Nannynu recensioner av medarbetare

Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
mycket bra
Nanny (Nuvarande anställd) –  Stockholms Län6 maj 2019
Företaget är mycket bra på service. dom är allt trevliga och hjälpsamma. dom gör alltid sitt ytersta för att man ska trivas.
Fördelar
Grattis utbildning ingår.
Nackdelar
Dom är sjukt populära så kan vara svårt att få jobb ibland.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Arbetsplatskultur
Att jobba med människor är bra för hälsa .
Barnskötare (Tidigare anställd) –  Ekerö kommun19 december 2018
Är att jobba med människor är det bra för mig och jag känner mig trivs när jag är omgrig människor.
Fördelar
för att jobba med männniskor är bra
Nackdelar
hoppas att jag träffa sociala människor
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 1Rapportera
Superroligt extrajobb!
Barnvakt (Nuvarande anställd) –  Stockholm30 augusti 2018
Jag har jobbat med många olika familjer hos Nannynu! Några har jag jobbat hos i flera år och känner mig som en del av familjen hos. Några hjälper jag bara då och då, men det är alltid jätteroligt! Jag har mycket bra kontakt med min kontaktperson på kontoret och brukar få snabba svar när jag har frågor eller behöver hjälp med något. Det kändes även tryggt att få gå kursen i HLR, så att jag verkligen kan göra allt om nåt skulle hända.

Under mina studier har det gått jättebra att anpassa mitt schema till familjens och tvärt om.Om jag har velat jobba mer brukar det alltid gå att hitta en extra familj som behöver hjälp då och då eller bara hoppa in om någon annan barnvakt är sjuk och inte kan jobba.

Det är roligt att få så bra kontakt med familjerna och att få vara som en extra förälder eller syskon till barnen, samt att få vara en förebild fr dem! Jag rekommenderar alla att jobba som barnvakt hos Nannynu!
Fördelar
Roligt och anpassningsbart
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12Nej 1Rapportera
Roligt och meningsfullt jobb
Barnvakt (Tidigare anställd) –  Stockholm29 augusti 2018
Att jobba som barnvakt har varit otroligt roligt, meningsfullt och lärorikt för mig. Jag fick träffa många härliga barn genom Nannynu! som jag skapade många fina minnen med.

Det är så roligt att som barnvakt se hur stor betydelse man har för barnen och hur de ser upp till en. De lyste alltid upp när man kom och hämtade på förskolan. Att få vara del av ett barns uppväxt är väldigt stort och det har även stor betydelse för barnet. Barn är alltid så kreativa och säger alltid precis vad de tycker och tänker, vilket gör att varje dag aldrig är densamma.

Jag kände mig väldigt trygg tack vare Nannynu!, då jag hela tiden hade min kontaktperson genom hela processen som fanns där ifall jag hade frågor eller funderingar. De hörde alltid av sig och stämde av hur allting gick och hur allting kändes för mig.

Jag fick även gå en HLR-kurs genom Nannynu! som gjorde att jag kände mig tryggare när jag skulle passa barnen då jag hade mer kunskap om hur jag skulle hantera om en situation skulle uppstå.
Fördelar
HLR-utbildning, en kontaktperson som följer dig genom hela processen
Roligt extrajobb!
Barnvakt (Tidigare anställd) –  Stockholm29 augusti 2018
Enkelt att kombinera med annat jobb eller studier, roligt och varierande arbete.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 1Rapportera
Rolig upplevelse
Barnvakt (Tidigare anställd) –  Upplands Väsby10 januari 2018
Jag tyckte verkligen om de månaderna jag jobba som barnvakt hos NannyNu. Jag har även skaffat mig vänner som också jobbar som barnvakter hos samma företag
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Arbetsplatskultur
Vara en bra förebild för barn
Barnvakt (Nuvarande anställd) –  Stockholm10 januari 2018
En typisk arbetsdag är att jag hämtar barnen från skolan och förskolan för att gå hem och laga mat. Efter maten brukar vi alltid komma överens om något som alla vill göra. Det kan vara allt från att bygga lego, göra pärlplattor, rita eller spela tv-spel etc.

Under den tiden jag har jobbat som barnvakt har jag lärt mig att vara flexibel och vara en bra förebild som barnet kan ta del av. Tack vare barnen har jag blivit ännu mer kreativ av mig och det är alltid kul att se tillbaka på barndomen.

