Nannynu
Recensioner från anställda på Nannynu

Roligt och meningsfullt jobb

29 augusti 2018
Att jobba som barnvakt har varit otroligt roligt, meningsfullt och lärorikt för mig. Jag fick träffa många härliga barn genom Nannynu! som jag skapade många fina minnen med. Det är så roligt att som barnvakt se hur stor betydelse man har för barnen och hur de ser upp till en. De lyste alltid upp när man kom och hämtade på förskolan. Att få vara del av ett barns uppväxt är väldigt stort och det har även stor betydelse för barnet. Barn är alltid så kreativa och säger alltid precis vad de tycker och tänker, vilket gör att varje dag aldrig är densamma. Jag kände mig väldigt trygg tack vare Nannynu!, då jag hela tiden hade min kontaktperson genom hela processen som fanns där ifall jag hade frågor eller funderingar. De hörde alltid av sig och stämde av hur allting gick och hur allting kändes för mig. Jag fick även gå en HLR-kurs genom Nannynu! som gjorde att jag kände mig tryggare när jag skulle passa barnen då jag hade mer kunskap om hur jag skulle hantera om en situation skulle uppstå.
Fördelar
HLR-utbildning, en kontaktperson som följer dig genom hela processen
29 mars 2020
Barnvakt (Nuvarande anställd) - Lerum
Nannynu är ett seriöst, kreativt och samarbetsvilligt företag som tar både anställda och kunder på allvar.
26 februari 2020
Samma rollSamma plats
Barnvakt (Tidigare anställd) - Stockholm
Jobbet på NannyNu är kul och perfekt till den som studerar samtidigt.
6 februari 2020
Barn vakt (Tidigare anställd) - Stockholm
En vanlig arbetsdag ser ut som att du hämtar barnet från dagis/förskola/skola. Kommer hem, tillagar maten, underhåller barnen och om natttar. Som barnvakt lär man sig att ta ansvar. Du är ansvarig att barnet får bra, är mätt och belåten. Som anställd hos Nannynu tar du väldigt mycket ansvar själ. Du måste se till att vara i tid till jobbet, inte slarva med maten eller lekarna då barnen måste trivas med dig och se fram emot att du tar hand om dem. Den svåraste delen av jobbet är första tiden med barnet/barnen. Det tar tid innan de vänjer sig vid dig och börjar lita på dig. Det bästa med jobbet är att du lär dig ta ansvar, umgås med gulliga barn och lär dig att komma ur krångliga situationer.
  1. Roligt och meningsfullt jobb