Nässjö kommun

Recensioner från anställda på Nässjö kommun

Jobbar 80% , 60% på Rosenholmsskolan och 20% på Jensen Gymasium i Jönköping. Jobbar dagtid ca 8.00 - 16.00 utom fredag då jag är ledig. Trivs fortfarande att jobba som lärare, det har blivit 35 år. Bästa med jobbet är kontakten med mina elever.
Radarn är ständigt ute och man fångar upp nyheter för att ligga i framkant.
Alltid blivit behandlad väl och likgiltig. Och fått hjälp och stöttning när jag bett om det.
Fördelar
Bra sammanhållning
Nackdelar
Jag har lärt mig hur man kan jobba på grupp. Arbeta för att öka produktionen och uppnå bra dagliga resultat. Utveckla mig själv och delta i nya kurser och lära mig nya saker
Hej jag vill ha jobb. Jag försöker att få jobb många gånger.
Fördelar
Om man har fått jobb.
Nackdelar
Om man inte fått jobb.
Bra arbetsplats men känner att jag vill prova något nytt.
Fördelar
Mycket utevistelse
Nackdelar
Trevlig arbetslag och härliga elever. Det som jag är mest stolt över är att alla mina 40 st elever som jag var klassföreståndare för tog examen. Men även det sammarbetet som jag hade på T4 gymnasieingenjörsprogrammet, hur vi lärare som hade gemensammaämnen hade utvecklat programmet som var nystartat. Vi hade bra sammarbete, röd tråd genom utbildningen, vi hade ämnesintegrerande undervisning.
Fördelar
Bra trivsel och långledigt över sommaren
Nackdelar
Långt att pendla
En bra arbetsplats med mycket social kontakt, en del stress som inte alltid var så bra. Ibland mycket krävande arbets uppgifter som man fick ha fullkonsentration för att klara av. Annars ett lärorikt jobb.
Fördelar
Man var aldrig själv med beslutsfattande
Nackdelar
För långa arbetspass
Jag är en person som är 16år och har erfarenhet att ta hand om äldre. Det skulle Vara kul att få sommarjobb för då skulle jag gå ett steg närmare mot vuxenlivet. Det här skulle hjälpa mig att spara pengar.
Fördelar
Får pengar
Nackdelar
Inte vad jag vet
Gör så man får lita till sina egna förmågor Glädje varje dag Ansvarstagande
Nackdelar
Att ha jobbat med ensamkommande flyktingbarn som ungdomspedagog var inget kul, vi var vanliga städare kan man säga, oavsett hur många APTer jag lyfte frågan när börjar vi med den pedagogiska delen hände inget förutom att cheferna blev arga på mig. De erbjöd mig fast jobb men jag tackade nej för jag kunde inte med gott samvete titta på vad som föregick, pga tystnadsplikt får jag inte gå in på detalj men verksamheten är under all kritik om man frågar mig. Jag trivdes inte. Att jobba med autistiska barn gör mig överlycklig, där känner jag att jag hjälper och hade gjort det för mindre pengar om så behövdes, glädjen i deras ögon när vi gjort något som de älskar är oslagbar. Nu var det ett tag sen jag var där eftersom försvarsmakten kallade in mig, men jag har fått julkort av dem jag tagit hand om vilket de tydligen aldrig skickar till någon de inte varit med i flera år så jag hoppas att jag gjorde bra ifrån mig och höjde standarden på deras vardag.
Fördelar
Kaffe
Nackdelar
Inget kaffe
Jag var anställd som administrativ assistent i Nässjö kommun och jobbade med debiteringsunderlag, avgiftsberäkning, inkomstuppgifter, fakturering, enkäter, arkivering och sortering av akter samt övrigt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration.
Man börjar klockan 8 och slutar klockan 2, man lära sig sortera böcker och stämpla de. mina arbetskollegor var jätte snälla och hjälpte till. tycker nt att det va något svårt med jobbet, och det bästa delen är att man fick sitta o stämpla böckerna.
Fördelar
inte så långa dagar
Nackdelar
finns inte
arbetade så att vardagen skulle bli så normal som möjligt, hade bra arbetskramrater och även vikarierande arbetskamrater, bra arbetsschema och arbetade var tredje helg, två pass om dagen, inget nattarbete. ledningen från kontoret som gav en kunskap i olika kurser som HLR, taktil massage utbildning, föredrag om yrkesidentitet- bemötande- svåra situationer och föredraget var i Uppsala Universitet år 2007.
Fördelar
trivdes mycket bra med mitt arbete, brukare, arbetsuppgifter
Nackdelar
att räkna rätt på antal arbetade timmar så att det blir rätt.
I mit hjemland har jag arbetat med barn i skola och som butikssäljare och jag har lätt att komunicera med människor.Den bästa delen av mitt jobb var när vi löste mate problemer,men även att jobba i en rolig arbetsmiljö på Sjukhus i Kosovo praktikant som laborant var en bra tid.Jag har pratat med många patienter,läkare och arbetskoleger och tillsamans har vi löst många olika situationer.Jag har inte haft någon tidigare antällning i Sverige,så jag blir glad om jag kan bli anställd på ett arbete som paasar mig.
Fördelar
bra lön
Nackdelar
bra arbetssmiljö