Montico

Montico – recensioner om Ledarskap

OBS! Jag arbetat på ELTEL via Montico.
Saknar styrande hand, dålig kommunikation
En ständig misstro mot chefer, bemötande med en attityd att man ej var god nog.
Montico erbjuder tjänster som jag skulle rekommendera ungdomar som är eller nyligen gått i gymnasiet. De kräver inte särskilt mycket på dig som person förutom att du är villig att jobba. Det reflekteras av i arbetsuppgifterna och främst lönen.

Den lön som de erbjuder dig är marknadsbaserad, enligt Montico och Unionen. Dock är det ingen levnadsbar lön när du väl börjar röra dig i åren och har eller ska flytta in i egen bostad, vill resa eller t o m skaffa familj. Räkna inte med en hög provision heller eftersom du praktiskt taget behöver sälja i varje samtal för att komma upp i flera tusen per månad - och det gör knappt de bästa som jobbat i flera år där.

Min närmaste chef är mycket trevlig, men väldigt stressad och det är svårt att få tag på hen om man inte ringer. Kommunikationen är rätt bristfällig på grund av högt tempo och belastning för hen (för tillfället i alla fall).

Är du nöjd med jobbet - kör på! Vill du utveckla en karriär och vidare i livet med större drömmar än att prata med otrevliga och otacksamma kunder dag ut och dag in, är detta bra erfarenhet även om du bör ha andra planer i åtanke.
lärde mig oerhört mycket på företaget(monticos kund). arbetskollegor med mycket erfarenhet och lyhördhet. produkterna kunde va väldigt komplexa men erfarenheten fanns där vid ev hjälp.
Fördelar
lön, arbetskultur och arbetkollegorna.
Nackdelar
ovisshet i framtiden.
Bra ledning dock osäkert om framtiden. man visste inte hur länge man kunde jobba där.
Trevliga chefer, bra bemötande, trevliga kollegor, fasta löner
Anställd i bemanningsföretaget för uthyrning. Kände förtroende för min chef och tilldelades ansvar vilket höjde arbetsmotivationen betydligt, då särskilda arbetsuppgifter ibland kunde kännas monotona.
Fördelar
Tillfälle att jobba övertid fanns om man ville det.
Nackdelar
Monotona arbetsuppgifter
Problemet är att de har för stora befogenheter och kan dribbla bort vem de vill om dem ser att de är ett hot mot deras eget arbete.
Utnyttjar de inhyrda så de får göra så lite som möjligt.

Trakasserar

Är på svetsutrustningen så att man får ett sämre resultat.
Dåligt med utrustning (reperation)

Svårt att se vem som bestämmer VD eller personal?
Fördelar
Nackdelar
Att de sänker självförtroende istället för att göra det bättre. Oärliga inte alla förstås😀
Min typisk arbetsdag innebär mycket datorarbete : kolla uppdragslistan, prioritera, sortera och fördela uppdrag till materialhanterarna, boka färdiga produkter, kommunicera med kundföretag om problem, lösa problem t.ex. materialbrist eller saldofrågor, kontrollera framgång och kvalitet i produktionen m.m.

Jag har lärd mig datorprogrammet Monitor, kommunikation med många olika nationaliteter och personligheter samt kundföretaget. Detta var den svåraste, mest utmanande delen och samtidigt den bästa delen. Hade det inte varit svårt, hade jag inte lärd mig mycket.
En arbetsplats utan sociala kontakter eller möjlighet till utveckling. Cheferna svarar nästan aldrig på telefon. Vid problem var det väldigt skilda meningar hur man skulle åtgärda det då ena chefen ansåg att man skulle ringa den andra chefen och den andra chefen sa att man skulle ringa den första chefen. Kommunikation mellan arbetare var nästan fientlig och det var sällan man såg någon glad.
Fördelar
Man var ensam när man kom ut på arbetsplats
Nackdelar
De tänker inte på sina anställda
Jobbade som konsult,
Bra ledning

Bra chefer

Hade bra kontakt med min chef, som lyssnade på mig
Eftersom jag var uthyrd av Montico till Euroform en kortare tid under pågående flytt, kan jag bara beskriva arbetet på Euroform.
Arbetstiderna var 2-skift, förmiddagsveckan började jag med att hjälpa till med gradning och montering, innan maskinen jag skulle arbeta vid var uppstartad. Sedan arbetade jag vid maskinen med avbrott för frukost och lunch. Ibland blev jag avbytt, ibland stoppades maskinen beroende på möjlighet till avbyte.

Kvällsveckan pratade jag först med den jag skulle byta av om hur maskinen fungerade, om det var några problem och om det var något särskilt jag skulle kontrollera.

Största delen av ledningen fanns på annan ort, men den fungerade bra för min del.

Kollegerna var trevliga och hjälpsamma.

Den svåraste delen var att rapportera av orderna, eftersom jag inte hann lära mig det ordentligt.

Den bästa delen med arbetet var att det var omväxlande, man arbetade inte vid samma maskin varje dag.
Jag trivdes inte alls där.

Det fanns inga arbetskläder i min storlek så fick ha försmå så man mådde dåligt pga de.
Jag fick slita ihjäl mej i 10 timmar utan för en liten summa pengar.

Dåligt planerat utav konsulterna helt enkelt.
Fördelar
Nackdelar
Många
Började med att försåg prodution med lök lagerläggning godsmottagning använde truck hjälpte till där jag behövdes, bra arbetskamrater
Se fler recensioner av Montico
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Montico. Vår community är redo att svara.
2,7
2,6