som inte prioriterar inkomst så mycket före än allt annat.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8NejRapportera
Full fart hela tiden
Säljledare (Nuvarande anställd) –  Svalöv30 april 2018
Kul jobb om man gillar stress! Alla dagar är olika o man har att göra hela tiden.
Skoj men stressigt
Butikschef Netto (Tidigare anställd) –  Karlshamn11 april 2018
Tufft jobb, men otroligt stimulerande med kundkontakten! Med rätt personal är det garanterat superbra
Fördelar
Kunder
Nackdelar
Otroligt stressigt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Bra ställe för den som är socialt driven.
Praktik (Tidigare anställd) –  Värnamo26 mars 2018
(BARA PRAKTIK) För mig är affär inget val eftersom jag inte är den sociala typen. Men om du är social och framåt så borde det gå jättebra. Annars bra personal och medarbetare.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 1Rapportera
Bra arbetsgivare
Butikschef (Tidigare anställd) –  Svalöv26 mars 2018
Bra arbetsgivare med bra möjligheter till att utvecklas och stiga i sin karriär.
Arbetsplatskultur
Arbetet var bra, bekvämt och arbetsmiljön mycket bekväm
Truk Förare (Tidigare anställd) –  Linköping7 mars 2018
Jag har arbetat i Netto lager i 5 månader i Linköping och har stor erfarenhet av lagerarbete
Fördelar
Det fanns gratis luncher ibland
Nackdelar
Det finns inga brister
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Verifierad profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Netto ApS & Co.KG. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,7