My Academy

Recensioner från anställda på My Academy

4,4
Balans mellan arbete och fritid

Hittade 18 recensioner som matchade sökningenVisa alla 19 recensioner

Ganska bra jobb

Ganska bra jobb med My academy och trevliga personal och bra lön

Fördelar

Bra lön

Trevligt och flexiblet jobb

Att jobba på MyAcademy är givande och roligt. Man får hjälpa andra i de skolämnen som du älskar och är duktig på. Man får bestämma sina arbetstider och hur mycket man vill jobba och så får man reseersättning när man behöver resa en längre sträcka.

Effektivt

Bästa delen med jobbet är att det är ett väldigt flexibilitet arbete och man väljer själv vilka uppdrag som passar en. Man lär sig också en hel del själv genom att lära ut till andra.

Bra studentjobb

Som med många jobb av denna sort är lönen inte superhög och det kan vara svårt att få uppdrag men det är stabilt och flexibelt. Lätt att få tag på och få hjälp av kontoret.

Roligt och spännande extrajobb

Som studiecoach hjälper jag elever med deras studier och hjälper dom uppnå ett framgångsrikt studieresultat.

Fördelar

Resetillägg

Nackdelar

Få arbetstimmar

Perfekt vid sidan om studier

Väldigt bra jobb som student!Får lägga upp tillfällen precis som jag vill!Bra företag och trevliga chefer.

Fördelar

Bra schema

En bra start i arbetslivet

Arbetet går ut på att lära ut diverse olika ämnen till olika elever med olika grundbehov. I och med att man själv stämmer tid med kunden och har möjlighet att avboka senast 24 h innan passet är det väldigt lätt att komplettera arbetet med heltidsstudier, något som jag har gjort och är väldigt nöjd med. Oftast väljer man som studiecoach själv en plats som skulle passa för mötet, men även i de fall där kunden valt ut en plats finns det oftast möjlighet att kompromissa om vart man håller i lektionerna. Genom arbetet har jag lärt mig att det är okej att inte kunna allt utantill när man kommer till eleven. Vad eleverna förväntar sig kan dock variera oerhört mycket, och därför är det väldigt viktigt att informera eleven om vad ens roll faktiskt är. När man söker jobb kan man göra det dels via arbetssidan men också genom telefonsamtal in till myacademy. Oftast fungerar en kombination av dessa metoder bäst om man vill ha fler kunder fortare. Den svåraste delen av jobbet är dels att sätta gränser för vad man ska och inte ska göra som coach. Vissa kunder tror nämligen att vi ska vara experter på vårat ämne, vilket inte är fallet och inte är meningen med vårt arbete heller. Jag har behövt vara extra tydlig med eleverna med att om de vill att jag ska kunna stoffet så behöver de skicka materialet innan mötestiden vilket oftast brukar fungera bra. Ett par gånger har kunder velat byta studiecoach, och det kändes rätt tufft i början men samtidigt måste man komma ihåg att det inte behöver betyda att man är inkompetent. En sådan basal sak som kundkemi brukar vara den faktiska orsaken till -

Fördelar

Flexibelt, personlig kontakt, långvarigt

Nackdelar

Otydliga lovveckor, otydligt för kunden vad vår roll är

Helt ok!

Avslappnat och relativt flexibelt! Hel ok jobb under studietiden.

Effektiv

Bästa delen med jobbet är att det är ett väldigt flexibiletet arbete och man väljer själv vilka uppdrag som passar en.

Ett perfekt extra jobb vid sidan av studierna.

Det bästa med mitt jobb är att hjälpa elever som halkat efter i skolan pga olika anledning eller känner att skolan är svår och få de att få upp ögonen för matte och få polletten att trilla ner. Det känns som att man gör en god gärning efter varje arbetspass. Det tar dock en del tid att planera lektionerna samt restiden kan vara lång till vissa uppdrag.

Fördelar

Känns meningsfullt, väljer själv hur mycket du vill arbeta

Nackdelar

Restid och planering av lektioner utanför arbetstid

Lediga jobb på My Academy

Se fler jobb

Varierande och rolig arbetsmiljö. Härliga kollegor och ett säkert system att arbeta i.

Strukturerad arbetsplats med god kommunikation. Säkert, effektivt och otroligt roligt arbete.

Flexibel och utvecklande arbete

Jag har jobbat för MyAcademy i några månader nu och jag trivs superbra! Utöver att att jag jobbar som studiecoach har jag fått möjlighet att dessutom pröva på att jobba för MyAcademy professionals samt för A Plus education. Jag har verkligen känt mig värderad och personalen har tagit ens önskemål om utmaningar på allvar och lagt ner tid på att hitta passande uppdrag till en.

Fördelar

Flexibla jobbtimmar, bra lön

Utvecklande och uppmuntrande arbetsplats

Kontaktpersonerna på MyAcademy är bra på att följa upp ens uppdrag och process, samt ge uppmuntran. De stöttar en i att söka nya uppdrag, matcha en med elever och förbereda oss studiecoacher i starten.

Lärorik

Hjälpte studenter med läxor, lärde mig att förklara diverse problem.

Good extra job

Good extra job on the side to school and studies. Challenging and developing to work alone but good to be able to work in that way as the first job you have. Fun and rewarding to work with children as well.

Fördelar

Rewarding

Nackdelar

A lot of preparing

Liked it

drive to learn and understand ensured that after just a short period of time he was trusted with the responsibility of calculating the cost of orders from the sales department. Coco Zhai, Costing Accountant, Sandvik China

Fördelar

good lunch

Nackdelar

long hours

Bra ställe

Alla är trevliga men man arbetar på egen hand och allt hänger egentligen på hur familjen är som du arbetar hos.

Pedagogiskt arbete

Hjälpa till elever med sina läxor i matematik och fysik. Den svåraste delen av jobbet var att det var för lite jobb. Den bästa delen var att se eleverna bli glada och få bra resultat i skolan.
Se fler recensioner av My Academy
  • My Academy