Jag tycker att ledningen på NannyNu gör ett fantastiskt jobb. De vill alltid att både familjen och barnvakten ska vara nöjda upp till 100%. Jag har god kontakt med min kontaktperson och jag att jag alltid kan höra av mig ifall det skulle vara något.

Jag trivs väldigt bra i min arbetsmiljö. Det är hemma hos familjen och jag har absolut inget problem att vara där.

Personligen anser jag att det finns inget svårt med att vara barnvakt. Det enda som kan vara lite påfrestande är när barnen inte lyssnar på vad jag säger. Dock händer detta väldigt sällan och vi brukar alltid komma fram med en gemensam lösning.

Det absolut bästa med att vara barnvakt är att man skapar starkt band med både föräldrarna och barnen. Jag tycker det är otroligt viktigt med kommunikation och pålitlighet. Utan dessa två viktiga begreppen skulle det inte fungera. Något annat som jag tycker är kul med att vara barnvakt är att man får känna sig som barn igen. Jag tror att vi alla saknar en del av vår barndom och det bästa med jobbet är att jag får uppleva den känslan på jobbet.
Fördelar
Skapar starka band
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Rolig arbetsmiljö
Nanny (Nuvarande anställd) –  Stockholms Län8 januari 2018
Nanny.nu är ett härligt företag som rekryterar barnvakter o h passar ihop dom med underbara familjer. Dom anpassar o h fixar så att allt ska passa perfekt mellan barnvakten oxh familjen. Dom anpassar allt efter både barnvakten och familjen. Man får jobba med en familj som man tar hand om deras barn oxh får ha kul med barnen. Du får hämta dom på dagis eller skola man kan följa med dom till sina aktiviteter eller så går man o h leker med dom. Och lagar middag eller fixar mellis tills föräldrarna kommer hem. Det bästa med att jobba på nanny är att dom verkligen bryr sig om en. Dom lägger ner tid på att allting ska gå bra. Och om nått inte är bra så gör dom allt för att lösa det. Oxh fördelar med jobbet är att man får leka med underbara barn.
Arbetsplatskultur
Älskar att få jobba med barn
Nanny (Nuvarande anställd) –  Partille5 januari 2018
Ett bra jobb men strulig arbetsplan då de letar up en familj som man matchar me för att sedan börja jobba men när familjen inte längre behöver barnpassning så blir jag näst intill arbetslös
Fördelar
Roligt jobb
Nackdelar
Nästan inga jobbtillfällen
Arbetsplatskultur
Ett roligt och lärorikt extrajobb
Nanny (Nuvarande anställd) –  Stockholms Län26 juni 2017
En typisk arbetsdag ser ut så att jag går och hämtar på förskolan och sedan hittar vi på en utomhusaktivitet, sedan går vi in och lagar mat och exempelvis efter maten leker, läser bok eller pysslar. Genom att jobba som nanny krävs mycket pålitlighet då man tar hand om ett par föräldrars barn och man ska kunna ha en god kontakt både med barnet i mitt fall på 5 år och barnets föräldrar. Jag har lärt mig att ha mycket tålamod och det gör ingenting om något går fel, så som det kan göra när man är liten. När du startar som nanny ingår även en HLR-kurs som jag är klar med. Jag har en handledare som man mailar med regelbundet och ser hur det går och hur man trivs. Det svåraste kan vara att alltid göra som barnen vill, man måste vara hård och bestämd i vissa lägen och det är något man lär sig med tiden. Det bästa är att man får nya erfarenheter, man får röra på sig mycket, vara social och ha ett väldigt glatt och positivt arbete.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Roligt!
Barnvakt (Tidigare anställd) –  Stockholm11 april 2017
Som barnvakt får man göra bland det roligaste och svåraste som finns, nämligen att ta hand om barn. Detta inkluderar allt från att natta, hämta, laga mat, leka och trösta.
Fördelar
Roligt med barn
Nackdelar
Påfrestande
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
NannyNu tar väl hand om sina anställda
Barnvakt (Nuvarande anställd) –  Stockholm, AB22 mars 2015
Bra kontakt med arbetsgivare och jag vet att jag alltid kan vända mig till hen när problem uppstår. Självklart även när något roligt händer.

Det är svårt att ge recension till Nannynu då jag inte arbetar på deras kontor. Jag arbetar som barnvakt hos en familj som jag har fått genom dem.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 3Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Nannynu. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

4,5