Nannynu

Recensioner från anställda på Nannynu i Stockholm

Jobbet på NannyNu är kul och perfekt till den som studerar samtidigt.
En vanlig arbetsdag ser ut som att du hämtar barnet från dagis/förskola/skola. Kommer hem, tillagar maten, underhåller barnen och om natttar. Som barnvakt lär man sig att ta ansvar. Du är ansvarig att barnet får bra, är mätt och belåten. Som anställd hos Nannynu tar du väldigt mycket ansvar själ. Du måste se till att vara i tid till jobbet, inte slarva med maten eller lekarna då barnen måste trivas med dig och se fram emot att du tar hand om dem. Den svåraste delen av jobbet är första tiden med barnet/barnen. Det tar tid innan de vänjer sig vid dig och börjar lita på dig. Det bästa med jobbet är att du lär dig ta ansvar, umgås med gulliga barn och lär dig att komma ur krångliga situationer.
kul om man bilar att jobba med barn, väldigt varierande. bra mentorer
Jag har jobbat med många olika familjer hos Nannynu! Några har jag jobbat hos i flera år och känner mig som en del av familjen hos. Några hjälper jag bara då och då, men det är alltid jätteroligt! Jag har mycket bra kontakt med min kontaktperson på kontoret och brukar få snabba svar när jag har frågor eller behöver hjälp med något. Det kändes även tryggt att få gå kursen i HLR, så att jag verkligen kan göra allt om nåt skulle hända. Under mina studier har det gått jättebra att anpassa mitt schema till familjens och tvärt om.Om jag har velat jobba mer brukar det alltid gå att hitta en extra familj som behöver hjälp då och då eller bara hoppa in om någon annan barnvakt är sjuk och inte kan jobba. Det är roligt att få så bra kontakt med familjerna och att få vara som en extra förälder eller syskon till barnen, samt att få vara en förebild fr dem! Jag rekommenderar alla att jobba som barnvakt hos Nannynu!
Fördelar
Roligt och anpassningsbart
Att jobba som barnvakt har varit otroligt roligt, meningsfullt och lärorikt för mig. Jag fick träffa många härliga barn genom Nannynu! som jag skapade många fina minnen med. Det är så roligt att som barnvakt se hur stor betydelse man har för barnen och hur de ser upp till en. De lyste alltid upp när man kom och hämtade på förskolan. Att få vara del av ett barns uppväxt är väldigt stort och det har även stor betydelse för barnet. Barn är alltid så kreativa och säger alltid precis vad de tycker och tänker, vilket gör att varje dag aldrig är densamma. Jag kände mig väldigt trygg tack vare Nannynu!, då jag hela tiden hade min kontaktperson genom hela processen som fanns där ifall jag hade frågor eller funderingar. De hörde alltid av sig och stämde av hur allting gick och hur allting kändes för mig. Jag fick även gå en HLR-kurs genom Nannynu! som gjorde att jag kände mig tryggare när jag skulle passa barnen då jag hade mer kunskap om hur jag skulle hantera om en situation skulle uppstå.
Fördelar
HLR-utbildning, en kontaktperson som följer dig genom hela processen
Enkelt att kombinera med annat jobb eller studier, roligt och varierande arbete.
En typisk arbetsdag är att jag hämtar barnen från skolan och förskolan för att gå hem och laga mat. Efter maten brukar vi alltid komma överens om något som alla vill göra. Det kan vara allt från att bygga lego, göra pärlplattor, rita eller spela tv-spel etc. Under den tiden jag har jobbat som barnvakt har jag lärt mig att vara flexibel och vara en bra förebild som barnet kan ta del av. Tack vare barnen har jag blivit ännu mer kreativ av mig och det är alltid kul att se tillbaka på barndomen. Jag tycker att ledningen på NannyNu gör ett fantastiskt jobb. De vill alltid att både familjen och barnvakten ska vara nöjda upp till 100%. Jag har god kontakt med min kontaktperson och jag att jag alltid kan höra av mig ifall det skulle vara något. Jag trivs väldigt bra i min arbetsmiljö. Det är hemma hos familjen och jag har absolut inget problem att vara där. Personligen anser jag att det finns inget svårt med att vara barnvakt. Det enda som kan vara lite påfrestande är när barnen inte lyssnar på vad jag säger. Dock händer detta väldigt sällan och vi brukar alltid komma fram med en gemensam lösning. Det absolut bästa med att vara barnvakt är att man skapar starkt band med både föräldrarna och barnen. Jag tycker det är otroligt viktigt med kommunikation och pålitlighet. Utan dessa två viktiga begreppen skulle det inte fungera. Något annat som jag tycker är kul med att vara barnvakt är att man får känna sig som barn igen. Jag tror att vi alla saknar en del av vår barndom och det bästa med jobbet är att jag får uppleva den känslan på jobbet.
Fördelar
Skapar starka band
Som barnvakt får man göra bland det roligaste och svåraste som finns, nämligen att ta hand om barn. Detta inkluderar allt från att natta, hämta, laga mat, leka och trösta.
Fördelar
Roligt med barn
Nackdelar
Påfrestande
Bra kontakt med arbetsgivare och jag vet att jag alltid kan vända mig till hen när problem uppstår. Självklart även när något roligt händer. Det är svårt att ge recension till Nannynu då jag inte arbetar på deras kontor. Jag arbetar som barnvakt hos en familj som jag har fått genom dem.