Nannynu
Recensioner från anställda på Nannynu

Vara en bra förebild för barn

10 januari 2018
En typisk arbetsdag är att jag hämtar barnen från skolan och förskolan för att gå hem och laga mat. Efter maten brukar vi alltid komma överens om något som alla vill göra. Det kan vara allt från att bygga lego, göra pärlplattor, rita eller spela tv-spel etc. Under den tiden jag har jobbat som barnvakt har jag lärt mig att vara flexibel och vara en bra förebild som barnet kan ta del av. Tack vare barnen har jag blivit ännu mer kreativ av mig och det är alltid kul att se tillbaka på barndomen. Jag tycker att ledningen på NannyNu gör ett fantastiskt jobb. De vill alltid att både familjen och barnvakten ska vara nöjda upp till 100%. Jag har god kontakt med min kontaktperson och jag att jag alltid kan höra av mig ifall det skulle vara något. Jag trivs väldigt bra i min arbetsmiljö. Det är hemma hos familjen och jag har absolut inget problem att vara där. Personligen anser jag att det finns inget svårt med att vara barnvakt. Det enda som kan vara lite påfrestande är när barnen inte lyssnar på vad jag säger. Dock händer detta väldigt sällan och vi brukar alltid komma fram med en gemensam lösning. Det absolut bästa med att vara barnvakt är att man skapar starkt band med både föräldrarna och barnen. Jag tycker det är otroligt viktigt med kommunikation och pålitlighet. Utan dessa två viktiga begreppen skulle det inte fungera. Något annat som jag tycker är kul med att vara barnvakt är att man får känna sig som barn igen. Jag tror att vi alla saknar en del av vår barndom och det bästa med jobbet är att jag får uppleva den känslan på jobbet.
Fördelar
Skapar starka band
29 mars 2020
Barnvakt (Nuvarande anställd) - Lerum
Nannynu är ett seriöst, kreativt och samarbetsvilligt företag som tar både anställda och kunder på allvar.
26 februari 2020
Samma rollSamma plats
Barnvakt (Tidigare anställd) - Stockholm
Jobbet på NannyNu är kul och perfekt till den som studerar samtidigt.
6 februari 2020
Barn vakt (Tidigare anställd) - Stockholm
En vanlig arbetsdag ser ut som att du hämtar barnet från dagis/förskola/skola. Kommer hem, tillagar maten, underhåller barnen och om natttar. Som barnvakt lär man sig att ta ansvar. Du är ansvarig att barnet får bra, är mätt och belåten. Som anställd hos Nannynu tar du väldigt mycket ansvar själ. Du måste se till att vara i tid till jobbet, inte slarva med maten eller lekarna då barnen måste trivas med dig och se fram emot att du tar hand om dem. Den svåraste delen av jobbet är första tiden med barnet/barnen. Det tar tid innan de vänjer sig vid dig och börjar lita på dig. Det bästa med jobbet är att du lär dig ta ansvar, umgås med gulliga barn och lär dig att komma ur krångliga situationer.
  1. Vara en bra förebild för barn