NCC – recensioner om Lön och förmåner

Hej! Jag älskar mitt yrke som byggnadsingenjör och jag hoppas vara lämplig att jobba med ert företag. Med vänliga hälsningar Mahmoud
Fördelar
Gratis
Säppppppppppppppppppppppooooppppppppppppppooooooooopiiiuuiu
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Ingen stöd där man bara tillbringar tid istället att få information och stöd av de andra som jobbar på projektet .
la communication et la planification sont essentielles dans ma journee de travail, le leadership s´applique en fonction de la personne et de la situation ainsi des capacites de ladite personne. il reste important de savoir qu´on peut avoir la possibiliter d´une bonne carriere professionelle base sur le rendement ou la productivite . l´aspect le plus difficile , cest le temps , on n´en a pas suffisament pour faire des evaluations et donner des feedback qui pourront aider dans le futur, il ya plusieurs projects qui doivent etres livrees a temps . l´aspect le plus agreable c´est la possibiliter de par mon travail pouvoir modifier le cours de ma carriere professionelle ainsi que la rencontre des nouvelles personnes avec qui ont batis des relations professionelles durables .
Fördelar
Subventions en carburant, activites entre collegues
Nackdelar
pas d´avantages en nature
Bra arbetsklimat, fantastiska kollegor lyhörda chefer.
Fördelar
Sammanhållningen mellan kollegorna
Nackdelar
Underbemanning av YA
Här är en gedigen utbildning och erfarenhet . Är som person mål- och resultatorienterad, analytisk, som kan ge sin yttersta för att lämna ett gott arbete efter sig och noggrann med god social kompetens.
Fördelar
subventionerad lunch
Nackdelar
Vill bara ha en extra jobb. Efter allt det jobb jag har nuläget räcker inte för allt kostnad.och löneökningen blir bara en dröm. Då vilket jag vill jobba extra på min fritid.
Jag känner ett varmt välkomnande av dem som redan var på plats på morgonen, växla ett par ord vid kaffeautomaten och sedan starta upp datorn och checka dagens aktiviteter. Kontakta yrkesarbetare och stämma av. Telefonsamtal till kunder som inkommer med felanmälan och tids-bokning för besiktning. Byggsamordningsmöten och återkoppling av tidigare återkommande fel. Vissa dagar var det utbildning. Garantibesiktningar kom löpande och brukade vara 30-45 minuter per enhet.
Fördelar
Lånecyklar, gratis frukost, fri parkering
Nackdelar
Att få lön från två bolag Ncc Boende och Construction
De flesta dagar var väldigt varierade. En dag kunde du skruva gips en hel dag och en annan att spika form den tredje kunde vara rivning eller montering av ett köksgolv. Det här yrket har gett mig goda byggmaterialkunskaper och även goda kunskaper med handmaskiner och verktyg. Ledningen är svår att överskåda eftersom företaget är så stort. Men företaget styrs ju av facket "byggnads" och det paralyserar väl ledningen till viss grad. Annars jobbade vi ju nära basar, byggledare och koordinatorer vilket kändes som en bra struktur. Beroende på storlek på bygget kunde det vara väldigt många kollegor från olika kategorier inom byggnads. Ena veckan kunde vi sitta med de här tio personerna och den andra var fem av dom borta på nya uppdrag. Kollegorna var väl vanliga svensson. Som vanligt i "för långa" relationer så blir missnöjet större än samförståndet vilket gjorde att tonen väl var lite tråkig många gånger. Det svåraste var nog just att acceptera och delta i jargongen. Men det kan också bero på att jag inte jobbade här särskilt länge. Den bästa delen av arbetet var att man fick arbeta hårt och lära sig bra saker.
Stort interessant företag. en typisk arbetsdag-föränderlig vad du har lärt dig-mycket dina arbetskollegor-kompetenta den svåraste delen av jobbet-tiden den bästa delen av jobbet-uppdragen och kunderna
En typiskt dag var att vi åkte ut till ett jobb och sen stod vi och gräva i sand för det mesta hela dagarna men det kunde hända att man fick använda maskinerna också vi hade eller hålla på med isolering runt rören som vi höll på och täcka på vissa ställen. Det svåraste var att använda stampen i dom trånga utrymmena utan att råka skada rören. Mina arbetskolleger jag jobbade med var schysta men 2 av dom var polacker och bara en av dom pratade svenska. Det bästa med jobbet var när min granne, han som jag åkte in med till jobbet kom och hämtade mig och vi åkte runt och besökta fler olika ställen inom Malmö och kollade hur det gick till där.
Vi jobbade som ett team och sammarbetar.Jag har lätt för att arbeta, både på egen hand och tillsammans med andra.Jag har varit ansvarig och klarade mina arbetsuppgifter i god tid.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Stres vid akord jobb
Började morgonen 06,00 genomgång av veckans planering, uppföljning av tidsplan.10,00 skyddsrond med delar av arbetsledningen, projektledare från vattenfall och skyddsombud.12.00 Lunchmöte med säljare.14.30 Signalvakt till pågående sprängarbete nära väg.17.00 Mängda material och checka av leveranser för kommande arbetsmoment.18.30 Hemgång
Fördelar
bra kamratskap och sammanhållning!
Har lärt mig ta mycket ansvar och se till så att saker blir gjorda. Arbetskollegor har varit toppen även chef på NCC.
Fördelar
rörligt
Se fler recensioner av NCC